کد خبر 1381442
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
دیواندری

قوه قضائیه و شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را صادر کرد.

به گزارش مشرق، در حکم قطعی که از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است، علی دیواندری از همه اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد.

دادگاه طی این حکم با استناد به اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۴۰ قانون مجازات‌های اسلامی، اتهامات وارده به علی دیواندری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی را وارد ندانسته و آنرا رد کرده است.

‌در حکم صادره از سوی دادگاه مذکور، بیان شده که با هدایت یک ابر بدهکار بانکی و همدستش که داماد یکی از وزرای دولت سابق است، فساد حادث شده است.

بیشتر بخوانید:

رد مال ۱۰۲ میلیون دلاری در پرونده دیواندری/ متهم فراری عضو گروهک منافقین است/ ردپای سری طبری با متهم

آنطور که از حکم صادره برمی‌آید این افراد از شیوه‌ها و اهرم‌های غیر قانونی و نامشروع برای فرار از قانون و برداشت از بیت المال بهره جسته‌اند و با وارد کردن اتهام به علی دیواندری تلاش کردند تا خود را از چنگ عدالت برهانند.

گفتنی است این حکم توسط قاضی خوشنام قوه قضاییه، اسدالله مسعودی مقام، صادر شده است.

بهمن‌ماه سال ۹۸ بود که قاضی موحد با اعلام خبر تشدید قرار متهم علی دیواندری قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرد، آن زمان دیواندری به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور در جلسات دادگاه حاضر می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 1
    اصلا جای تعجب نداره .
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 2
    سلام اول که خبر را دیدم با خودم گفتم باز زدوبندی وماست مالی تمام ویک کلاهبردار ودزد محترم زیر سیبیلی رد شد ولی وقتی حکم را خواندم توسط قاضی فساد ستیزی مانند آقای مسعودی مقام صادر شد اطمینان پیدا کردم که درست است خدا حفظش کند واز آقای اژه ای هم تشکر میکنم که این قاضی دست پاک وبه بیان رهبر عزیزمان که فرمودند با دستمال کثیف نمیشود شیشه را پاک کرد بعد عمری یک قاضی داشت با دستمال پاک نجاست‌ها را پاک میکرد او را سریعا برداشتند از شعبه اقتصادی چون مدتی دیگر مانده بود دولت قبل کسی نمی ماند واز حد نصاب می افتاد و فامیلی برای دولتیان نمی ماند واما مشرق عزیز ابردزدان محترم وابرو دارند چرا با حروف مقطع ننوشتید وبی احترامی کردید ابر بدهکار رااولا باید ابتدا محترم بنویسید مانند ا ب محترم. ویا آن داماد دزد محترم وزیر را. د د محترم و ابردزدان محترم ودارای جایگاه هستند این خرده دزدان پدر سوخته که برای گذران زندگی دزدی میکنند را باید با نام ونام فامیل وکد ملی نام اقوام درجه یک آنها نوشته شوند ولی ابر دزدان مانند مهدی آخوندی باید با م. ا نوشته شود متشکرم
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 1
      به امید محاکمه زنگنه و بنفش بزرگ که بره پیش داداشش توی اوین با هم النگ دولنگ بازی کنن
    • ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      قاضی موحد آدم بدی نیست
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    خیلی خوبه
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    آبها از آسیاب افتاده
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    هدف محکومیت نبود . خرد کردن شخصیت بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس