کد خبر 1382359
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

سفر کردن می تواند بر روی سلامتی افراد تاثیر مثبت بسیار زیادی بگذارد. می تواند روح شما را تازه کرده و حتی وضعیت جسمی شما را بهبود ببخشد. از آن جا که بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که ریشه بسیاری از بیماری های جسمی روح و روان است، سفر کردن می تواند بر روی مشکلات جسمی و روحی شما تاثیر بگذارد. خرید بلیط استانبول به تهران یا هر مبدا و مقصد دیگر می تواند یک سفر عالی برای شما رقم زده و شما را سرحال تر و شاداب تر کند. با ما همراه شوید تا بیشتر با اهمیت سفر در سلامت روانی افراد آشنا شویم. 

اهمیت سفر در سلامت روانی افراد

سفر شما را شادتر می کند

همه ما دوست داریم در زمان های خاصی تمامی مشغله ها و نگرانی های خود را کنار گذاشته و ریلکس کنیم. سفر می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که سفر یک یا چند روزه می تواند باعث افزایش حس شادی و نشاط در افراد شود. جالب است بدانید حتی برنامه ریزی کردن برای سفر و فکر کردن به آن هم می تواند این احساس را در شما ایجاد کند.

مدیریت استرس و اضطراب

زندگی ماشینی این روزها باعث شده است که میزان استرس و اضطراب در زندگی روزانه بسیار بیشتر از قبل شود. سفر کردن به شما فرصتی می دهد که برای چند روز تمامی اضطراب های روزانه خود را کنار گذاشته و ذهن خود را درگیر تجربه های جدید کنید. بنابراین اگر مدتی است درگیر یک پروژه کاری جدید و استرس زا هستید، مطمئن باشید یک سفر کوتاه می تواند انرژی شما را برای ادامه کار چند برابر خواهد کرد.

اهمیت سفر در سلامت روانی افراد

افزایش اعتماد به نفس

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما سفر کردن حتی می تواند بر روی اعتماد به نفس شما نیز تاثیر بگذارد. شما در سفر به درک عمیق تری از زندگی، افراد و محیط اطراف خود پیدا می کنید، کارهای جدیدتری را امتحان می کنید و احتمالا گاهی خود را به چالش می کشید. با بیرون آمدن از دایره امن خود، احساس بهتری نسبت به خود و توانایی هایتان پیدا کرده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

رهایی از افسردگی

اگر حس می کنید شما نیز از افسردگی رنج می برید، روانشناسان به شما توصیه می کنند سفر را در برنامه زندگی خود قرار دهید. افسردگی همیشه به معنای گریه های طولانی نیست، اگر شما احساس کرختی دارید، مثل سابق از حضور در دورهمی ها لذت نمی برید، انگیزه خود را از دست داده اید، شما نیز در آستانه افسردگی قرار گرفته اید. مسافرت چه یک مسافرت آخر هفته یک یا دو روزه و چه یک مسافرت چند روزه می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش افسردگی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید:  تخت جمشید

بهبود درک واقعی از زندگی

سفر کردن باعث می شود شما با سنت ها، آداب و رسوم و عقاید افراد مختلف در شهرهای و کشورهای دیگر آشنا شوید. چیزهایی ببینید که شاید هیچ گاه در محل زندگی شما اتفاق نمی افتد. سفر باعث می شود شما درک بهتر و عمیق تری از زندگی پیدا کرده و به یک فرد باتجربه تبدیل شوید.

تجارب کسب شده در طول سفر به شما کمک می کند در چالش های زندگی تصمیم های بهتری گرفته و احساس خوشایندتری داشته باشید. سفر به کشورهای خارجی می تواند تجربه بسیار متفاوتی برای شما باشد، از این رو سفر به کشورهای همسایه و رزور بلیط استانبول به تهران می تواند یک تجربه عالی برای شما به شمار رود.

کاهش ریسک سکته قلبی

جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده افرادی که به طور مرتب سفر را در برنامه های زندگی خود قرار داده اند، 21 درصد کم تر از دیگران دچار سکته قلبی خواهند شد. این تحقیقات نشان می دهد که زنانی که در هر 6 سال تنها یک بار به مسافرت می روند، 8 بار بیشتر از افراد دیگر دچار حملات قلبی خواهند شد.

اهمیت سفر در سلامت روانی افراد

این مساله دو دلیل دارد. اول آن که سفر می تواند شرایط روحی شما را بهتر کرده و استرس ها و فشارهای روحی شما را کم تر کند. از طرف دیگر گردشگران معمولا در طول سفر خود روزانه چندین متر و یا حتی کیلومتر پیاده روی کرده و سلامت جسمی خود را ارتقا می بخشند.

تحکیم بنیان خانواده

تجربه اتفاق های مشترک می تواند یکی از بهترین راهکارها برای افزایش صمیمیت بین اعضای خانواده باشد. در صورتی که شما با اعضای خانواده خود به طور مرتب به سفر رفته و تجربیات مشترک داشته باشید، بدون شک خانواده ای شادتر و صمیمی تر خواهید داشت.

افزایش قدرت هوش

میزان هوش در افراد می تواند با تجربه فعالیت های مختلف تقویت شود. مشاهده مکان های مختلف، تجربه فعالیت های جدید، صحبت کردن با افراد جدید و آشنا شدن با عقاید و آداب و رسوم آن ها می تواند باعث افزایش قدرت هوش در افراد شود. بنابراین اگر دوست دارید باهوش تر شوید و یا فرزندانی باهوش داشته باشید، سفر را جزئی از برنامه های خود قرار دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس