بایدن: سن خرید سلاح های تهاجمی را باید به ۲۱ سال افزایش دهیم

رئیس جمهوری آمریکا در پی سرعت تیراندازی های جمعی در کشورش و ناتوانی دولت و پلیس ایالات متحده در کنترل این خشونت های مسلحانه خواستار افزایش سن قانونی برای خرید سلاح های تهاجمی از ۱۸ سال به ۲۱ سال شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در تگزاس اگر شما به سن ۱۸ سال رسیدید می توانید سلاح تهاجمی خریداری کنید با این حال تا سن ۲۱ سالگی نمی توانید کلت خریداری کنید.

وی تصریح کرد: اگر نمی توانیم سلاح های تهاجمی را ممنوع کنیم باید حداقل سن قانونی برای خرید سلاح تهاجمی را به ۲۱ سال افزایش دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا سپس سوال کرد: چرا یک فرد معمولی باید بتواند سلاحی داشته باشد که ظرفیت خشاب آن ۳۰ گلوله است و در هر دقیقه می تواند ۱۰۰ گلوله شلیک کند؟

بایدن تصریح کرد: صدمه گلوله های تفنگ استفاده شده در یووالدی چنان مخرب بود که والدین با استفاده از دی ان ای توانستند فرزندان ۹ و ۱۰ ساله خود را شناسایی کنند. دیگر کافی است!

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

در قتل عام کودکان دبستانی در ایالت تگزاس که یک مهاجم ۱۸ ساله،  ۱۹ کودک و ۲ معلم را به قتل رساند از سلاح تهاجمی با قابلیت شلیک سریع استفاده کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در پی این قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس با اذعان به سرعت بالای تیراندازی‌های دسته جمعی در کشورش، خواستار مقابله با لابی اسلحه شد.

بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود.

علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می‌رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.

 نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس این آمار، هشت هزار و ۸۵ نفر کشته و ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند که ۱۵۲ کودک در میان کشته شدگان و ۳۱۵ کودک نیز در میان مجروحان این تیراندازی‌ها وجود دارد.

بر پایه این آمار، در این تیراندازی‌ها، همچنین ۵۳۹ نوجوان کشته و یک هزار و ۳۹۹ نوجوان دیگر مجروح شده‌اند.

همچنین ۴۷۲ مورد از تلفات خشونت مسلحانه در دفاع از خود بوده و ۶۱۲ مورد نیز مرگ بر اثر استفاده غیرارادی بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج ._____یا همه عالم بگیریم یا بر عالم پی زنیم_____ گر جهان لشگر بگیرد بر جهان لشگر کشیم_____ در جهان، سلطان فقط، مهدی است. _____اللهم عجل لولیک الفرج .
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    یعنی مجرم ۲۱ ساله وجود نداره؟؟!!! که با سلاح مردم رو سلاخی کنه. همه مجرمها زیر ۲۱ سالند؟
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    در کشور ماهم اسلحه آزاد بشه بد نیست
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    عجب،یعنی ۲۱ ساله ها دیگه حالیشونه اونا تیراندازی نمیکنن. خب میره تفنگ داداشش یا باباش رو برمیداره. قانون رو میبری بالا،با فیلم های که خشونت داره چکار میکنی.تا دیروز ده نفر میمردن با این قانون میشه ۹‌ نفر.خسته نباشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس