کد خبر 1381664
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
دمشق

وزارت خارجه سوریه به اقدامات و تحرکات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه و تلاش دولت اردوغان برای ایجاد منطقه امن واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه به اقدامات و تحرکات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه و تلاش دولت اردوغان برای ایجاد منطقه امن واکنش نشان داد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه اقدامات خصمانه نظامی نیروهای ترکیه در شمال شرق سوریه را مورد مخالفت قرار می دهد.

این منبع تاکید کرد: آنچه ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در اراضی سوریه انجام می دهد در راستای سیاست پاکسازی است که از سوی دولت اردوغان پیاده می شود.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ۲ نظامی ترکیه در شمال عراق

منبع مذکور اعلام کرد: سوریه همه طرفهایی که به شکل غیرقانونی و خارج از چارچوب دولت سوریه فعالیت دارند را مسئول اساسی فراهم آوردن پوشش برای این رژیم می داند.

گفتنی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که ترکیه به زودی عملیاتی را برای ایجاد «منطقه امن!» در عمق ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه در جنوب کشورش انجام خواهد داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز چندی پیش اعلام کرد که آنکارا برای ساخت حدود ۲۵۰ هزار خانه در شمال سوریه با هدف بازگشت داوطلبانه نیم میلیون سوری آواره برنامه‌ریزی کرده است.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به این که ترکیه ۱۳ پروژه برای ساخت ۲۵۰ هزار خانه در مناطق الباب، جرابلس، راس العین و تل ابیض در شمال و شمال غرب سوریه تدوین کرده، گفت: این پروژه ها با هدف اسکان شهروندان سوری دارنده اقامت موقت در ترکیه انجام می شود و به سوری‌ها حق استفاده ۵ یا ۱۰ ساله از این خانه ها داده می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطنم ایران IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 0
    ترکیه برای ایجاد منطقه نا امن به خاک سوریه تجاوز کرده
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    15 8
    در سوریه دولتی حاکم نیست نیمی از جمعیت این کشور توسط دولت سوریه کشته و آواره شده گروه پ ک ک بر بخش بزرگی از زمینهای آوارگان سوری را اشغال کرده این آوارگان اکنون سالهاست که در ترکیه ساکنند ترکیه می خواهد صاحبان اصلی این زمینها را از این گروه پس گرفته و آنها را در منطقه امنی که درست می کند ساکن کند دولت سوریه اگر دولت بود نباید در خصوص کشته و آواره شدن نیمی از جمعیت خود بی تفاوت می بود بشار اسد فقط به فکر حفظ حاکمیت خود در دمشق هست
    • NL ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      18 3
      منطقه امن منظورت اینه افرادی از ترکیه بیان توی کشور سوریه و سر در مدارسشون پرچم ترکیه باشدو به زبون ترکی تدریس شوند و نه به زبون کشورشون سوری یا عربی.. اونوقت اگر برای همین ها مشکل ایجاد بشه لابدترکیه میخواد تا عمق 60 کیلومتر و 120 و 200 پیش بره؟ تعارف نکن دمشق هم برای متوهمان عثمانی؟ خود ترکیه پدر خوانده داعش و احرار شام هست چقدر از مدافین حرم توسط پهپاد ها ترکیه شهید شدند
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    11 7
    شما هایی که سنگ اسد و سوریه را به سینه می زنید آیا می دانید که دولت عربی سوریه تا قبل از جنگ داخلی بطور کلی وجود کرد ها را در این کشور منکر می شد و به اونها حتی شناسنامه هم نمی داد
    • مجتبی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      خوب فکر کردی ترکیه هم کردها را به رسمیت میشناسد ،اما حتی همان حکومت بشار دست به کشتار کردها نزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس