کد خبر 1383633
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره مثلث توصیه های رهبرانقلاب نوشت: یک ایرادی میان امثال ماست که معیارمان برای توجه به توصیه های رهبری تنها آخرین سخنرانی است. گوئی با هر سخنرانی ضرورت و اهمیت موارد قبلی کمتر می شود.

مثلا رهبری انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال امام 7 توصیه اساسی را خطاب به جوانان مطرح کردند و حالا سوال اینست که تکلیف توصیه های پیشین چه می شود؟ مثلا جهاد تبیین یا تقویت مبانی در مطالبه گری یا امیدآفرینی و یا اخلاق نقد و جهادمهربانی و یا غیره.

به نظر میرسد مجموعه توصیه های رهبری در این سالها، درون یک مثلث معرفتی محصور است که هر بار به یک زبان مطرح می شود. توجه دادن به این مثلث معرفتی و راهبردی یک ثمره مهم دارد و آن اینکه نه تنها توصیه های قبلی فراموش نمی شود و نخ تسبیح مجموع سفارشات تعیین تکلیف می شود، بلکه مهمتر اینست که خود من و شما می توانیم به فهرست آنها اضافه کنیم و هرکس متناسب با جایگاه خود برای خودش میدان مبارزه ببینید و تکلیف بسازد.

از کدام مثلث حرف می زنیم؟

یکم.

ضلع اول توجه به مبانی معرفتی انقلاب است. دفاع از انقلاب باید در دفاع از مبانی معرفتی و نظام اندیشه آن باشد. انقلاب را باید با آرمانها و ارزش هایش شناخت و اگرنه خطا و اشکال و آسیب برای دوران دولت سازی است و اجتناب ناپذیر.

اینکه فرمود از هویت انقلاب دفاع کنید یا اینکه نگذارید نام امام در جامعه کمرنگ شود از همین حیث است. فرمود خمینی روح انقلاب است.

دوم.

ضلع دوم مبارزه است. کلا هرجا حبی بود مقابلش بغضی است. اگر حب فضائل بدون بغض رذائل باشد گرفتار یک کاریکاتور زشت می شویم. طرفداران دین رحمانی از این دسته اند. جهاد تبیین اینجاست. دشمن واقعی را ببینیم و میدان امروزین مبارزه را تشخیص دهیم و متناسب با آن جهاد روایت وتبیین داشته باشیم. اینکه فرمود عملیات روانی دشمن را افشا کنید در این دسته است. مراقبت از جریان ارتجاع نیز. جالب اینکه رهبری در سخنرانی اخیرشان تعریف متفاوتی از ارتجاع دادند و غربزدگی و غربگرایی را هم برخلاف تصور رایج ارتجاع دانستند چون بازگشت به گذشته مردم ایران است. دوران طاغوت. با این توضیح انقلاب در حال حرکت است و هرچه مقابل اوست ارتجاع است و بازگشت به گذشته. حقا زیباست.

سوم.

ضلع سوم امید است. امید چطور میسر است؟ به دو روش. یکم توجه به راه طی شده و دارایی ها و دوم امید به حرکت امروز و اصلاح آینده. اینکه کشور گرفتار بن بست نیست و از مسوولین متعهد و باوجدان باید تقدیر کرد ذیل این عنوان است.

حالا با این مثلث معرفتی شما از تکالیف انقلابی خودتان فهرستی بسازید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    14 1
    کسی از انقلاب بدش نمیاد، این آدمان که امید رو خشک و برهوت میکنن، والا که همه میدونن مبارزه سرتاسر شرف و نتیجه اش بزرگیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس