یک سناتور جمهوریخواه ایالات متحده معتقد است در صورتی که دولت جو بایدن بخواهد به مذاکرات برجام بازگردد باید ابتدا تحریم های علیه ایران را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، راند پال سناتور جمهوریخواه آمریکا به تازگی در جلسه استماع سنای این کشورتاکید کرد از آنجا که مساله حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی عامل اصلی به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام در وین بوده است، بهتر است دولت بایدن نگاه جدی تری به آن داشته باشد.

اندیشکده کوئینسی که طرفدار شیوه های خویشتندارانه در سیاست خارجی آمریکاست، در سایت رسمی خود به نقل از راند پال نوشت: چنانچه دولت بایدن خواهان مذاکره باشد و تنها راه برای رسیدن به تغییر در رفتار طرف مقابل هم مذاکره باشد پس اولین گام برای رسیدن به مذاکره کاهش تحریم هاست. بنابراین لازم است مسایلی مانند حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارجی هم به بحث گذاشته شود.

این سناتور جمهوریخواه همچنین خطاب به رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفته است که دولت باید با نگاه بازتری مساله خروج سپاه از لیست مذکور را مورد بررسی قرار دهد.

به عقیده راند پال هراس دولت بایدن از آن است که موافقت با درخواست ایران باعث بروز واکنش های سیاسی شدیدی در آمریکا شود.

وی افزود با توجه به حملات سیاسی داخلی که احتمالاً به دلیل حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارجی متوجه بایدن می شود، هر پیشنهادی که آمریکا در ازای خروج نام سپاه مطرح کند باید به اطلاع مردم برسد.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌های سیاسی متوقف شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ (روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان) به پایتخت‌های خود بازگشته و با مقام های عالیرتبه خود مشورت کنند.

پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در پیامی توئیتری به اظهارنظر پیرامون موضع واشنگتن در قبال مذاکرات لغو تحریم های ضد ایرانی در وین پرداخته و گفته بود: به نظر می رسد واشنگتن سعی دارد برخی تحریم‌ های اعمال شده توسط ترامپ (رییس جمهور پیشین آمریکا) علیه ایران را حفظ کند.

راند پال در جلسه استماع خاطر نشان کرد: دولت ترامپ در بخشی از کارزار شکست خورده خود موسوم به فشار حداکثری علیه ایران سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد. به عقیده کارشناسان و صاحبنظران آوردن نام سپاه در لیست مذکور تنها یک حرکت نمادین بود و حذف نام سپاه از این لیست یا هیچ پیامد عملی در برنداشته و یا پیامد آن بسیار ناچیز خواهد بود.

این سناتور جمهوریخواه افزود: همه باید بدانند که حتی اگر نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی حذف شود باز هم این سازمان از سال ۲۰۰۷ تاکنون به دلیل حمایت از حزب الله لبنان تحت تحریم بوده و همچنان ادامه خواهد داشت. اما دستکم باید این را در نظر بگیریم که اگر می خواهیم آنها چیزی را که مد نظر ماست به ما بدهند ما هم باید چیزی را که مد نظر آنهاست به آنها بدهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عرزشی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    ای کاش......
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 6
      متاسفانه اونچنان متن بر جام در دولت حسن روحانی از طرف امریکاییها با ایجاد سفسطه و مغلطه دیکته گردیده است که هیچگاه مردم نتوانند در جمهوری اسلامی ایران به حق اصلی خود برسند و این مشکل همچنان پا برجاست
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    11 5
    کاهش تحریم ها خیر ، باید تمام تحریم ها برداشته شود ، چون تحریم های ظالمانه ای که آمریکا علیه ایران به بهانه برنامه هسته ای وضع کرده را دوباره به بهانه های دیگر میتواند علیه ایران اعمال کند لذا باید تمام تحریم ها حذف شوند
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    7 3
    شیطان بزرگ عوامل اقتدار و سرشاخه های پیشرفت ملت مستقل اخراج و را نشانه رفته است،دشمن به هیچوجه موافق استقلال،آزادی وپیشرفت ملت قهرمان ما نبوده ونیست واز اول همه راههای مقابله با ما را آزموده است،اکنون به جنگ ترکیبی روی آورده وبا سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن و استخدام مزدوران از داخل به ناامید کردن ملت از ادامه را چشم دوخته است،اتحاد و انسجام داخلی رمز موفقیت است با پرهزینه ای که باشد بایدملت را آگاه و یکپارچه کردوکل تبعیضها را برداشت،همه جوانان بایدجذبوسازما ندهی شوند مثل دوران جنگ.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 5
    از دولت مردمی اقای رئیسی خواستاریم در مقابل حق قانونی ایرانیان هیچگاه کوتاه نیایند تحریم باید لغو گردد
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 3
    لعنت به کسانی که برجام را طوری طراحی و امضا کردند که امریکائیها بتوانند در هر صورت قدم به قدم ایرانیها را از موئلفه های قدرت خود یکی یکی باز دارند وقتی حسن روحانی از برجام دو سه و برجامهای دیگر گفت مشخص شد که برجام تا خلع سلاح کامل ایرانیان همچنان ادامه خواهد داشت یعنی اخرش اگر ایرانیان به همین منوال تن بدهند تازه میشوند لیبی !!!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 3
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    دیگه زمانی برای بازگشت بایدن به برجام نمونده ،دوره ریاست جمهوری بایدن تمام داره میشه وبایدن از ترس شدید ترامپ وجمهوری خواهان واسرائیل هنوز تحریمهای ایران که ترامپ احمق وضع کرده رو رفع نکرده وبه برجام برنگشته ،بایدن با این ترس وبزدلیش اعتبار وهویت دمکراسی امریکا را به کما برده.
  • بی نام GB ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    6 1
    آن زمان که برجام به تصویب پنج کشور گردن کلفت دنیا رسیده بود هم طرف غربی به آن پایبند نماند حالا چه با برجام وچه بدون برجام دولت باید یک فکری به حال وضعیت بسیار بد اقتصادی مردم بکند به خصوص مشکل مسکن لااقل خانه های بی صاحب نیمه ساخته مسکن مهر پردیس را به مردم واگذار کنید
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    ب نظر میاد رند پال می‌خواهد در سال 2024 کاندیدای ریاست جمهوری بشود. مواردی را که هزینه ای برای آمریکا ندارد توصیه می‌کند.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    آخه آمربکا اسرائیل وعربستان چیکاره منطقه ودنیاهستند که منتظر تله برجام اونها باید باشیم!؟حالا که بعداز۴۳سال هزینه های مختلف مالی وجانی به اینجا رسیدیم چرا باید پیشرفتهایمان را بتن کنیم!؟اتفاقا حالا دراین شرایط(جنگ اوکراین ومشکلات اقتصادی جهان ومشکلات کرونا دردنیا وافزایش جمعیت دنیا کمبود آب ومواد غذایی...)باید به کمک روسبه برویم وتوافق کنیم که اوگراین عربستان واسرائیل را باهم نابود کنیم که نفت وگاز بشکه۲۰۰۰دلار بشه-که کلا غرب برای همیشه نابود بشه
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    آخه آمربکا اسرائیل وعربستان چیکاره منطقه ودنیاهستند که منتظر تله برجام اونها باید باشیم!؟حالا که بعداز۴۳سال هزینه های مختلف مالی وجانی به اینجا رسیدیم چرا باید پیشرفتهایمان را بتن کنیم!؟اتفاقا حالا دراین شرایط(جنگ اوکراین ومشکلات اقتصادی جهان ومشکلات کرونا دردنیا وافزایش جمعیت دنیا کمبود آب ومواد غذایی...)باید به کمک روسبه برویم وتوافق کنیم که اوگراین عربستان واسرائیل را باهم نابود کنیم که نفت وگاز بشکه۲۰۰۰دلار بشه-که کلا غرب برای همیشه نابود بشه
  • یه ایرانی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    اول کاهش تحریمها بعد برداشتن همه تحریمها خودشون هم فهمیدن نبود ایران تو اقتصاد دنیا اشتباهه بنابراین میدونن باید تحریمها برداشه شه فقط دنبال راهش هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس