کد خبر 1383081
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
اتحادیه اروپا: در حال حاضر جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای گفت که صادرات گاز روسیه تحریم نخواهد شد چون در حال حاضر جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که برخی کشورهای اروپایی از تحریم نفتی روسیه مستثنی شدند.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «به تدریج از وابستگی به نفت روسیه رهایی خواهیم یافت و استثنا از تحریم نفتی روسیه تنها ۹ درصد است».

بورل اضافه کرد: «اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه باعث افزایش تنگناهای اقتصادی این کشور خواهد شد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «هرگز تحریم‌هایی اعمال نخواهیم کرد که باعث اذیت شدن اروپایی‌ها شود».

وی گفت: «صادرات گاز روسیه را تحریم نخواهیم کرد چون در حال حاضر جایگزین آن وجود ندارد اما به دنبال جایگزین‌هایی برای گاز روسیه بوده تا از وابستگی به آن رهایی یابیم».

بورل ادامه داد: «روسیه تنها صادر کننده گاز در جهان نبوده و امکان رهایی از وابستگی به گاز این کشور وجود دارد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که بحران غذا در جهان تقصیر روسیه است».

وی مدعی شد: «روسیه اقدام به ربودن انبارهای غلات در اوکراین کرده و تلاش کرده تا آنها را بفروشد و توپخانه روسیه برخی از انبارهای غلات در اوکراین را هدف قرار داده‌اند».

بورل اضافه کرد: «از اقدام سازمان ملل برای دستیابی به توافقی با روسیه برای صادرات غلات از اوکراین حمایت کرده و با اوکراین نیز همکاری خواهیم کرد تا راه‌های جایگزین برای صادرات غلات پیدا کنیم».

وی افزود: «صادرات مواد غذایی از روسیه را تحریم نکرده و امیدوار هستیم که پوتین به از سرگرفته شدن صادرات مواد غذایی از اوکراین کمک کند».

این در حالی است که  «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر گفت تلاش‌های غرب برای متهم کردن روسیه به ایجاد بحران جهانی غذا دروغ است، زیرا اوضاع از چند سال پیش رو به وخامت گذاشت.

رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت: به منظور بهبود امنیت غذایی در سراسر جهان، برای بهینه‌سازی وضعیت غذا، باید تحریم‌های متقابل را کنار بگذاریم و قیمت‌ها شروع به کاهش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام روس درباره تلاش‌های غرب برای مقصر دانستن روسیه در ایجاد این بحران، چنین چیزی را دروغ خواند و توضیح داد: وضعیت غذا در کره زمین حدود پنج یا هفت سال پیش شروع به بدتر شدن کرد. دلایلی زیادی داشت، محاسبات اشتباه در اقتصاد کلان، برداشت بد (محصول)، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی، تصمیمات اتخاذ شده توسط برخی از دولت‌ها که گاهی اوقات کاملاً درست نبودند. همه چیز از اینجا شروع شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضافرزنددشتستان IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    اروپا آهسته آهسته از تحریم روسیه هم کوتاه می آیند و اعلام می کنند که «اوکراین برای خودت بوده الان هم برای خودت!» تا بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 0
    یعنی قراره زمستون قندیل ببندین؟؟! اِه خوب همینطور که غربگداهای ما به ما پیشنهاد میدن یکم کوتاه بیاین بگین جناب پرزیدنت پوتین ، غلط کردیم تحریم تون کردیم و برای اوکراین اسلحه فرستادیم!! آخه مگه به کشور شما حمله کردن شما خودتونو قاطی میکنین؟؟یه غلط کردم بگین، تحریم‌ها رو بردارین، اسلحه هم به او دلقکه ندین زمستونو گرم و راحت تو خونه هاتون نون گندم با قیمت مناسب بخورین، آفرین! آدم بایدبه فکر راحتی شهروندای خودش باشه، گور بابای اوکراین !!!
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    3 0
    خدا لعنتشون کنه از روسیه سوخت میخرن اونوقت روسیه با پولش موشک بزنه به اوکراین.مرگ بر غرب مرگ بر آمریکا.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس