کد خبر 1379625
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
هند

دولت هند جهت حمایت از تولید داخل و تضمین عرضه کافی مواد غذایی در داخل کشور، صادرات شکر را تا پایان تابستان تا ۱۰ میلیون تن کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، هند در اقدام دیگری برای حمایت از تولید داخل و تضمین عرضه کافی مواد غذایی در داخل کشور پس‌از ممنوعیت فروش گندم، حالا صادرات شکر را هم محدود می‌کند.

طبق بیانیه وزارت غذای هند که در آخرین ساعات روز سه‌شنبه منتشر شد، دولت این کشور صادرات شکر را تا پایان سال مالی جاری که تا پایان تابستان ادامه دارد، تا ۱۰ میلیون تن کاهش می‌دهد. هدف از این اقدام دسترسی مصرف‌کنندگان داخلی به شکر و حفاظت از منافع مصرف‌کنندگان با کنترل قیمت‌هاست.

هند در اوایل همین ماه با محدود کردن صادرات گندم پس‌از نابود شدن بخشی از محصولاتش به‌خاطر موج گرما و بالا رفتن قیمت داخلی این محصول، دنیا را شگفت‌زده کرد.  ممنوعیت صادرات مخصوصاً در کشورهای آسیایی طی هفته‌های اخیر و از زمان بالا رفتن قیمت جهانی مواد غذایی به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین، افزایش‌یافته است.

اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرده و مالزی هم فروش مرغ‌های گوشتی به خارج از کشور را متوقف کرده‌است .

بیشتر بخوانید:

درخواست آمریکا از هند برای لغو ممنوعیت صادرات گندم

به‌نظر می‌رسد این اقدام هند در ممنوعیت کاهش صادرات شکر بسیار سخت‌گیرانه بوده چون عرضه داخلی شکر در این کشور بسیار بالاست. انتظار می‌رود هند در فصل جاری ۳۵ میلیون تن شکر تولید و ۲۷ میلیون تن مصرف کند. با توجه به ذخایر ۸.۲ میلیون‌تنی شکر هند در فصل گذشته، این کشور ۱۶ میلیون تن مازاد تولید دارد.

 صادرات شکر هند در سال گذشته میلادی به ۷.۲ میلیون تن رسید. تولیدکنندگان شکر در این کشور به یارانه‌های دولتی برای افزایش صادرات وابسته هستند. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌های جهانی طی سال گذشته، هند می‌تواند بدون دریافت یارانه صادرات خود را افزایش دهد. انتظار می‌رفت هند در فصل جاری بین ۹ تا ۱۱ میلیون تن شکر صادر کند.

ازآنجایی‌که هند یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ شکر در دنیاست، محدود شدن صادرات این کشور از بازار جهانی شکر حمایت می‌کند.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس