کد خبر 1381658
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
اوکراین

«پترو پروشنکو» رییس جمهور پیشین اوکراین که هنوز با یک عنوان اتهامی تحت تحقیق و تفحص قرار دارد، امروز برای شرکت در یک نشست سیاسی از کشورش خارج شد.

به گزارش مشرق، «پترو پروشنکو» رییس جمهور پیشین اوکراین که به دلیل جُرمی با عنوان اتهامی خیانت احتمالی تحت تحقیق و تفحص قرار دارد، امروز دوشنبه از طریق مرز این کشور با لهستان از کشورش خارج شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، به وی اجازه داده شده است تا از یک گذرگاه مرزی با لهستان برای شرکت در یک نشست سیاسی از اوکراین خارج شود.

عنوان اتهامی وی به دستور دادستان این کشور در خصوص پرونده فروش غیرقانونی زغال سنگ برمی گردد که طی آن این دادستان از یک قاضی خواسته بود تا حکم بازداشت پروشنکو را صادر کند.

«پترو پروشنکو» که تا کنون دو بار ممنوع الخروج شده است، برای شرکت در نشست حزب خلق اروپایی در روتردام عازم این شهر شده است.

بیشتر بخوانید:

انفجاری بزرگ در «ملیتوپل» اوکراین

«ویکتوریا سیومار» وکیل حزب همبستگی اروپایی پروشنکو در این باره گفت که رئیس جمهور سابق اوکراین برای شرکت در نشستی خارج از کشور، اوکراین را ترک کرده است.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر نیز در خصوص تامین مالی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در شرق این کشور از طریق فروش غیرقانونی زغال سنگ در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی تحت بازجویی قرار گرفته بود؛ این در حالیست که وی هر گونه تخلفی در این باره را رد کرده و آن را شایعاتی بی اساس عنوان کره است.

وی پس از اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۴ که «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور مورد حمایت روسیه را از قدرت کنار زد، به عنوان رئیس یک دولت غربگرا در اوکراین بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد؛ اما در انتخابات سال ۲۰۱۹ این کشور، ولودیمیر زلنسکی موفق به شکست وی شد و او را از قدرت خلع کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 0
    اسمش بیشتر به فروش غیر قانونی نفت می خوره تازغال سنگ
  • ش. AE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    این بی شرف چند تا شرکت و کارخانه شکلات سازی در روسیه دارد بعد میگه روسیه بد
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    جهت برتامه ریزی بعداز زلنکسی
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    الفرار خخخ 8 میلیون اوکراینی فرار کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس