کد خبر 1314502
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اتحادیه اروپا نمایه

شورای وزیران اتحادیه اروپا تصمیم گرفت مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه را همچنان مسدود نگه دارد.

به گزارش مشرق، اعضای شورای وزیران اتحادیه اروپا در آخرین نشست سال ۲۰۲۱ به اتفاق آراء توافق کردند به دلیل عدم پایبندی ترکیه به معیارها و اولویت‌های اروپا، مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه همچنان مسدود بماند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه درگیر بحران‌های درهم تنیده

در بیانیه پایانی این شورا ضمن اشاره به دوری فزاینده آنکارا از اتحادیه اروپا آمده است: متاسفانه در چنین شرایطی بررسی باز یا بسته شدن سرفصل‌های مذاکراتی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا غیرممکن است و شورا با آرای موافق تمام اعضاء به این‌ نتیجه رسیده است که توقف روند مذاکرات با ترکیه باید همچنان ادامه یابد.

در این بیانیه به تداخل و تضاد سیاست‌های خارجی ترکیه با اتحادیه در مسائل منطقه‌ای از جمله لیبی اشاره و نقض پیمان‌های گمرکی از سوی آنکارا مورد انتقاد اعضای شورا واقع شده است.

در بیانیه شورای وزیران اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از پسرفت فزاینده ترکیه در امور دموکراسی، حقوق بشر و حقوق پایه فردی، از رویکرد آنکارا در محدودیت آزادی بیان، اندیشه و همچنین عدم استقلال قوه قضائیه انتقاد شده است.

بنابر این گزارش، روند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۰۵ آغاز شده، به دلیل تخطی آنکارا از معیارهای این اتحادیه از ماه می ۲۰۲۱ به و طور رسمی متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سعید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    10 3
    خیلی جالبه.میگن همه دنیا باید به ما بگن چشم تا شاید بذاریم نفس بکشن.ترکیه هیچی نداشته باشه صد و پنجاه تا بمب اتمی و بازار کشورهای مشلمان رو در دست داره. اتحادیه اروپا هم فرو خواهد پاشید
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 7
      اینکه اروپاییها متکبر خستند ورست، ولی شماهم کوتاه بیا اتحادیه اروپا بخاطر هر چی از هم بپاشه ، بخاطر ترکیه نیست. ترکیه حتی نتونست از پس سوریه بربیاد اصلا ترکیه برای جایی مهم نیست، همین جوری یه عده متوهم جمع شدن جز شر و شور بازی ، کاری ندارن بکنند.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      5 4
      سقوط ترکیه دومینوی سقوط اروپاست
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 8
    حقشه! یابو برش داشته کسی هست!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 2
    این فیلمای ترکیه برای جلوگیری وترساندن دیگر کشورها برای برنداشتن ربا از بانکداری به کارگردانی اردوغانه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 7
    همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 4
    بر سر سرزمین‌ها با هم دعوا میکنید؟؟ در حالی همه سرزمین های انسانها جزء املاک شش دانگ امام زمان ع است.‌او داوزدهمین شوالیه عدالت، جانشین خدا بر روی کره زمین و دیکر سیاره های جهان هستی، حاکم تمدن های زمین و دیگر تمدن های موجود در کهکشانهای دیگر است. او فرزند زهرا س و مالک جانهای ما ایرانیان است.____تنها امید بشریت برای نجات از بردگی اشراف جهان.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 5
    ای ایرانی های از آذری فارس ترک کرد لر بروید و به دخترها خواهرها و مادرهایتان نگاه کنید در امنیت هستند _________اگر شهدای مدافعان حرم نبودند الان داعشی ها سرهای آذری ها و دیگرایرانی ها را به کلکسیون سرهای رجب اضافه کرده بودند. و خواهران و مادران آذری ها فارسها کردها و دیگر ایرانی ها در قصرهای عربستان مشغول کنیزی بودند کنیزی معانی زیادی دارد
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 2
    ترکیه وارد اتحادیه اروپا بشه یعنی ۸۰میلیون مسلمان در رای گیری های اتحادیه اروپا شرکت میکنند_ خب معلومه هرگز اروپا اجازه نمیده
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 5
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس