کد خبر 1345131
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
نگرانی لبنانی‌ها از توقف واردات کالاهای اوکراینی

لبنانی‌ها از توقف واردات کالاهای اوکراینی به کشورشان به ویژه گندم در پی وقوع جنگ بین «مسکو» و «کیف» نگران هستند.

به گزارش مشرق، شبکه «ان بی‌ام» لبنان امروز (شنبه) در گزارشی به وضعیت تبادل کالا بین این کشور و اوکراین در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ و تاثیر وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه بر مبادلات کالا بین کیف و بیروت اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها لبنان به سختی چیزی به اوکراین صادر کرده اما در مقابل صادرات این کشور به لبنان حدود ۳۵۴ میلیون دلار بوده است.  

این شبکه لبنانی افزود: حجم واردات لبنان از اوکراین در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۷۲ میلیون دلار و حجم صادرات لبنان به اوکراین بالغ بر ۹۵۰ هزار دلار بوده است.  

این گزارش با اشاره به این‌که  گندم برجسته‌ترین کالایی است که در سال ۲۰۲۰ از اوکراین وارد شده است، افزود: واردات گندم از اوکراین با حجم ۵۱۱ هزار تُن و ارزش ۱۱۹ میلیون دلار در رتبه اول قرار گرفت که ۴۴ درصد از ارزش واردات لبنان را تشکیل می‌دهد.  

شبکه «ان بی‌ام» لبنان، روغن خام، آهن، گاو، ذرت، تمبر، جو، شکر، سویا، گوسفند و آجیل پوست کنده را از مهمترین مواد و کالاهایی ذکر کرد که این کشور در سال ۲۰۲۰ از اوکراین وارد کرده است.

موسسه تحقیقات خاورمیانه نیز امروز در گزارشی که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرد با اشاره به اینکه برای بسیاری از کشورهای عربی درگیری نظامی دو کشور روسیه و اوکراین به معنای نان کمتر بر سر سفره‌هاست، هشدار داد که این جنگ بحران گندم در این کشورها را به وجود می آورد.  

در این گزارش آمده است که  بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر، لبنان و یمن نگران تامین گندم خود هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس