کد خبر 1382072
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
AT-3

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیروی هوایی این کشور پس از سقوط جت آموزشی که منجر به کشته شدن خلبانش شد، پرواز آموزشی خلبانان جدید را که قرار بود امروز انجام شود، به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش مشرق، بدنبال دومین حادثه سقوط هواپیما سال جاری در تایوان که منجر به کشته شدن خلبان جت آموزشی شد، نیروی هوایی این کشور پروازهای آموزشی خلبانان جدید را به حالت تعلیق درآورد. 

براساس اطلاعات وزارت دفاع تایوان، جت « ای تی-۳» از پایگاه هوایی «گانگ شان» واقع در جنوب شهر «کائوهسیئونگ» برای انجام تمرین آموزشی از زمین بلند شد و دقایقی بعد سقوط کرد. جسد خلبان این هواپیما نیز پیدا شده است. 

«شی وی» رئیس ستاد نیروی هوایی «هوآنگ» در مصاحبه با خبرنگاران درباره این سانحه گفت چند دقیقه پس از برخاستن هواپیما  با خلبان ۲۳ ساله اش مفقود شد. هواپیما در شرایط خوبی بود و مشکل فنی که در یک سال گذشته گزارش شده باشد نداشت. وی در ادامه سخنانش افزود اکنون نیروی هوایی ماموریت های خود را برای خلبانان جدید که باید آموزش ببینند به حالت تعلیق در آورده است. 

جت « ای تی-۳» جنگنده داخلی پیشرفته آموزشی تایوان است که نخستین پروازش در سال ۱۹۸۰ ثبت شده و توانایی حمل سلاح دارد. 

«تسائی اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان نیز در بیانیه ای که از سوی دفترش منتشر شد درباره این حادثه ابراز ناراحتی و همدردی کرد و به وزارت دفاع دستور داد تحقیقات پیرامون این اتفاق را آغاز کند. 

ماه مارس یک جت جنگنده میراژ  ۲۰۰۰ در سواحل جنوب شرقی  تایوان سقوط کرد که دومین سانحه هوایی در ۳ ماه گذشته بود. خلبان این جنگنده نجات پیدا کرد. 

در ماه ژانویه نیز نیروی هوایی عملیات آموزشی برای ناوگان «اف-۱۶» را پس از سقوط به روزرسانی شده یکی از این جنگنده ها که منجر به کشته شدن خلبانش نیز شده بود معلق کرد.

با وجود اینکه نیروی هوایی تایوان بسیار آموزش دیده است در تلاش مکرر برای بیرون راندن نیروی هوایی چین در حریم هوایی دفاعی خود طی ۲ سال گذشته بوده است اما نمی توان این حوادث را به هم ربط داد. 

از آنجا که چین معتقد است تایوان بخشی از قلمرو این کشور است معمولا هواپیماها و جنگنده هایی را به منطقه حریم دفاعی این جزیره به ویژه منطقه «پراتاس» و یا حریم هوایی میان تایوان و فیلیپین اعزام می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    علت اغلب سقوط هایی که هواپیما سالم بوده و مشکل فنی نداشته اینه که خلبان مفهوم واماندگی را نفهمیده و با هواپیما مثل ماشین یا موتورسیکلت رفتار کرده مثلا سرعت هواپیما را بیش از حد پایین آورده تا منظره ای را تماشا کند و هواپیما دچار استال (واماندگی) شده و سقوط کرده. دور زدن های تیز که واویلاست و هواپیما بسیار سریع سقوط می کنه و خلبان فرصت هیچ کاری نداره. بعضی از خلبان ها به اشتباه فکر می کنن که "هواپیما یجوری ساخته شده که رو هوا میمونه" و سرعت هواپیما مهم نیست و حتی اگه موتور هم از کار افتاد عین فیلم ها شونصد کیلومتر رو هوا سر می خورن و تو بیابون فرود میان! نه داداش موتور که از کار افتاد دیگه نیروی برا وجود نداره و هواپیما مثل سنگ میافته پایین. حتی در کتابهای فیزیک رشته ریاضی هم صحبتی از اصول پرواز نیست و اغلب معلمین فکر می کنن هواپیما بعلت انحنای بالای بال و اصل برنولی پرواز می کنه!! وقتی ازشون می پرسی پس چطور هواپیماهای دوباله 100 سال پیش با بال کاملا صاف پرواز می کردن یا چطور با هواپیما وارونه پرواز می کنن(در اینحالت برآمدگی بال بسمت زمینه) فقط حیرت می کنن و جوابی ندارن. وقت گذاشتم و این مطلب رو نوشتم شاید جان یه خلبان با این نوشته نجات پیدا کنه.( ضمنا" هواپیما 80 درصد بعلت قانون عمل و عکس العمل پرواز می کنه و 20 درصد بخاطر اصل برنولی. بال هواپیما هر دو طرفش هم کاملا صاف باشه لامشکل!) برای هر خلبان واجبه که بدونه هواپیما چطور سقوط می کنه!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      خوب شد گفتی و دو نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه رو از نگرانی درآوردی! از الان میریم کتابای دستورالعمل آموزش رو تصحیح میکنیم‌. داداش سقوط هزار تا دلیل میتونه داشته باشه و معمولا هواپیمایی که از زمین بلند شده چون با حداکثر قدرت میره واماندگی ممکن نیست مگه ایراد سیستم رانش باعث استال بشه.
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      این بچه خلبلن ها باید اول چند سال با گلایدر تمرین کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس