کد خبر 1383753
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس

کارشناسان می‌گویند توقیف نفتکش‌های یونانی توسط ایران، سیگنالی به آمریکا بوده، مبنی بر این که ایران آماده است، موضع خود را در مقابل سیاست فشار حداکثری، سرسختانه‌تر کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: روزنامه نزاویسیمایا گازتا در توضیح این تحلیل خود نوشت: تهران تهدید کرده که اگر آتن به مانع تراشی در حمل‌ونقل دریایی نفت ایران ادامه دهد، کشتی‌های یونانی بیشتری را در خلیج‌فارس توقیف خواهد کرد. جنجال میان دو کشور پس از آن شعله‌ور شد که یونان تصمیم گرفت، مواد اولیه نفتکش‌ها را که ماه گذشته توقیف شده بود، منتقل کند. این مصادره، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بر آن داشت تا اقدامات تنبیهی را علیه دو کشتی این کشور اتخاذ کند. نفتکش ایرانی با فشار آمریکا توقیف شده بود.

حدود 22 کشتی یونانی در خلیج‌فارس مورد توجه جدی ایران قرار دارند. اگر آتن به اقدامات مخرب خود ادامه دهد، تهران ممکن است، به توقیف جمعی روی آورد. ایران با توقیف این دو نفتکش، قاطعیت خود را در این‌باره نشان داد. تمامی خدمه دو کشتی یونانی در سلامت کامل هستند و در کشتی باقی می‌مانند. به گفته ایران، هر آنچه لازم است، در اختیار آنان قرار می‌گیرد و طبق قوانین بین‌المللی از آنها محافظت می‌شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا خواستار تحریم‌های نفتی علیه ایران است. در ماه جاری، واشنگتن محدودیت‌هایی را علیه شبکه بین‌المللی فعال در حوزه صادرات نفت اعمال کرد که گفته می‌شود به نمایندگی از سپاه قدس ایران مسئول عملیات‌های خارج از کشور است. براساس گزارش‌های منتشر شده، الگوریتم سایه اجازه می‌دهد تا این شبکه بتوانند نفت را به فروش برسانند. فهرست تحریم‌های به‌روز شده شامل شرکت‌های روسی نیز می‌شود که متهم به تسهیل فروش نفت به نفع ایران هستند. تشدید تنش‌های کنونی به گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای دامن می‌زند، زیرا ایران سابقه بسیاری در حملات به مسیرهای تجاری در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، در واکنش به توقیف نفتکش‌ها و یا مصادره محموله‌هایش دارد.

کارشناسان نفت و گاز خاطرنشان می‌کنند توقیف کشتی‌های یونانی توسط ایران، سیگنالی به واشنگتن در این باره است که ایران آماده است، موضع خود را در صورت بازگشت بایدن به سیاست فشار حداکثری، تغییر دهد و سرسختانه‌تر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 17
    با این کارتون فقط شرایط رو برای مردم داخل کشور بدتر میکنید
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      9 0
      پخمه شرایط سخت فقط قر کمر صبح جمعه و بتن ریزی همین پلشت ها
    • Arash IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 0
      اگر دشمن ما از نیروی دفاعی ما نترسد، ماجرای حمله ی انگلیس و آمریکا و شوروی به ایران در زمان رضا پالون دوباره اتفاق می افتد،، ارتش و سپاه ایران اگر قوی ظاهر نشوند،،، انگلیسی ها مثل زمان رضا پالون، تمام منابع ایران را غارت میکنند، و مردم ایران را دچار قحط سالی میکنند،، ممکنه قوی شدن نیروی نظامی سخت باشه اما ضعیف بودن نیروی نظامی یک کشور، یعنی افغانستان لیبی و اوکراین و یمن
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 0
      اگر این کار رو نکنیم بدتر میشه، هر جا ما جلو رفتیم دشمن عقب نشست، نمیخوام متهم کنم شما رو به آلبانی نشین بودن و... وخبر نداشتن از اوضاع مملکت ولی بالاتر از سیاهی رنگی نیست، یا باید واسه همه آزاد باشه تجارت ویا بازی خراب
    • قریشی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 1
      از اصالاحات هستی که با شنیدن نام مبارک سپاه کهیر میزنی
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      من به عنوان یکی از همین مردم از اقدام ایران دفاع می کنم در مقابل زورگو باید محکم ایستاد وگرنه اگه مثل شیر برنج های وارفته ای مثل شما باشیم قورتمون میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس