کد خبر 1381667
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
لهستان

وزارت آب‌وهوای لهستان با اعلام قطع عرضه رایگان سوخت به اوکراین، گفت اما فروش منظم آن به این کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، علی‌رغم ادعاهای کشورهای اروپایی درباره حمایت از اوکراین برای مقابله با قطع احتمالی گاز به این کشور، لهستان امروز (دوشنبه) عرضه سوخت رایگان به کی‌یف را قطع کرد.

«آنا مسکو» وزیر محیط زیست لهستان خبر داد که کشورش ارسال رایگان سوخت به اوکراین را متوقف کرده است، اما به فروش آن به طور منظم ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، مسکو با بیان اینکه اولویت سوخت برای بازار داخلی لهستان است، درباره این اقدام توضیح داد: «هم اکنون، عرضه تجاری سوخت توسط شرکت نیمه‌دولتی اورلِن انجام می‌شود».

وی با بیان اینکه شرکت‌های سوخت اوکراینی باید خودشان با وضعیت فعلی کنار بیایند، اظهار داشت: «[سوخت رایگانی] که ما ارائه می‌کردیم پاسخی به بحران (جنگ با روسیه) است، اما این بخش اکنون به خوبی سازماندهی شده، بنابراین پتانسیل بازار (فروش سوخت) در آنجا (اوکراین) وجود دارد».

بیشتر بخوانید:

افزایش شکاف در اتحادیه اروپا بر سر جنگ اوکراین

به نوشته ریانووستی، پیش از این مشخص شد که لهستان تصمیم گرفته است قرارداد خود را با شرکت روسی گازپروم زودتر از موعد مقرر فسخ کند؛ قراردادی که طبق آن سالانه تا ده میلیون متر مکعب گاز از روسیه دریافت می‌کند.

دولت لهستان قصد دارد این کمبود گاز را با کمک خرید گاز مایع از آمریکا و کشورهای عربی، و همچنین گاز طبیعی از نروژ جایگزین کند که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیش از این، «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان از نروژ خواسته بود که درآمد ناشی از افزایش بهای نفت و گاز را در اختیار سایر کشورهای اروپایی قرار دهد.

در حالی که بیشتر قراردادهای عرضه گاز به کشورهای اروپایی به یورو یا دلار است، ماه گذشته روسیه صادرات گاز به بلغارستان، لهستان و فنلاند را به دلیل امتناع دو کشور از پرداخت هزینه آن به روبل، قطع کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    وایسا تابستون تموم بشه
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 0
    لهستان عرضه سوخت رایگان به اوکراین را متوقف کرد. لهستان کلا قبل از جنگ اوکراین یک کشور بدبخت و بدهکار بود و رژیم دودا فقط برای این رای آورد که گفت کاری میکنم که به یارانه بگوید زکی و سایه جنگ از سر کشور بره و ابرها بیان آب آشامیدنی و سیب و گلابی فراوون شه ..ببخشید اتوبوس افتاد تو دست انداز خورد زیر دستم قاطی شد. خلاصه برای اینکه نره زیر چتر روسیه بخاطر نفت و گاز ارزون کلاه سرش گذاشتند گفتند دو هفته بیشتر طول نمیکشه پوتین شکست میخوره دلقینسکی با موتورگازی میره مسکو را فتخ مکینه میاد هر چی ته انباری داری واکس بزن پولیش بکش بفرس بره روس صدبار بهترش رو میدیم بهت ....حالا تازه متوجه شده نه بابا این جنگ سالها طول میکشه و اوکراین استان به استان باز میرن زیر پرچم و جزو روسیه میشن حالا باید دهها میلیارد اسلحه بخره روس بهش حمله نکنه چون خالی بندیهای ناتو که اگه به یه ناتویی حمله کنید ما همه بهت حمله میکنیم دیگه کارایی نداره و ملت اروپا دوتا جنگ جهانی بیش از 100 میلیون کشته دادند دیگه حالش را ندارن بخاطر 4 تا دلقک میلیونها بی خانمان شوند. زمستون سختی در پیش داردی دودا دادو دودی دادی رفت همه چیز رو حالا دنبالش بدو بدو.
  • پرویز DE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 0
    لهستان در آتش زدن اوکراین به اندازه کافی زحمت کشید و سوخت رایگان روانه اوکرائین کرد و یکی از آتش بیارهای اصلی معرکه بود و حالا یواش یواش موقع کاسبی میشه ، لهستان هرچه آهن پاره زمان شوروی داشت به اوکراین فرستاد به امید گرفتن سلاحهای مدرن آمریکائی ، حالا باید صبر کرد و دید آمریکا چگونه وظیفه شناسی اسبهای ترویای خودش در اروپا را جبران میکنه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس