فیلم| اولین تصاویر از توقیف نفت‌کش‌های یونانی در خلیج فارس - کراپ‌شده

سخنگوی دولت یونان در نشست مطبوعاتی گفت، آتن اقدامات لازم در خصوص توقیف دو نفتکش توسط ایران را انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، یونان دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد  که تمام اقدامات لازم را در خصوص توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از روزنامه «آوگی»، «یانیس اویکونومو» سخنگوی دولت یونان در یک نشست مطبوعاتی در«آتن» گفت، یونان شرکای بین‌المللی و متحدان خود را در مورد این حادثه مطلع کرده است تا بتوانند به وضعیت ایجاد شده توسط شیوه‌های غیرقابل قبول ایران پاسخ دهند.

اویکونومو مدعی شدکه ایران هیچ دلیل قانونی برای تلافی کردن نداشته، زیرا یونان در زمان توقیف نفتکش بر اساس معاهده‌های بین‌المللی وتصمیمات دیوان دادگستری اتحادیه اروپا عمل کرد.

وی  در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا آتن قصد دارد نفت توقیف شده یک نفتکش روس را به تهران بازگرداند، پاسخی نداد.

وزیر خارجه یونان همچنین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا در زمینه توقیف دو فروند نفتکش یونان از سوی ایران به گفت‌وگو پرداخت. «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان بعدازظهر دوشنبه به وقت تهران با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد .وزیر امور خارجه یونان در این تماس تلفنی توقیف دو کشتی یونانی از سوی ایران را با همتای آمریکایی خود مطرح کرد.

وزیر امور خارجه یونان همچنین روز دوشنبه در تماس تلفنی با «وانیس کاسولیدس» همتای قبرسی خود، این موضوع را بررسی کرد.

به نوشته روزنامه یونانی «اکاثیمرینی»، دو طرف توافق کردند که در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله توقیف دو کشتی با پرچم یونان توسط ایران در خلیج فارس، هماهنگ شوند.

این روزنامه همچنین نوشت که وزارت کشتیرانی یونان به تمام نفت‌کش‌ها و کشتی‌هایی که با پرچم این کشور در آب‌های بین‌المللی حضور دارند، هشدار داد تا از نزدیک شدن به آب‌های تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.

پیش از این روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای در خصوص توقیف نفتکش‌های یونانی اعلام کرد: «نیروی دریایی سپاه روز جمعه دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. این دو کشتی، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنها را توقیف کرد.»

علی‌رغم آن‌که نفتکش‌های یونان به دلیل تخلفات انجام داده، توقیف شده‌اند، یونان توقیف این دو کشتی را «معادل دزدی دریایی» دانسته و محکوم کرده و به شهروندان خود هشدار داده است که به ایران سفر نکنند.

یونان مدعی است که یکی از نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کرده است و نفتکش‌ دوم در هنگام توقیف در نزدیکی ساحل ایران بوده است. وزارت خارجه یونان اعلام کرده است که ۹ شهروند یونانی در بین خدمه نفتکش‌ها بوده، اما توضیح بیشتری در خصوص دیگر ملوان‌هایی که سوار بر نفتکش‌ها بودند، ارائه نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    یونان غلط اضافی کرده. یونان دیگه حق ورود به خلیج همیشه فارس را نخواهد داشت .
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    مواظب باشید یونان دارد با بقیه هماهنگ می شود. اول از همه هم با قبرس هماهنگ شده است. ما که خیلی ترسیدیم. یعنی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا رأی داده که کشتی با پرچم ایران توقیف شود. این هم خیلی جالب بود. از این یکی هم خیلی ترسیدیم. یعنی حالا که دو ابر قدرت یونان و نیمی از قبرس با هم هماهنگ شده اند چه باید کنیم؟ راستی یونان هنوز می خواهد جزیره هایش را بفروشد تا بدهی هایش را بدهد؟ مواظب باشید که ممکن است یونان با جزایر خودش هم هماهنگ شود.
  • رضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    تن شما اگه میخواره تا ۲ تا دیگه نفت کشتونو بگیریم.لعنت به شما و اتحادیه ذلیل اروپا.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    فکر کردن در زمان دوران اوج باستانن هستند آخه ذلیلهای بدبخت کشورکی که سالها جزو امپراطوری روم شد بعدها زیر سلطه عثمانی داری تاریخ استقلال جدید کوتاهی است چه به رجز خوانی ، با این تنش به فکر بازسازی تاریخ جنگ ایران یونان هستند جنگ خشایار شاه و حمله اسکندر شکست ایرانیان برای تضعیف روحیه مردم ایران ... و اما : ایران باید از رژیم انگلیس آمریکا زهرچشم مسقیم بگیر چون اونها مجبور میکنند این نوع کشورها برای ایران شاخ شون بکشنن و برای ما هزینه سیاسی اقتصادی درس کنن ایکاش تیزهوشی میکردم مسقیم چندتا نفتکش آمریکایی می‌گرفتیم در چشم مردم جهان شجاعانه تر بود ... وقتش جبهه یمن دوباره فعال بش چون رژیم سعودی در رابطه با پایان خصومت با ایران تغییر مسیری نداده
  • امید IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 1
    آخی زنگ زدن به خان داییشون ، چوغولیمون کردن ، آخی ...
  • ش. AE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 1
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد یونان و غرب
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    از این به بعد از از مسیر هوایی جابه‌جا میشن تا به آبهای ایران نزدیک نشن
  • mojtaba SE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    به شما قانون اتحادیه اروپا اجازه داد,به ما قانون خداوند اجازه داد با بهره اش که قانون حق و زجمت این اجازه ,رو داد,چون الاف نیستیم
  • ناشناس IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    برو ببین بزرگترت چی میگه بچه جوون !!!
  • DE ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    این روزنامه همچنین نوشت که وزارت کشتیرانی یونان به تمام نفت‌کش‌ها و کشتی‌هایی که با پرچم این کشور در آب‌های بین‌المللی حضور دارند، هشدار داد تا از نزدیک شدن به آب‌های تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.خخخخخ وزارت خارجه یونان اعلام کرده است که ۹ شهروند یونانی در بین خدمه نفتکش‌ها بوده، اما توضیح بیشتری در خصوص دیگر ملوان‌هایی که سوار بر نفتکش‌ها بودند، ارائه نکرده است. عجب ! احتمالا جاسوسهای موساد بودند .ایران تا کجاها رسوخ کرده یا خدا. از کجا لو رفتند؟ مثل اون 35 نفری که در هواپیمای جاسوسی امریکا بودند ولی ایران فقط برای هشدار گرانترین و مدرنترین و رادارگریز ترین پهباد امریکایی به موازات آنها را سرنگون کرد. و امریکا جلوی دروبین های دنیا از ایران تشکر کرد که سپاه اون 35 نفر را نیاورد پایین پودرشده شون را.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    دادگاه اروپا غلط کرد با آمریکا چرا باید کل دنیا زیر سلطه و تصمیم اینا باشن
  • روشن IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    یونان کشوری که ۱۵ سال پیش در پی بحران بازنشستگان برخی از جزایر کشورش را فروخت. توصیه ای به سیاستمداران ذلیل شما مردم یونان ندارم. اما به مردم با قدمت تاریخی توصیه می کنم که تا فرصت باقیست مانع زدن چوب حراج به استقلال کشورتان توسط منتخبان فلک زده تان شوید‌
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    خودشان را هم چقدر قبول دارند نفت دزدی برای دنیای یانکی ها بوسیله یونانیها شده اقدام درست!! دزد کار خودش را تایید می کند!! چون سردسته دزدها آمریکا به اونا دستور دزدی داده است!! آنگاه دستگیری دزد بوسیله ی ایارن شده اقدام نامناسب!! - با عجب ملتهایی در جهان سروکار داریم این است همه ی دک و پز دروغپردازهای غرب که برای لقمه ای تبدیل به کلاغ نجاستخوار شده اند!!!
  • من IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    بیا اینم نتیجه پاچه خواری امریکا یکی گرفتید دوتا دادید بهتره نزدیک نفتکش های ایران نشید .
  • CA ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    بابا اینا دیگه چقدر پر رو هستند دم سپاه گرم که ما رو در اینور دنیا سربلند کرده در اینور دنیا هر روز که می گذره طرفداران ایران بیشتر می شوند داستان حمله به پرویز پرستویی این بود که به ایرانی های خارج از ایران بگویند ما اگر بفهمیم شما طرفدار ایران هستید شما رو مورد اذیت و ازار قرار خواهیم داد و دیگر بازی دوستانه با کانادا هم همش ساه بازی بود از اولش هم قرار نبود با ایران بازی کنند و یک ریال هم خسارت نخواهند داد ولی این شکلی به مردم اینور القا می کنند که ایران کشور بدی است و موارد دیگر باید یخه فدراسیون فوتبال ایران رو گرفت که گذاشتند همچین برنامه ریزی بشود که ما رو خار کنند اخه کانادا چه به فوتبال که شما واسه بازی کردن باهاشون ما رو هم به عنوان ایرانی اینطرف تحقیر می کنید شخصیت تیم ملی رو خرد نکنید.
  • FR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    یونان بدبختی که قرن ها زیر لگد سربازان امپراطوری روم لگدمال شد وعد از ان هم زیر بیرق عثمانی رفت حالا هم نوکر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس