کد خبر 1382160
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
تحلیلگر آمریکایی: آزادی بیش از حد خطرناک است

یک تحلیلگر آمریکایی در تحلیل خود از حادثه تیراندازی در دبستانی در تگزاس و کشته شدن ۱۹ دانش آموز، این حادثه را جنبه تاریک و خطرناک آزادی دانست.

به گزارش مشرق در پی تیراندازی مرگبار هفته گذشته در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس آمریکا و کشته شدن 19 کودک دانش آموز و 2 معلم، «دیوید مارکوس» تحلیلگر فاکس نیوز در تحلیل خود از این حادثه اظهار کرد این تیراندازی جنبه تاریک و سیاه آزادی را نشان می دهد.  

وی گفت: مرگ دردناک این دانش آموزان و دو معلم آنها، به راستی تمام کشور را تکان داد. این تراژدی و تراژدی های دیگر برای چند روز مرکز توجه مردم شده و همه سعی می کنند با خانواده قربانیان حادثه ابراز همدردی کنند. حتی سیستمداران از احزاب مختلف نیز تلاش می کنند تا در این غم سهیم شوند. اما این روزها سپری می شود و در نهایت از یاد می رود تا اینکه بار دیگر، تراژدی دیگری در جایی دیگر رخ دهد.

این تحلیلگر می افزاید: هر دو حزب راست و چپ در آمریکا برای انجام ندادن هیچ اقدامی به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادث مرگباری مسئول هستند. دروغ راستگرایان این است که متمم دوم قانون اساسی ما درباره مالکیت اسلحه، تا حدی با شمار زیاد کشته شدگان بر اثر حوادث تیراندازی منطبق نیست. دروغ چپ گرایان هم این است که ما می توانیم نتایج ممنوعیت استفاده از سلاح در اروپا یا استرالیا و نادیده گرفتن این حق را ببینیم.

وی معتقد است با وجود این دروغ ها، چیزی تغییر نخواهد کرد و جنایت ها همچنان ادامه خواهد یافت. ما می توانیم به وضوح ببینیم که آزادی خطرناک است و ما انتخاب کرده ایم که با خطر زندگی کنیم.

مارکوس با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ما بر اثر همه گیری کرونا چند پاره شده و برخی می خواستند همه چیز و همه جا تعطیل شود تا سلامتی به خطر نیافتد و برخی دیگر ادامه زندگی و حیات خود را منوط به ادامه کار و فعالیت ها می دانستند، خاطرنشان کرد خطر فزاینده آزادی، واقعی است و باید انتخاب کنیم که آیا واکسن نزدن در برابر کرونا و یا خرید اسلحه نوعی آزادی است؟

وی افزود: اینکه صدها میلیون قبضه اسلحه در آمریکا ارتباطی با تیراندازی های مرگبار در این کشور ندارد، دروغی بیش نیست و ما هنوز با چالش هایی مواجه هستیم که زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و به کام مرگ می کشاند.

مارکوس معتقد است که صداقت و مرگ در تضاد کامل با یکدیگر هستند. ماهیت مرگ و خاکسپاری عزیزان، به گونه ای است که به ما درباره اینکه چگونه نباید اجازه دهیم تا چنین اتفاقاتی دوباره بیافتد، دروغ می گوید. اما متاسفانه باز هم اجازه می دهیم تا این اتفاقات رخ دهد و این تصمیمی است که ما باید بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد تصویب قانون کنترل سلاح و مقابله با هراقدامی که منجر به خشونت و تیراندازی های مرگبار می شود، می تواند اوضاع را اندکی تغییر دهد. آمریکا کشوری است که براساس آزادی های فردی شکل گرفته و همین فرهنگ آزاد ماست که ما را در معرض خطر قرار می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس