کد خبر 1384112
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
کاش تیم مهدوی‌کیا را به من می دادند/ آقای گزارشگر! چرا به مردم دروغ تحویل می‌دهی؟/ زمانی که همه از قطر فرار می‌کنند؛ ما در دوحه اردو زدیم!

مربی اسبق تیم ملی گفت: اهالی کشور امارات و قطر در ماه‌های خرداد و تیر خودشان در کشورشان نمی‌مانند و به مناطق خنک اروپا می‌روند؛ آن وقت ما تیم ملی را دوحه برده‌ایم!

به گزارش مشرق، اصغر شرفی، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره مشخص شدن تیم چهارم گروه کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: «به نظر من تیم ولز از تیم اوکراین بهتر است چون اوکراینی‌ها به لحاظ فیزیکی شرایطی داشتند که شاید برای تیم ما در جام جهانی دردسر به وجود می‌آوردند. اما ولز در آن حدود نیست».

وی افزود: «البته که همه تیم‌های اروپایی نسبت به تیم ما شرایط بهتری دارند اما در انتخاب بین دو تیم اوکراین و ولز قطعاً تیم ولز شرایط بهتری دارد؛ چون آنها تکنیکی‌تر هستند و ظریف‌تر بازی می‌کنند».

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تقابل گرت بیل با مدافعان تیم ایران گفت: «گرت بیل کاپیتان تیم ولز است و من بازی این تیم مقابل اوکراین را به طور کامل دیدم. قطعاً بیل روز سختی را برای ما رقم خواهد زد. البته فوتبال رو ندارد و مشخص نمی‌کند. شاید در آن روز گرت بیل نتواند از پس مدافعان ایران بربیاید اما مهم نحوه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران است».

شرفی درباره لغو دیدار ایران با کانادا و بهانه‌هایی که برای بازی نکردن با تیم اروگوئه مطرح شد خاطرنشان کرد: «اینکه گفته اند مسیر سفر تا اروگوئه طولانی است عذر بدتر از گناه بود. آنها خودشان نتوانستند بازی را جور کنند و بهانه آوردند. وگرنه هر طور بود باید این بازی برگزار می شد».

کاش تیم مهدوی کیا را به من می دادند/ آقای گزارشگر! چرا به مردم دروغ تحویل می دهی؟/ زمان که همه از قطر فرار می کنند در دوحه اردو زدیم!

وی در این باره که شایعه شده بود اسکوچیچ نمی‌خواسته مقابل اروگوئه شکست بخورد و برای همین بازی را لغو کرده گفت: «زمانی که بنده به همراه حشمت مهاجرانی در امارات مربیگری می کردیم روش حشمت این بود که حریفان قدرتمند را روبروی تیم قرار می‌داد اما دو بازی پشت سر هم برگزار می‌کرد. ما در بازی اول پنج گل می‌خوریم اما در بازی دوم حداکثر دو یا سه گل بیشتر نمی‌خوردیم. یکبار این اتفاق مقابل یکی از تیم‌های خوب افتاد و ما ۶ گل خوردیم. در آن حدفاصل اماراتی‌ها به حشمت ایراد گرفتند اما در بازی دوم ما دو گل بیشتر نخوردیم».

وی افزود: «متاسفانه ترس و وحشت از مقابله با تیم‌های خوب باعث شده برخی اتفاقات در فوتبال ما و رقم بخورد که به سود فوتبال ما نیست نمونه بارز این وضعیت را در تیم امید خودمان داریم می‌بینیم. دلم برای بچه‌های زیر ۲۳ سال ایران سوخت».

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: «من بازی تیم امید را نگاه کردم. متاسفانه این بچه‌ها چهار تا پاس سالم به هم نمی‌دهند. آن وقت گزارشگر تلویزیونی می‌گوید حریفان ایران حرفی برای گفتن ندارند در حالی که کاملا مشخص است آنها چقدر خوب کار کرده اند و ما اصلا کاری نمی‌کنیم. چرا گزارشگر باید به طرفداران فوتبال دروغ بگوید و امید واهی بدهد، در حالی که ما داریم می‌بینیم که تیم مان خوب بازی نمی‌کند».

شرفی اضافه کرد: «من مهدی مهدوی کیا را دوست دارم و او را یک فوتبالیست قابل می‌دانم اما مربیگری کاریزمای دیگری لازم دارد که با فوتبال بازی کردن متفاوت است. چقدر دلم می خواست خودم مربی این تیم بودم تا چهارتا حرکت سرعتی، در طول و عرض را با این بچه‌ها کار می کردم. متاسفانه این تیم اصلاً فوتبال بازی نمی‌کند».

کاش تیم مهدوی کیا را به من می دادند/ آقای گزارشگر! چرا به مردم دروغ تحویل می دهی؟/ زمان که همه از قطر فرار می کنند در دوحه اردو زدیم!

وی همچنین درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «تیم ملی ایران در حال حاضر مثل یک دسته گل زیباست در حالی که ما باید باغ داشته باشیم تا هر گلی پژمرده شد یک گل دیگر را جایگزین کنیم. تازگی این دسته گل با دو حبه قند درون پارچ آب حداکثر دو سه هفته بیشتر طول نمی‌کشد. این بچه‌ها که از تیم ملی بروند نسلی برای پشتوانه آنها نداریم».

شرفی همچنین درباره برپایی اردوی ایران در دوحه قطر تأکید کرد: «زمان قحطی بود تیم را به دوحه ببرند؟ زمانی که در امارات کار می کردیم در ماه‌های ژوئن و جولای کل مسابقات و تمرینات تعطیل می‌شد و همه به مرخصی می‌رفتند. از بس که در این ماه‌ها هوا گرم است. خود ما خرداد و تیر ماه مرخصی داشتیم و اتفاقاً حقوق دوبرابر هم می‌گرفتیم اگر هم لازم می شد تیم را به یوگسلاوی می‌بردیم یا به مناطق خنک اروپا.

وی ادامه داد: «نمی‌دانم چرا باید هر چیزی که مجانی باشد به سراغش برویم؟ کاملاً مشخص است اردوی بچه‌های تیم ملی در قطر مفتی بوده و آقایان خواستند این فرصت را از دست ندهند، وگرنه در این گرمای طاقت فرسا هیچ کس در قطر اردو نمی‌زند».

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    ایرادی به ایشان نیست از شرایط زمین بازی و امکانات قطر خبر نداره. بهترین جا برای ب گزاری اردو امونجائیه که میخوای مسابقه برگزار کنی. واقعا از آقای شرفی بعیده که بخواد بخاطر مطرح کردن خودش اینگونه واقهیات را نادیده بگیره.
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 1
    مطمئن هستم هر مربی دیگری جای مهدوی کیا بود، این تیم نتایج بهتری می گرفت. حتی اصغر شرفی هم از مهدوی کیا بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس