بانک

طبق بخشنامه ابلاغی بانک‌ها به شعب، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیرماه ۱۴۰۱ لغو می شود و مشتریان باید برای تمدید انقضای کارت خود، به صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، از اقداماتی که بانک مرکزی در زمان شیوع کرونا در کشور انجام داده بود، تمدید اتوماتیک تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بود تا از حجم مراجعات مشتریان به بانک ها کاسته شود.

برهمین اساس نیز بانک‌های دولتی و خصوصی بدون مراجعه مشتریان، نسبت به تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی اقدام می کردند و به تازگی نیز البته یکی دو بانک خصوصی در اطلاعیه ای به مشتریان خود اعلام کردند برای یک سال دیگر کارت‌های بانکی را تمدید کردند.

بیشتر بخوانید:

آغاز طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده چک برگشتی از امروز

اما بخشنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی در روزهای گذشته به بانک‌های دولتی و خصوصی رسیده بیانگر آن است که تمدید اتوماتیک تاریخ انقضای کارت‌های بانکی حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ دوام خواهد داشت و بعد از آن مشتریان باید حضوری به بانک‌ها مراجعه و اقدام کنند.

در نامه بانک مرکزی به بانک‌ها آمده است که: "نظر به اعلام ستاد ملی مبارزه با کروتا مبنی بر عبور کشور از شرایط بحرانی، اقدامات مقتضی به منظور درج سررسید کارت‌های بانکی تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ انجام پذیرد.

باتوجه به تمدید تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری از زمستان ۱۳۹۸ تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ ضروری است طرح و تدوین برنامه زمان بندی متناسب با تعداد مشتریان متاثر از این تغییر، به منظور اطلاع رسانی به‌هنگام، پیشگیری از تقارن مراجعه حضوری و تجمع مشتریان شبکه بانکی و به تبع آن حفظ آرامش و نظم شعب در پاسخگویی به مراجعین، در دستور کار آن بانک قرار گیرد."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • معترض به این ابلاغیه مرد آزارانه CH ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    17 2
    کوچکتری ارزشی برای وقت و رفاه و سلامتی مردم قائل نیستن، فکر نمیکنن شاید کسی نتونه تو صف بی مورد بانک برای چنین چیز ساده بنشینه و تو این ترافیک و هوای آلوده و بیماریهای مختلف تو بانک شلوغ بنشینه، شاید سنش بالا باشه و...، این 2 سال که اتماتیک تمذید شد چه اتفاق بدی افتاد؟، چطور پیامکها راحت با برداشت از حساب بانکی بدون حضور در بانک تمدید میشن، پول میخواین؟، خب 5000 تومن یا 10000 تومن یا 20000 تومن یا بیشتر از حسابها بردارین و اتوماتیک هر سال تمدید کنین به جای آزار و اذیت مردم وقتی کارت از نظر فیزیکی دچار ایراد نشده تا مجبور به تعویضش کنن، اصلا حالیشون نیست با این کارها چقدر مردم رو آزار و اذیت میکنن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      6 1
      اینا کلا مرض دارن وهر کاری میکنن تا بااعصاب مردم بازی کنن درست میگی هیچ مشکلی تواین دوسال نبود اما حالا عشقشون کشیده حال مردم را اینطوری جابیارن
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 1
      مافیای ساخت و فروش کارت های بانکی ومواد مصرفی چاپگر جوهر اجازه نمی دهد این وسط پول زیادی جابجا می شود که ارزش ان از علافی مردم ارزش خلیلی بیشتری دارد
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 1
      یه کارت مگه چقدر وزن داره ؟ خب برای شهرهای بزرگ خود بانک ها بیارن تحویل بدن.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    از موقعی که بانکداری الکترونیکی بشدت رواج پیدا کرده مراجعات حضوری مردم به شعب بانکها روزبروز کمتر و کمتر میشه . تو این دفعات آخر که میرفتم بانک نیاز به شماره نوبت گیری نبود چون یا هیچکس نبود یا یکی دو نفر همین !! واقعا دهها هزار شعبه بانک ( که خیلیهاشون مراجعه کن یا ندارن یا بسیار بسیار کم ) و هزاران کارمند نجومی بگیر با اینهمه هزینه سرسام آور و وحشتناک الآن ضروریه ؟
  • من هم معترض هستم IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 0
    تا خود فرد خواهان تعویض کارت نیست کارت باید اتوماتیک با کسر از حساب بانکی شخص مثل پیامک تمدید بشه، این طرح کاملا ضد آسایش مردم و باعث ایجاد ترافیک و شلوغی بی دلیل بانکها و تلف شدن وقت مردم و سرمایه ها میشه، خود کارت خام مگر قیمت نداره؟، چرا وقتی معیوب نشده و خود صاحب کارت هم تقاضای تعویض نداده نباید اتوماتیک مثل پیامک با کسر از حساب شخض تمدید بشه و کارت قبلی معدوم بشه؟، خواهان لغو این ابلاغیه که باعث ترافیک و آلودگی بیشتر هوا، گسترش بیماریهای مختلف و خستگی و آزار و صدمه خوردن بیشتر سالمندان و بیماران و حتی افراد عادی و سالم میشه هستیم.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    کجای این کار عقلانی است که میلیون ها آدم رو باید کشوند برای یه کار ساده و بی ارزش هر عملی باید به نتیجه اون نگاه کرد که چه میدهیم و چه بدست می آوریم بخاطر همین کارهای بیحاصل هست که بهره وری، بخصوص در زمان در کشور ما پایین است
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      عقلانی نیست اما به شدت اقتصادی است البته برای بانکها!!! با تمدید و تجدید هر کارت مبلغی بدون آنکه تعرفه مشخص داشته باشد برای صدور کارت و مبلغی برای راه‌اندازی مجدد آن از حساب مشتری کسر میشود !! این مبلغ جدای هزینه سالانه پیامک بانک است که هر سالا افزایش دارد وکسی هم نظارتی ندارد!!!! کلا همه چیز برعکس است به جای اینکه بانکها در خدمت مشتری باشند این مشتری ها هستند که به بانک خدمات میدهند!!!!
  • من هم معترض هستم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    من تو عید برای یه کار بانکی رفتم بانک و بیشتر از نیم ساعت اونجا تو این کرونا و با وجود تعطیلات عید معطل و خسته و عصبانی شدم، با این کارشون باید نصف روز رو تو بانکهای پر از مشتری و کارمند عصبی و دارای بیماریهای مختلف بگذرونیم، بله همونطور که یکی از دوستان میگه باید مافیای کارتهای بانکی و جوهر و... که این 2 ساله از سود زیادی محروم شدن پشت این قضیه باشن که البته این قضیه با تمدید خودکار کارت بانکی با کسر از حساب بانکی شخص به اندازه باجی که مافیای کارتهای بانکی و جوهر و... که در حقیقت خودشون هستن طلب میکنن قابل حله، وقت مردم رو تلف و اعصابشون رو در این گرانی و آلودگی هوا و بیماریها و... بیش از این خراب نکنید
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    مسخره بازی جدیدمگه مشکلی پیش اومد تواین مدت
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    وقتی میشه بدون حضور صاحب حساب تمدید کرد پس چرا ملت رو به بانک میکشانید اگر دلایل خاصی داره قشنگ توضیح بدید تا ما هم بدونیم دلیلیش به نفع ملته یا نه
  • الاله IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    حالا نمیشه بدون مراجعه تمدید کنند یکساعت باید برای تمدید علاف بشیم شاید یکی نتونه بره بانک تمدید کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس