نخست وزیر پاکستان بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در هند را محکوم کرد

نخست وزیر پاکستان اظهارات موهن اخیر از سوی برخی افراد در هند علیه ساحت مقدس پیامبراعظم (ص) را به شدت محکوم و از نقض آزادی مسلمانان این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق از منابع رسمی پاکستان، «شهباز شریف» روز یکشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توییتر، سخنان توهین آمیز برخی از مسوولان حزب حاکم بی. جی. پی در هند علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد.  

شهباز شریف با انتقاد از آنچه «رویکرد اسلام‌ستیزانه در هند تحت رهبری حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» خواند، افزود: حقوق مسلمانان هند زیرپا گذاشته شده و پیروان اسلام در این کشور تحت آزار و اذیت قرار دارند.  

نخست وزیر پاکستان توجه جدی جامعه جهانی به تحرکات ضداسلام در شبه قاره و پاسخگو کردن عوامل و دولت‌های مسئول را خواستار شد و اظهار داشت: مسلمانان محبت و احترام بی‌نهایتی نسبت به حضرت محمد مصطفی(ص) دارند و حاضرند جان خود را فدای عشق به وی نمایند.  

توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در دادگاه، اعتراض های عمومی را در پی داشت.

بخشی از مسلمانان هند، حزب حاکم را به تلاش برای اسلام زدایی از شبه قاره متهم می کنند.

وزارت خارجه قطر درپی اهانت سخنگوی رسمی حزب حاکم هند به رسول گرامی اسلام (ص) سفیر هند در دوحه را احضار کرد و با دادن یادداشتی به وی اظهارات این مسئول هندی را به شدت محکوم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس