کد خبر 138273
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه در سال گذشته 13700 مورد تفکیک کنتور آب در تهران انجام شد، گفت: در تهران هر نفر از حداقل 5 تا حداکثر 35 مترمکعب در روز آب مصرف می‌کند.

به گزارش مشرق ،محمد پرورش در گفتگو با مهر با تشریح روند مصرف آب در پایتخت پس از اجرای فازاول هدفمندی یارانه ها، گفت: متوسط سرانه مصرف در شهر تهران 18مترمکعب است ولی در حال حاضر مشترکانی داریم که 5 تا 7 مترمکعب در روز مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ادامه داد: برخی از مشترکان نیز بالای 30 مترمکعب مصرف می کنند اما به صورت کلی حدود 55 درصد از مشترکان کمتر از 18مترمکعب در روز مصرف آب دارند و 75 درصد کمتر از 35 مترمکعب مصرف می کنند.

پرورش با اعلام اینکه در منطقه 1 پایتخت متوسط سرانه مصرف 1 تا 1.8 درصد در روز بیشتر از مناطق جنوبی شهر است، بیان داشت: هم اکنون مصرف آب شرب در تهران نسبت به دیگر شهرهای بزرگ دنیا بیشتر است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو در این خصوص که آیا بعد از اجرای فازاول هدفمندی یارانه ها گرایش مردم به تفکیک کنتورهای آب افزایش یافته است؟ گفت: اولین جایی که این کار انجام شد در استان تهران بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشترکان بخواهند تفکیک کنتور آب انجام دهند لازم است تا یک سری مشخصاتی وجود داشته باشد، افزود: اولا باید در جایی باشد که وقتی تفکیک صورت گرفت بتواند از نظر ارتفاع پاسخگو باشد.

مدیرعامل آبفای استان تهران، تصریح کرد: ما هم اکنون در واحدهای بیشتر از 4 طبقه مسئولیتی نداریم و نمی توان فشار شبکه را افزایش داد و معمولا در اینگونه ساختمان ها تاسیسات تامین فشار وجود دارد.

به گفته پرورش، در بخش هایی که این مشکلات وجود ندارد متقاضیان مراجعه می کنند و تفکیک کنتورها صورت می گیرد ولی آن بخش هایی که آب گرم مشترک دارند را ما در سال گذشته ورود پیدا کردیم و چند مورد بومی سازی در این بخش انجام شد که بدون خرابکاری در ساختمان ها و تغییر در منازل و حفاری یک سری کنتورهایی نصب شود تا کار جداسازی بین واحدها انجام شود.

وی اظهار داشت: برای این منظور پیمانکار نیز گرفتیم و حدود 13 هزار و 700 مورد کنتور آب در تهران تفکیک شد ولی ما فکر می کردیم با سرمایه گذاری انجام شده در سال گذشته، مردم استقبال بیشتری انجام دهند ولی چنین نشد؛ با این حال قابل انجام است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه در 2 ماه ابتدایی امسال برای شهر تهران 1420 مورد تفکیک کنتور آب صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ما برای تفکیک کنتورهای آب اطلاع رسانی انجام دادیم و این آمادگی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس