اعتراض کتبی ایران و دیگر کشورهای اسلامی به وزارت حج عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به قیمت‌های حج امسال گفت: در این زمینه با وزارت حج عربستان مکاتبه انجام شده و کشورهای دیگر هم اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید برگزاری حجی آبرومند را خواسته و تلاش تمام کارگزاران حج و زیارت عنوان کرد.

وی در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره حضرات آیات صافی گلپایگانی، شاهرودی، حکیم، آیت‌الله ری شهری و ۲۵۰ نفر از خادمان ضیوف‌الرحمن و اعتاب مقدسه که در دو سال گذشته به دیار باقی شتافته‌اند، از دفاتر استفتاء مراجع تقلید در زمینه پاسخ به مسائل نوپدید در مکه و مدینه طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه شرایط حج امسال را سخت و بی‌سابقه توصیف کرد و اعتراض شدید خود را نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در کشور عربستان و عدم همکاری شرکت‌های خدماتی این کشور با زائران اعلام کرد.

نواب خاطرنشان کرد: وقتی در گذشته قراردادی با شرکت‌های خدماتی عربستان منعقد می‌شد از ابتدا تا پایان موسم حج تغییری پیدا نمی‌کرد و یکسان بود اما در حال حاضر قیمت تنها برای یک هفته تفاهم می‌شود.

اگرچه امسال شرایط برای زائران نسبت به سال‌های گذشته به‌ویژه در بحث قیمت‌ها سخت‌تر شده است، اما سرپرست حجاج ایرانی وعده داد که با تلاش کارگزاران حج و زیارت زائران کشورمان نگران اعمال و مناسک خود نباشند و حج امسال آبرومند و امیدواریم در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین نواب، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از طریق تماس تلفنی به ارائه گزارشی از قیمت‌های حج امسال و رایزنی‌هایی که در راستای ارائه تخفیف از سوی شرکت‌های عربستانی انجام گرفته است پرداخت.

وی گفت که در این زمینه با وزارت حج عربستان مکاتبه انجام شده و کشورهای دیگر هم اعتراض خود را اعلام کرده‌اند که متأسفانه جوابی ارائه نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در کنار افزایش قیمت شرکت‌های خدماتی، قیمت مواد پروتئینی نیز در کشور عربستان بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: اگرچه به زائران وعده داده بودیم قیمت تمام شده حج امسال ۳۵ میلیون تومان باشد، اما مجبوریم علی‌رغم میل باطنی مبلغ ۷ میلیون تومان دیگر از آنها دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون کرونا، فلج اطفال و مننژیت بیشتر زائران با کمک وزارت بهداشت انجام شده و در این زمینه دغدغه‌ای وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد برگزاری حجی خوب و آرام باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس