کد خبر 1383990
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

به گزارش مشرق، علی مهدیان فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: بعضی ها درصد شرکت نکردگان در انتخاباتها را میشمارند و میگویند اینها که رای نداده اند یعنی جمهوری اسلامی را قبول ندارند. بعد خیال میکنند اگر امروز رفراندوم برگزار کنیم خیلی ها به جمهوری اسلامی رای آری نمیدهند. 

یاد آن لطیفه میافتم که گرگی وارد شهر شد چند نفر به سمتش حمله کردند، دید از پسشان بر نمیاید فریاد زد کمک کمک. اینها گفتند جناب گرگ اینجا اگر کمک بخواهی مردم به کمک ما میآیند نه تو.

 حالا اولا اگر کسی فکر میکند مردم از جمهوری اسلامی دست بر میدارند یعنی اجازه میدهند دینشان را کنار بگذارند تا رفاه پیدا کنند(رد اسلامیت) یا  بیگانه ظالمی برایشان تصمیم بگیرد به جای خودشان(رد مردمسالاری)، این شخص مردم را نشناخته. مقابل جمهوری اسلامی کیست؟ چیست؟ چه نظامی است؟ جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. 

ثانیا برخی فکر میکنند مردم اسلام را از دهان روشنفکران میگیرند نه روحانیت و از بین نظرات متفاوت این و آن از اسلام تقریری غیر از تقریر امام خمینی را انتخاب میکنند باز هم مردم را نشناخته اند. اگر امام نه، بفرمایید چه کسی؟ اسلام را از که میگیرند، جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. تمام کسانی که در این جامعه رای بالا آورده اند هر کس که بوده در طول این چهل و چند سال خودش را ذیل امام تعریف کرده چه بنی صدر چه خاتمی چه احمدی نژاد چه هاشمی چه میرحسین چه هر کس. ممکن است بگویی دروغ گفته اند، میپرسم چرا خود را ولو به دروغ ذیل او تعریف کرده اند؟ جرات کنید بگویید.

حضور مردم در رفراندوم اگر حدود صد در صد حضور پای صندوق بوده و همین حدود هم رایشان «آری» بوده، حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری در همان سالهای اولیه چند درصد حضور مردمی بوده؟ همان سال پنجاه و هشت حضور در انتخابات ریاست جمهوری زیر هفتاد درصد بوده. و انتخابات مجلس حدود پنجاه درصد بوده. در طول این سالها نیز متوسط حضور این دو انتخاباتها همین حدود بوده. اینکه حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری فعلی را ملاک قرار میدهید نگاه کنید در اوج فشارهای اقتصادی و بیماریها و اعتراض به عملکردها و خصوصا هجوم رسانه ای همه جانبه بهاریها و عدالتخواه های خوارجی و اصلاح طلبها تا گنده های اسراییل و آمریکا برای رای ندادن مردم، کلا انتخابات های ما حدود ده،بیست درصد از مشارکتشان کم شده. یعنی جماعت مخالفی که با رای ندادن چیزی را میخواستند ثابت کنند ده بیست درصد بوده اند حداکثر چون این مقدار حضور کمتر شده و البته دلیل عدم حضور خیلی هایشان هم این نبوده لزوما. این الان موفقیت است یا شکست؟ همه ماجرا را جرات کنید بگویید. تا ببینیم آنچه رخ داده حماسه ایران و شکست مفتضحانه این و آن بوده است یا ضعف نظام اسلامی و مردم ایران.

رای سال پنجاه و هشت تعدادی داشت و کیفیتی. کیفیت یک رای را که نمیشمرند، تعدادش را میشمارند. بعد از چهل و چند سال فراز و نشیب و دیدن انواع سختی ها و مشکلات،کسی که هنوز رای میدهد و پایه است معنایش چیست؟ رای و پایگی امروز بعد از دیدن انواع نقصهای مسوولین دهه نود بوده بعد تحمل چهل و چند سال فشار بوده، خیلی ها تجربه اختناق شاه را نداشتند، خیلی ها امام را هم ندیده اند، خوب کیفیت این رای ها را چطور حساب میکنید؟ کیفیت یک رای برای کشف وضعیت یک امت لازم نیست؟ نه، این ایران حتی همان ایران پنجاه و هشت هم نیست. این ایران خیلی جلوتر است. جرات کنید بگویید. 

روزی که محمدرضا سرنگون شد همه دنیا میخواستند بماند و مردم خواستند نباشد. امروز که نظام اسلامی هست، همه دنیا میخواهند نباشد، پس چه چیزی باعث شده باشد و بماند؟ راستی اگر مردم میخواهند نظام نباشد علت موشکباران شهرها و مردم در دهه شصت چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم فرهنگی به مردم در دهه هفتاد چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم اقتصادی به مردم در دهه هشتاد و نود چه بود؟ چرا مردم؟ فشار به مردم میآورند که چه تصمیمی را عوض کنند؟ مگر مردم چگونه اند که نباید باشند؟ جرات کنید بگویید.

 شاخص دین چیست؟ محور شریعت چیست؟ اگر دین را با شاخص ولایت الله و نفی طاغوت معرفی کنیم. اگر به تعبیر امام اولین خاصیت قیام لله و انقلاب، نفی طاغوت و اثبات ولایت است. حفظ نظام مردمسالاری دینی مقابل هجوم همه دشمنان توسط یک ملت، جلوه دهنده همین حقیقت نیست؟ حقیقتا مردم امروز دیندارتر شده اند، حتی نسبت به دهه شصت. جرات کنید و بگویید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    80 89
    درود بر جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان پرچم ایران تا ابد بالاست
    • تبریزی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      56 53
      درود و سلام بی پایان بر جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌گذارش و به مردمش #امامین_انقلاب
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      39 23
      درود
    • DE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      29 29
      از رای دادن ها هم میشه فهمید . اصلاح طلبها فقط با وعده های دروغ و خدعه و نیرنگ و پوپولیستی و ترساندن مردم از سایه جنگ و خصوصا با عقیق و تسبیح و ریش و لباس دینی .و کمک دهها عمر و عاص خود را متدین جا زدند تا توانستند رای بیاورند این یعنی مردم به دین و اسلام متمایل هستند.. اگر ایمان مردم کمتر شده بود که اصلاح طلبها و اشرافیون دین را ملعبه و نردبان قرار نمیدادند.این چند سال توانستند رای بیاورند ‌لیکن رفته رفته دستشان رو شد برای همین سالهاست در استحاله انقلاب و فرهنگ دینی انقلابی مردم کوشش میکنند و دغدغه های خود را به جای دغدغه های مردم جا میزنند مانند رابطه با ارباب عموسام رابطه با رژیم آپارتاید... دوچرخه سواری بانوان رقص و آواز خانمها و ..
    • روزبه IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      27 14
      متن دقیقی بود، فقط به لحاظ فرهنگی بیشتر باید بفکر بود، مردم زیر بمباران ناجوانمرانه و بی امان شبکه های تلویزیونی بیگانه و فضای مجازی رها شده هستن، حتما نمیشه با این حجم از هجمه های ضد فرهنگی، ضد دینی، ضد اخلاقی بصورت متوازن مقابله کرد، ولی چرا نبایستی فکری برای این میدان جنگ نابرابر کرد؟ دلسوزان، جامعه شناسان، انقلابیها و وطن دوستان را باید به میدان آورد تا در جنگ نابرابر کمتر آسیب دید، تغییر باورهای فرهنگی در بخشی از جامعه اتفاق افتاده، باید مراقب این تغییر نگرش که تغییر سبک زندگی برخی را رقم زده سبب تغییر ساخت ارزشی جامعه نشه، خطر زمانی است که جلوی این آسیب ها منفعلانه عمل کنیم و زمانی است که ساخت ارزشی جامعه مورد دست درازی قرار بگیره از سوی غربزده ها که خیلی مخاطرات به همراه داره که صاحبان اندیشه میدانند تغییر ساختار ارزشی در نهایت منجر به چه خواهد شد، مومنین جامعه وقتی در برابر بیحجابی و بد حجابی منفعل عمل کردن نتیجه اش شد سبک زندگی که نگهداری سگ بخشی از زندگی برخی از مردم شده، باید مضرات سبک زندگی غربی را گوشزد کرد، باید برای استحکام نهاد خانواده و ارزشهای سنتی جامعه جنگید، نبرد نابرابر فرهنگی انگیزه میخواهد، مدافع ارزش های اجتماعی را می طلبد، مومنین امروز بایستی به میدان بیایند، هر روزی که از دست میره حجمه های فرهنگی از جامعه ما تلفات جدیدی می گیره.
    • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 0
      باسلام مردم از حاکمان جز رفاه و اسایش و ارامش اجتماعی چه می خواهند. برای مردم فرق نمی کند. خوب نویسنده اگر اعتماد دارد به نوشته خودش . بفرمایید این گوی و این میدان!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    25 36
    درود
  • محمدی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    26 37
    عالی
  • شاکری IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    31 36
    بسیارعالی و کامل گفتی. دقیقا همینه
  • یک ایرانی مسلمان IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    22 37
    موافقم
  • FR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    31 29
    در همه کشورهای چهان هم عده ای بین بیست تا سی در صد حداقل اصلا در انتخابات شرکت نمیکنند و بقیه هم به نسبت و نوع انتخابات این درصد غایبین بالاتر و بالاتر هم میشود و نشانه براندازی و سوء استفاده دشمنان نباید باشد
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      17 4
      در آخرالزمان دین داری مردم خیلی کم خواهد شد تا منجی بشریت بیاید برای بازگرداندن به روال اصلی و دین داری هم در زندگی روزمره باید دید و نه مراسمات خاص و همایش ها و آیا در زندگی روزمره بی دین تر شده اید نسبت به قبل یا نه؟ همه چیز گویا هست
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    21 27
    تبارک الله
  • NL ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    56 21
    خودت هم میدونی
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      11 24
      و تو هم میدانی ولی.....
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      17 21
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • زمانی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 2
      چیو
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    26 27
    مردم ما طی این دهه ها همیشه خواسته و توانسته اند پوزه بدخواهان ایران و ایرانی را مکررا بخاک مالیده و از این استقلال با ارزش خود با همه وجود دفاع کنند . این قدرت و دلبستگی و آگاهی را از اسلام و رهبران خود گرفته اند و با هیچ چیزی که قابل قیاس نیست. بر سر معامله هرگز نخواهند نشست و برای حراست از آن با افتخار فرزندان و دلبندان خود را تقدیم نموده و خواهند نمود .
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    18 11
    درصد مشارکت آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه چند درصد بوده؟
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 9
      65%
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 4
      البته ۶۵ درصد بود ولی افرادی را کاندید شده بودند را هم نگاهی بندازی متوجه میشی چرا ۶۵ درصد شده!!!!!
  • مجید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    35 17
    خودت هم باور میکنی؟؟؟!!!!
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      8 18
      تا چشات دراد
  • CO ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 24
    عالی و دقیق
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    12 24
    و بخاطر دیدنداری خیلی کاستیها را تحمل میکنند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 18
    دمت گرم
  • سیدهادی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    15 29
    این مملکت و مردم آن حسینی (ع) و امام زمانی (عج) هستند ریشه این انقلاب در تاسوعا و عاشورا نهفته است خون های اهداء شده شهیدان و جانبازان عزیز و داغ های پدران و مادران به عشق اسلام و بر گرفته از فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا و یارانش بوده ، بدخواهان اگر جرأت دارند جایگاه خودشان را مطرح کنند تا ببینند این ملت حسینی با آنها چه خواهد کرد زنده باد راه امام خمینی ، ‌پاینده باد رهبر عزیز و شجاع و زنده باد مردم ایران اسلامی
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 24
    عالی
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 28
    گل گفتی
  • بابایی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 27
    درود
  • دیده بان IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    15 33
    خواهش می کنم این متن را تا انتها بخوانید. رفته بودم شهرستان. دوستی را دیدم و صحبت مان گل انداخت. عین همین حرف هایی که این روزها همه جا می زنند. و او شروع کرد به گفتن کم کاری ها و اختلاس ها و گرانی و بی تدبیری ها و بعد که گفت و گفت و گفت من گفتم: اگر بگویم حداقل 5 برابر اینها که گفتی از اشکالات بیشتر مسئولین می دانم چی میگی؟ گفت: میگم پس چرا هنوز سنگ این نظام را به سینه می زنی؟ گفتم: برای اینکه من و امثال من دنبال یک داستان دیگر و یک خط دیگر و یک ماجرای دیگر هستیم و البته سال هاست خون دل می خوریم و تلاش می کنیم برای تحقق اهداف مان و تمامی اینها که تو گفتی و من هم می دانم مانع تحقق اهداف ما هستند ولی ما خودمان را نباخته ایم و نمی بازیم و مسیرمان را ادامه می دهیم تا تحقق کامل زمینه ی ظهور حضرت صاحب الامر و چون می دانیم که تنها راه تحقق دولت ایشان از میان انقلاب اسلامی ایران می گذرد بر عهد خود راسخ و پابرجا هستیم و تا پای جان از این انقلاب دفاع می کنیم.... اینهایی که عرض کردم را در دل خیلی از همین مردم می توان دید و یقین بدانید که حضرت ولی عصر علیه السلام مراقب قلوب همه هست و در زمان و مکان خودش خواهد آمد. فقط بدانیم که ما مکلف به انجام تکلیفیم و حفظ نظام از اوجب واجبات است.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      14 18
      به قول یک بنده خدایی، ریشه این انقلاب و نظام درسته اون چیزی که مشکل پیدا کرده بعضی ساقه ها و میوه های آن است که آفت پیدا کرده. و باید افت زدایی بشه. آدم از لج یک آفت نباید یک درخت تناور رو از ریشه دربیاره که.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      10 9
      کلید اسرار قسمت 4
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 11
      احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      6 4
      اونکه بجان این درخت تناور که پهنه ای پهناور ، خیلی دورتر از ایران هم ریشه های آن رفته و ساقه و برگ دارد بیفته ، اول خود را خسته میکنه بعد زخمی و در آخر هلاک میشه . اگر خوب نظاره کنید خود این ها یکی از عوامل این گستردگی و قوت آن بودند .
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    5 21
    موافقم مشرق
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    مقابل جمهوری اسلامی ،جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری سکولار قرار دارد.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    28 2
    چی بگم
  • علی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    12 9
    خدا لعنت کنه تمام کسانی که به هر نحو اعتقادات مردم را متزلل کنند. یکی با ترویج غربگرایی و سکولاریسم یکی هم با رفتار متحجرانه و خرافه گرایی.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    16 9
    احسنت
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 12
    موافق مشرقم
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 11
    دم نویسنده گرم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 12
    بله
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    22 3
    تشریف ببرید تو کوچه بازار،پوشش و حجاب مردها از خانمها بیشتره
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      4 21
      دروغ نگو
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      8 1
      احسنت
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    13 8
    دلار32هزارتومان
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      4 9
      نتیجه رای کنسرتی چون تو در سال ۹۶
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 0
    عاقلان دانند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 6
    موافقم
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 10
    ممنون از مشرق و روشنگریش
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    18 3
    آره ما خیلی دینداریم خیلیییییی
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      2 11
      تا چشات دراد
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 5
    درسته
  • کارشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 21
    مردم عاقل تر شده اند و خوب و بد را از هم تشخیص میدهند اما تبهکاران هم شیوه ای جدید به کار میبرند چون انها هم با سواد شده اند
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      3 5
      دقیقا حتی اون مخالفین نظام البته از قشر منصف و وطن پرست؛ هیچ اعتقادی به دشمنان نظام از قبیل سلطنت طلب منافق و بقیه ندارند چون میدونن اینها اوضاع را خیلی بدتر کرده و کشور را می فروشن
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    21 6
    احسنت
  • . IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    9 0
    اینا دیگه چقدر پر رو تشریف دارن. کدوم حکومتی میاد برای خودش رفراندوم بزاره؟! امام خمینی ره اگه رفراندوم گذاشت، رژیم رو عوض کرد بعد رفراندوم برای حکومت اسلامی گذاشت. حالا اگه شما میتونید حکومت اسلامی رو عوض کنید بعد برای رژیم خودتون رفراندوم برگزار کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس