کد خبر 1351980
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
سقوط دومین جنگنده دیگر نیروی هوایی تایوان در ۳ ماه گذشته

نیروی هوایی تایوان اعلام کرد امروز دوشنبه یک جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» در آب های سواحل جنوب شرقی این جزیره سقوط کرد اما خلبان آن نجات یافت.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی تایوان اعلام کرد این جنگنده ساخت فرانسه در ماموریتی آموزشی از پایگاه هوایی «چیهانگ» واقع در «تائیتونگ» در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در آب های سواحل جنوب شرقی این جزیره سقوط کرد. این دومین سقوط جنگنده تایوانی طی ۳ ماه گذشته است. 

دلیل سقوط جنگنده «میراج ۲۰۰۰» مشکلات فنی گزارش شده است. خوشبختانه خلبان این جنگنده پس از سقوط آن نجات یافته است و در شرایط خوبی است. 

براساس اطلاعات پایگاه هوایی«چیهانگ» یک تیم تحقیقاتی به «تائیتونگ» اعزام شده است.

تایوان اولین جت های جنگی «میراژ» را در سال ۱۹۹۷  دریافت کرده است و از آن زمان تاکنون این جنگنده ها چندین بار بروز رسانی شده اند. 

در ماه ژانویه پس از سقوط مدل بروزرسانی شده این جنگنده ها که منجر به کشته شدن خلبان آن شده بود، نیروی هوایی تایوان تمرینات آموزشی جنگی ناوگان «اف- ۱۶» خود را به حالت تعلیق در آورد.

اواخر سال ۲۰۲۰، یک جنگنده اف- ۱۶ کمی پس از برخاستن از پایگاه هوایی «هوآلین» در ساحل شرقی تایوان در عملیات آموزشی معمولی و روزمره  ناپدید شد.

با وجود اینکه نیروی هوایی تایوان بسیار آموزش دیده است مکررا در تلاش برای بیرون راندن نیروی هوایی چین در حریم هوایی دفاعی خود طی ۲ سال گذشته بوده است اما نمی توان این حوادث را به هم ربط داد. 

از آنجا که چین معتقد است تایوان بخشی از قلمرو این کشور است معمولا هواپیماها و جنگنده هایی را به منطقه حریم دفاعی این جزیره به ویژه منطقه «پراتاس» و یا حریم هوایی میان تایوان و فیلیپین اعزام می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس