.

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به شهرک یعبد در جنین، ۱ رزمنده مقاومت را به شهادت رسانده و ۶ فلسطینی دیگر را مجروح کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از حمله ددمنشانه نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری خبر دادند.

اشغالگران در جریان عملیات حمله به جنین، یک ایست بازرسی سیار در نزدیکی پاسگاه نظامی عطاره در شمال رام الله ایجاد کردند.

خبرگزاری «شهاب» گزارش داد: «در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه در شهرک یعبد، اشغالگران نیروهای کمکی زیادی را به منطقه اعزام کردند».

بر اساس گزارش‌ها، جوانان فلسطینی نیز با دست خالی به مقابله با تجاوز نظامیان تروریست صهیونیستی در جنین پرداختند، در حالی که با حجم آتش گسترده مواجه بودند.

دقایقی بعد رسانه‌های فلسطینی از شهادت یک فلسطینی به نام «بلال کبها» بر اثر اصابت گلوله جنگی از ناحیه سینه و ران مجروح شده بود، در بیمارستان دولتی جنین خبر دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز نوشت: «بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای اشغالگر به منزل عامل عملیات بنی‌براک، ضیاء حمارشه در شهرک یعبد یورش بردند».

بر این اساس، نظامیان صهیونیست به منظور قرار دادن مواد منفجره در داخل خانه ضیاء حمارشه و منفجر کردن آن، وارد ساختمان شده و شروع به تخریب دیوارها کردند.

شبکه تلویزیونی «قدس» نیز از تیراندازی اشغالگران به سمت خودروی یک شهروند فلسطینی در شهرک مریحه در مجاورت شهرک یعبد واقع در جنوب غربی جنین خبر داد.

باوجود ورود صهیونیست‌ها به منزل شهید حمارشه، جوانان فلسطینی سلاح به دسته گرفته و به درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر در نزدیکی ساختمان مذکور پرداختند.

برخی منابع نیز می‌گویند پس از شلیک فلسطینیان به سمت صهیونیست‌ها بود که آنها به داخل خانه شهید حمارشه فرار کردند و هم‌اکنون درگیری شدیدی بین رزمندگان مقاومت و صهیونیست‌ها در شهرک یعبد در جریان است.

با اعلام شهادت بلال کبها، تعداد شهدای شهر جنین از ابتدای سال تاکنون به ۲۲ نفر رسید.

جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خون شهدا سوخت انقلاب مردم فلسطین خواهد بود که تا رسیدن به اهداف خود یعنی آزادی و بازگشت متوقف نخواهد شد».

وزارت خارجه فلسطین نیز در این‌باره گفت: «کشتار [فلسطینی‌ها]، ترجمه دستورات مقامات اسرائیلی است. جنایت قتل بلال کبها توسط نیروهای اشغالگر در حین یورش به شهرک یعبد را به شدت محکوم می‌کنیم».

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی شهادت جوان فلسطین در اردوگاه جنین را نشانه تروریسم خونین اشغالگران خواند و گفت که آحاد ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آتش نبرد را در خطوط رویارویی با دشمن شعله‌ور می‌کنند.

اردوگاه «جنین» در غرب شهر جنین، واقع در شمال کرانه باختری این روزها و هفته‌ها به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاهی که همچون دیگر شهرهای کرانه باختری خبری از پرتاب سنگ و حمله با چاقو نیست، بلکه جوانان اردوگاه با سلاح گرم به سوی صهیونیست‌ها شلیک می‌کنند. می‌توان گفت که جنین در حال تبدیل به کانون مقاومت مسلحانه و غزه‌ای دیگر آن هم در شمال کرانه باختری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس