کد خبر 1381986
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
آیت‌الله اعرافی

در ادامه سفر مدیر حوزه‌های علمیه به ایتالیا، آیت‌الله اعرافی و پاپ در واتیکان دیدار کردند.

به گزارش مشرق، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در واتیکان دیدار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار که با استقبال بسیار گرم و صمیمانه جناب پاپ روبرو شد، بر ظرفیت‌های فکری و معرفتی اسلام، تشیّع و حوزه‌های علمیه برای تعامل میان ادیان الهی در جهت حلّ چالش‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی بشر معاصر تأکید کرد.

آیت الله اعرافی با اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه برای تعامل با نهادهای علمی - دینی بین المللی از جمله نهاد کلیسای کاتولیک و با برشمردن مشکلات امروز جهان بشریت گفت: تزلزل در معرفت الهی و خداباوری، افت معنویت و کاهش تعلّق خاطر به عالم غیب، تضعیف ارکان خانواده و نقش و جایگاه رفیع زن، تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه علیه ملّت ها، فقر و گرسنگی، جنگ افروزی، اشغال و ظلم و ستم سازمان یافته بین المللی، تخریب محیط زیست و بی توجهی به آن از سوی قدرت‌های اقتصادی و رشد افراط گرایی از بزرگترین چالش‌ها و بحران‌های عصر جدید است که بدون نقش آفرینی مؤثر ادیان الهی، نمی‌توان بر آن‌ها غلبه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه، معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) را گنجینه عمیق معارف فقهی، حقوقی، عقلی، فلسفی، عرفانی و کلامی خواند و افزود: این میراث تاریخی می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر امروز باشد و فراتر از مخاطبان شیعی و اسلامی، در پهنه‌ای جهانی، مخاطبان ادیانی و انسانی داشته باشد و مبنای تفاهم ها، تعاملات و هم افزایی‌های ادیانی و بین المللی قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آذر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    چرا متن پاراگراف آخر ناقص هست؟ «مدیر حوزه‌های علمیه، معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) را گنجینه عمیق معارف فقهی، حقوقی، عقلی، فلسفی، عرفانی و کلامی خواند و افزود: این میراث تاریخی می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر امروز باشد و فراتر از مخاطبان شیعی و اسلامی، در پهنه‌ای جهانی، مخاطبان ادیانی و انسانی داشته باشد و مبنای تفاهم ها، تعاملات و هم افزایی‌های ادیانی و »

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس