کد خبر 1381274
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
شکر

انتظار می رود به علت محدودیت های صادراتی تعدادی از کشورهای تولیدکننده اصلی شکر به منظور کاهش قیمت مواد غذایی داخلی، قیمت شکر در جهان افزایش یابد.

به گزارش مشرق، انتظار می رود به علت محدودیت های صادراتی تعدادی از کشورهای تولیدکننده اصلی شکر، به منظور کاهش قیمت مواد غذایی داخلی، قیمت شکر در جهان افزایش یابد.

انتظار می‌رود به دلیل محدودیت‌های صادراتی که توسط تعدادی از کشورهای تولیدکننده کلیدی که به دنبال مهار افزایش قیمت مواد غذایی داخلی هستند، قیمت شکر افزایش یابد.

تاثیر همه گیری کرونا که به شدت زنجیره تامین در جهان را تضعیف کرد، با بحران اوکراین و به دنبال آن تحریم های روسیه به میزان چشمگیری تشدید شده است و درگیری میان دو صادرکننده بزرگ غلات عرضه جهانی را مختل کرده است.

تعدادی از کشورها صادرات سایر کالاهای کلیدی را محدود کرده اند و امنیت غذایی جهانی را در معرض تهدید قرار می دهند و در عین حال این اقدام خطر افزایش بیشتر قیمت محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

قزاقستان دوشنبه گذشته، ممنوعیت ۶ ماهه بر صادرات شکر سفید و نیشکر را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

هند صادرات شکر را هم محدود می‌کند

هند نیز برای نخستین بار در ۶ سال گذشته، محدودیت هایی بر صادرات شکر اعمال می کند تا افزایش قیمت شکر در داخل این شکر جلوگیری کند. انتظار می رود، ممنوعیت های هند بر حدود ۱۰ میلیون تن شکر صادراتی این فصل تاثیر بگذارد.

رویترز هفته گذشته گزارش داد، کارخانه‌های نیشکر در برزیل، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده شکر در جهان، قراردادهای صادرات شکر را لغو کرده و تولید خود را به اتانول تغییر داده‌اند تا از قیمت بالای انرژی بهره ببرند. این قراردادهای لغو شده حدودا برابر با ۴۰۰ هزار تن شکر خام است.

در اوایل ماه جاری، پاکستان به علت نگرانی شدید در مورد تورم، صادرات شکر را به طور کامل ممنوع کرد.

روسیه در ماه مارس، ممنوعت صادرات شکر را تا پایان ماه آگوست اعلام کرد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول اوایل این هفته هشدار داد، اقتصاد جهانی با «بزرگترین آزمون خود از زمان جنگ جهانی دوم» مواجه است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت، سطح گرسنگی در جهان «به بالاترین حد خود رسیده است» و تعداد افرادی که با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند تنها در ۲ سال دو برابر شده  و از ۱۳۵ میلیون قبل از همه گیری کرونا، امروز به ۲۷۶ میلیون رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 2
    چین و اسراییل ممنوع کرده مرگ بر دشمنان ضد جمهوری اسلامی ایران
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 2
      باهات موافقم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 1
    خودمان این همه کارخانجات شکر ... نیشکر و چغندر قند داریم اگر مدیریت سالم ودلسوزی باشد کل ایران که هیچ کل کشورهای اطراف را تامین خواهند کرد.... اما چه کنیم دلسوزی نیست این همه نیشکر و چغندر قند درخوزستان!!! بهروزی !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس