پرونده برادران لیلا

سازمان سینمایی پس از ۱۴ سال یک تصمیم قاطعانه گرفته است تا در مقابل سینماگرانی که این نهاد ناظر حاکمیتی را نادیده می‌گیرند یک تصمیم درست اتخاذ کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - فیلم «برادران لیلا» در هفتاد و پنجمین فستیوال کن حضور یافت و با بازخوردهای مناسبی در این جشنواره مواجه نشد. تنها جایزه‌ای که نصیب این فیلم شد، جایزه بزرگ فیپرشی یا فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم در جشنواره فیلم «کن» بود.

بسیاری از متخصصان حوزه بین‌الملل اعتقاد دارند این جایزه فرعی از درجه اهمیت آنچنانی برخودار  نیست اما این فیلم از ابتدای حضور در این جشنواره با حواشی مختلفی همراه بود که در جمع‌بندی حواشی می‌توان به نتایج قابل اعتنایی دست یافت.

همه حواشی «برادران لیلا»؛ از عدم تمکین از قانون توسط سازندگان تا اتمام حجت سازمان سینمایی

 ۱۷ اردیبهشت ماه گذشته، چند روز قبل از آغاز برگزاری جشنواره فیلم کن در فرانسه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: تمامی کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی مبادرت به تولید فیلم سینمایی کرده‌اند تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند ضمن اعلام کتبی دلایل این اقدام درخواست رسیدگی به پرونده‌شان را کتباً به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان ارایه کنند.

خزاعی گفت: از ابتدای ورودم به سازمان سینمایی و طی ملاقات‌های متعددی که با افراد مختلف و اصناف سینمایی داشتم، متوجه شدم که تعدادی از فیلمسازان به دلایلی همچون تعطیلی شوراهای فیلمسازی در زمان تغییر و تحول و استقرار دولت سیزدهم، عدم توافق با اتحادیه تهیه‌کنندگان جهت مجوز تهیه‌کنندگی و سایر دلایل متاسفانه اقدام به تولید فیلم سینمایی کردند که بدیهی است این امر در تضاد و مغایرت کامل با آیین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی تولید و نمایش آثار سینمایی سازمان بوده است و موجب از بین رفتن سرمایه و زحمت عوامل فیلمسازی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: بدیهی است اخذ پروانه ساخت برای تمامی متقاضیان تولید فیلم سینمایی الزامی است و این فرصت پیش‌بینی شده تمدیدپذیر نبوده، صرفاً به دلیل مشکلات بازه زمانی انتقال دولت دوازدهم تا دولت سیزدهم منظور شده است و الزاماً نیز، به صدور پروانه ساخت برای آثار تولید شده نخواهد انجامید، بلکه فرصتی برای رسیدگی و تمایز بین مشکلات موجه با افرادی که بدون دلایل موجه فیلم ساخته‌اند و عدم اتلاف سرمایه بخش خصوصی اتخاذ شده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه کلیه افراد متقاضی به تولید فیلم نیازمند اخذ پروانه ساخت هستند، اظهار کرد: همانطور که در ابلاغ معاون ارزشیابی و نظارت به صنوف مختلف تهیه‌کنندگی و مدیرعامل خانه سینما آمده و به کلیه صنوف نیز منعکس شده است می‌بایست در صدر قراردادهای تولیدی شماره پروانه ساخت معتبر درج شده و لذا دیگر هیچ‌یک از عوامل سینما در مشاغل مختلف عذری بابت عدم اطلاع از نداشتن پروانه ساخت در پروژه‌ای که با آن همکاری می‌کنند، نخواهند داشت و نسبت به عواقب تنبیهی همکاری با پروژه‌های بدون پروانه ساخت مسئول هستند.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

قبل از  انتشار این اظهارات، درج برخی گزارش‌ها در خبرگزاری‌های رسمی و انتشار اخباری در صفحات مجازی حاکی از آن بود، «برادران لیلا » در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن پذیرفته شده اما فاقد پروانه نمایش است و اظهارات خزاعی نشان می‌دهد سازندگان فیلم تمایلی به اخذ پروانه نمایش ندارند. این ظن زمانی تقویت شد که در مورد ممیزی و سانسور از سعید روستایی کارگردان فیلم در  نشست خبری‌ فیلم درکن سئوالاتی شد.

 روستایی، کارگردان فیلم  در نشست خبری «برادران لیلا» تاکید کرد: «هنوز مجوزی برای نمایش این فیلم نگرفتیم. البته یک فهرست سانسور به ما دادند ولی من چیزی را سانسور نخواهم کرد.»

این کارگردان ۳۲ ساله درپاسخ به سوالی درباره خط قرمز فیلم‌سازی در ایران گفت:«در ایران خط قرمزهای پرشماری وجود دارد. سختی ساخت فیلم در ایران این است که سانسور در آنجا حاکم است. سانسوری که کارگردان اگر بخواهد به کارش ادامه دهد باید یاد بگیرد که با آن کنار بیاید.»

 روستایی همچنین به نیاز به دریافت مجوزهای پیاپی برای ساخت و انتشار یک فیلم در ایران اشاره کرد: «برای شروع ساخت یک فیلم در ایران باید ابتدا دنبال دریافت مجوزهای لازم باشید که برای اینهم خودش فرآیندی است. وقتی فیلم به پایان رسید هم باید به فکر دریافت مجوز دیگری برای پخش فیلم‌تان باشید.»

اعمال سانسور در فیلم‌ها در دو مرحله مجزا

او در ادامه می‌افزاید: «بنابراین سانسور در دو مرحله پیش از ساخت فیلم و پس از ساخت فیلم اعمال می‌شود. نخست با سانسورهای اعمال شده بر سناریوی فیلم و پس از آن هم سانسور بخش‌های مورد نظر آنها پس از نهایی شدن فیلم

 روستایی در حالی شرایط ممیزی را در ایران سخت توصیف کرد که از اخذ پروانه نمایش فیلم امتناع کرده بود و در نشست رسانه‌ای فیلمش در کن گفت::«به نظرم فیلم اکران می‌شود. اما با توجه به اینکه سانسورهای زیاد «متری شیش و نیم» به آن فیلم آسیب زد این بار نمی‌توانم اجازه بدهم فیلمم از سانسور آسیب ببیند و واین بار بین توقیف و سانسور، شاید توقیف را ترجیح بدهم. ما در دولت قبل پروانه ساخت گرفتیم و دولت جدید می‌خواهد فیلمم با دیدگاه آنها همخوانی داشته باشد و این نمی‌شود.»

این دوقطبی سازی و عدم تمایل به دریافت پروانه نمایش توسط عوامل سازنده فیلم برادران لیلا را می‌توان از این زاویه تفسیر کرد که احتمالا تصور کرده‌اند می‌توانند وارد دوگانه ممیزی و مظلومیت شوند و با یک تیر دو هدف را نشانه روند. از طرفی جمع‌آوری امتیاز در کن  به شیوه رسول‌اف و پناهی، یک کلیشه بازها آزموده شده را امتحان کنند و از سوی دیگر افکار عمومی  را در داخل با خود همراه کنند.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

البته این موضوع را باید در نظر گرفت بازی تبلیغاتی "قربانی شدن در مقابل سانسور "در مورد آثار افرادی نظیر محمدرسول‌اف و جعفر پناهی در ادوار قبلی این جشنواره پرتاب سه امتیازی محسوب می‌شد و بر اساس رویدادها و اظهارنظر سازنده می‌توان این موضوع را از این زوایه تحلیل کرد که سازندگان شاید تصور کرده‌اند برای فیلم بسیار طولانی «برادران لیلا» با مدت زمان دو ساعت و چهل و پنج دقیقه که سینماداران از نمایش کامل آن امتناع خواهند کردند، نمایش قربانی شدن توسط سازمان سینمایی دولت فعلی مزیت ویژه‌ای برای جلب تماشاگر محسوب می‌شود.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

پرتاب سه امتیازی نوید محمدزاده توی چاه افتاد

 مراسم فرش قرمز فیلم «برادران لیلا» توام با اتفاقات عجیبی بود. حرکت خارج از عرف نوید محمدزاده و همسرش که با فرهنگ عامه همخوانی نداشت به پرسش خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی منجر شد و پاسخ محمدزاده  هیچ دستاورد تبلیغاتی به همراه نداشت.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟
حضور ۴ نفر از عوامل خارج از فیلم بر اساس شنیده‌ها دست کم ۱۰۰۰ دلار برای عوامل برادران لیلا هزینه داشته است.

پارسال بهار دست‌جمعی رفته بودیم فستیوال کن!

 فرشته حسینی در این فیلم ایفای نقش نمی‌کرد اما در مقام همسر بازیگر اصلی فیلم روی فرش قرمز حضور یافت. عرف حضور افراد خارج از فیلم روی فرش قرمز عملا با مشی فستیوال کن همخوانی ندارد و بر اساس شنیده‌ها هزینه حضور افراد متفرقه خارج از فیلم روی فرش قرمز کن از عوامل اثر دریافت خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که برای هر فردی که از عوامل اصلی فیلم نباشد و روی فرش قرمز حاضر شود، برگزار کنندگان ۲۵۰۰  تا ۳۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟
پیمان معادی به همراه همسر و دخترش روی فرش قرمز کن

عوامل برادران لیلا فستیوال کن را با پیک‌نیک خانوادگی اشتباه گرفتند؟

تعداد فراوان حاضران غیر مرتبط روی فرش قرمز زمینه این تحلیل را ایجاد می‌کند که عوامل فیلم  برادران لیلا ، در تشخیص فستیوال کن با پیک‌نیک خانوادگی دچار خطای فاحشی شده‌اند. در  مراسم فرش قرمز معادی همراه با همسر و دخترش، نوید محمدزاده و همسرش، هومن بهمنش و همسرش و عوامل دیگری که هیچ ارتباط محتوایی با فیلم نداشتند  روی فرش قرمز حضور پیدا کردند.

این احتمال وجود دارد که سازندگان تصور می‌کردند که  شلوغ شدن فرش قرمز با حرکت خارج از عرف محمدزاده به روند دیدن شدن فیلم کمک شایانی خواهد کرد.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟
هومن بهمنش فیلمبردار فیلم همراه با همسرش روی فرش قرمز کن

قشون کشی روی فرش قرمز به سبک  دورهمی سینما

سازندگان فیلم برای توفیق هنری به شیوه  دورهمی‌های معمول در گعده‌ها و جشن‌های هنری در داخل کشور عمل کرده و با فرض حضور افراد بیشتری روی فرش قرمز، تصور کردند فیلم امتیاز بیشتری دریافت از هیات داوران کن دریافت خواهد کرد و اعضای خانواده از جمله همسر و فرزند را روی فرش قرمز بردند.

 سازندگان به دلیل شناخت ناکافی از سازو کار فستیوال‌های جهانی متوجه نشدند پرده دوم نمایش حضور در جشنواره جهانی کن با واکنش منفی در شبکه‌های مجازی فارسی‌زیان  مواجه می‌شود. از سوی دیگر واکنش نوید محمدزاده و فرشته‌حسینی در یک فستیوال غربی کنش‌گری غیرمعمولی از منظر گردانندگان این جشنواره خواهد بود که آنرا واجد ارزش نخواهند شمرد.

 حتی پرچمداری جنبش ME_too ایرانی با عضویت ترانه علیدوستی در شورای مرکز این جنبش چندان مورد توجه منتقدان سینمایی و اصحاب رسانه در این فستیوال قرار نگرفت.

پرتاب بعدی؛ سوار شدن روی موج‌های سیاسی و گداگرافی

سازندگان فیلم برادران لیلا غیر از عدم پای‌بندی به قانون در اخذ پروانه نمایش و  نمایش پرانتقاد روی فرش قرمز جشنواره کن، پرده سوم کلیشه‌ای این نمایش را به  اظهارنظرهای اجتماعی و سیاسی ظاهرا آلترناتیو اختصاص دادند.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

ترانه علیدوستی که در ارائه و تصویر سازی منفی در این حوزه صاحب تخصص محسوب می‌شود چندی قبل علیدوستی با حضور در جشنواره سانتا باربارا با فیلم «اورکا» در مقابل دوربین‌های رسانه‌های آمریکایی مدعی شد در ایران هویت ورزشی برای بانوان وجود ندارد و شنا برای زنان در ایران رسماً ممنوع است!

بازیگر نقش لیلا در  فیلم روستایی در نشست پرسش و پاسخ  فیلم برادران در جشنواره کن گفت: «وقتی در کشوری همه‌چیز ممنوع باشد، یعنی شما از صبح که بیدار می‌شوید مشغول جنگیدن هستید، از لباسی که با آن به سرکار می‌روید گرفته تا موسیقی که در ماشین‌ گوشی می‌دهید تا روابط شخصی و روابطی که با همکارانتان در محیط کار دارید تا آن زمان که شب به خانه می‌رسید، اینها سراسر یک مبارزه است. مبارزه با یکسری موانع که باعث می‌شود زیست شما حالت غیرعُرفی و غیرقانونی داشته باشد.»

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟
ترانه علیدوستی در کنار محمد امامی

از این بازیگر درباره همکاری‌اش با محمد امامی در سریال شهرزاد پرسش‌هایی مطرح شد  اوگفت: شهرزاد تلنگری به همه ما بود. شاید کسی بعد ۶ سال باور نکند اما من با آقای امامی در پایان فصل اول «شهرزاد» تازه آشنا شدم یعنی از حضور این آدم خبر نداشتم و با تهیه‌کننده دیگری قرارداد بستم و همه این اتفاق‌ها بعدش افتاد اما من اصلا توجیه نمی‌کنم.

علیدوستی ادامه داد: وظیفه همه ما بود که می‌دانستیم و این کار را نمی کردیم اما صادقانه می‌گویم که نمی‌دانستیم. پای همه هزینه‌هاش هم ایستادیم همه حرف‌هایش هم شنیدیم و برای همه ما خیلی بد شد اما در کنارش توجه داشته باشید یک سریالی پنج برابر سرمایه‌اش را به همان آدم برگردانده و شما چرا سوالتان از من می‌پرسید؟او افزود: آن پول و سودش دست من نیست. من دستمزدی را گرفتم که نجومی نبود و در هر کار دیگری می ‌گرفتم. سود اون پول دست آن آدمه و آن آدم الان زندانه.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

 این اظهارات علیدوستی درباره امامی با واکنش‌های مختلفی و اغلب منفی در فضای مجازی مواجه شد. آزیتا ترکاشوند بازیگر زن سینما و تلویزیون در واکنش به اظهارات علیدوستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پوز نمی شود از درد مردم گفت نمی توان درک کرد دستهای پینه بسته ی پدری را نخواهی فهمید رنج مادری را که خود سرپرست خانواده است یعنی چه؟


خانم ترانه شتر سواری که دولا دولا ندارد ،مگر میشود میلیارد میلیارد دستمزد تهیه کننده اختلاس گر را نوش جان کنی و بعد دادخواه مردم باشی و در شبکه های خارجی ادای رابین هود را دربیاوری ،ای بانوی دلاور و شجاع پول دستمزد شهرزاد را به مردمی که مدعی هستی دوستشان داری و قلبت برایشان می تپد با عشق ببخش شعار را همه ی ما بلدیم.

ای بانوی آزاده خواه و مردم دوست کاش زمانی که رقص کنان و خرامان خرامان روی فرش قرمز کن قدم میزدی و حرص قدرت طلبی باعث شده بود فراموش کنی ارزش نخل سوخته آبادان بیشتر از نخل طلا ی کن است ، راستی چرا آنجا صدای مردم نشدین چرا نگفتی کمر مردم از تحریم ها شکسته چرا با یک تسلیت تسلای دل مردم داغ دیده آبادن نبودی آبادان را فراموش کردی ،البته که حق میدهم چرا ؟چون تو تنها یک ایرانی نیستی تابعیت داری و از آنجای که در وجودت مردم دوستی و میهن پرستی فریاد میزند به هر حال باید هر دو کشورت و مردمت را مراقب باشی و احسن برتو و وجودت و شرفت.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

پیمان معادی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» درباره وضعیت اقتصادی امروز ایران گفت:«آدم‌هایی در ایران مجبورند به مسایل اقتصادی و تورم واکنش داشته باشند. درصدی از آدم‌ها در ایران اگر یخچال خانه‌شان خراب بشود طبقه اجتماعی‌شان عوض می‌شود. یعنی هزینه تعمیر یک یخچال می‌تواند طبقه اجتماعی شما را ببرد پایین‌تر و این آدم‌ها به ناچار مجبورند اخبار سیاسی را به لحاظ مسائل معیشتی دنبال کنندشما برای اینکه سبد کالا و رفاه خانواده‌ات را تا سر ماه تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس‌جمهورهای آمریکا و فرانسه چی گفتند. همه تئوریسین شده‌اند اما چون نمی‌توانند در این مباحث عمیق بشوند در سطح می‌مانند و این کار را برای زندگی در ایران سخت می‌کند و تصمیمات آدم‌ها ممکن است ویرانگر باشد.چیزی که از نظر تورم در ایران دارد اتفاق می‌افتد برای خیلی ها قابل درک نیست. چون شاید این اتفاق از جنگ بدتر ویرانگرتر است و امیدوارم یک اتفاقی بیفتد.»

زمانی که این مجموع اظهارنظرات محمدزاده، علیدوستی و معادی را کنار هم قرار می‌دهیم می‌توانیم به یک این تحلیل واحد برسیم. نوید محمدزاده در این فستیوال مسئولیت داغ کردن فرش قرمز را بر عهده داشته، روستایی دپارتمان موضع‌گیری در مقابل سازمان سینمایی را برعهده گرفته ، مسئولیت گداگرافی وطنی به معادی سپرده شده و ترانه‌علیدوستی نقش «آنگ سان سوچی» را تقبل کرده تا در حوزه سیاست و ضریب داده به هنجارهای اجتماعی همان نقش کلیشه‌ای خود را ایفا کند.

اگر فیلم برادران لیلا بر اساس اظهار نظر افرادی که فیلم را تماشا کرده بودند، اثری قوی و ممتاز بود قطعا هر کدام از  شگردهای ارائه شده سه امتیازی محسوب می‌شد و دست کم فیلم می‌توانست  یک جایزه مهم  کسب کند اما تمامی این تلاش‌ها به کسب جایزه کم ارزش فیپرشی منجر شد.

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

 با توجه به تغییر دولت پس از پایان جشنواره چشم‌ها به سوی سازمان سینمایی بود تا واکنشی از خود نشان دهد و تغییرات در سطوح مدیریتی کشور محسوس به نظر برسد. رئیس سازمان سینمایی در دیدار با برگزارکنندگان چتر سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره کن ۲۰۲۲ با تأکید شخصیت و ساحت سینمای ایران در رفتار و گفتار سینماگران در عرصه‌های بین‌المللی بیان داشت: سینماگران حاضر در جشنواره‌های بین‌المللی به مثابه سفیران فرهنگی کشور و نمایندگان مردم هستند و انتظار می‌رود آنها صدای مظلومیت ملت ایران باشند که سال‌هاست مورد ظلم، اجحاف و تحریم کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار دارند.


وی ادامه داد: قطعاً، نمودهای رفتاری و گفتاری سینماگران نه تنها تاثیرات مثبت و منفی بر طیف‌های مختلف جامعه دارد، بلکه به عنوان نمایندگان سینمای ایران، رفتار آنها، آینه هویت فرهنگی جامعه و ساحت سینمای نجیب ما است و حضور بین‌المللی عوامل سینما باید در تمامی ساحت‌ها، از گفتار و رفتار تا پوشش جلوه‌ای از فرهنگ و زیست عفیفانه، مومنانه، نجیبانه و غنی مردم ایران زمین باشد. فرهنگی که ریشه در تمدن کهن ایرانی و اسلامی این مرز و بوم دارد.


خزاعی تصریح کرد: سینماگر تافته جدابافته از ملتش نیست و رسالت اجتناب ناپذیرش بدون تردید، دفاع از حقوق آنها و صیانت از غرور و منافع ملی و اهتزاز پرچم و عزت ایرانی و اسلامی و تقابل با دشمنان سرزمینش است.

متن کامل اظهارات رئیس سازمان سینمایی :

حواشی سینماگران ایرانی در کن پیگیری شود/ سکوت بخاطر جایزه خیانت به ۸۰ میلیون ایرانی است


وی در پایان اظهاراتش از مدیرعامل خانه سینما خواست تا پیرامون حواشی حضور سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای صیانت خانه سینما بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتیجه به شورای اخلاق حرفه‌ای سینما ارائه شود.

آنچه مشخص است مجموعه واکنش‌های سازندگان عوامل لیلا، ریاست سازمان سینمای را سخت برآشفته است و با توجه به مطالبه عمومی از دولت مستقر و عدم انفعال در مقابل نمایندگان هنری و سینمایی کشور، گویا این سازمان تصمیمات مناسب و عادلانه‌ای را اتخاذ کرده است.

روز گذشته روزنامه جام گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد امکان بایگانی شدن فیلم برادران لیلا وجود خواهد داشت و بر اساس تیتر مندرج گویا شورای پروانه نمایش نیز قصد ندارد، پروانه نمایش فیلم را صادر کند. جام‌جم در این گزارش آورده است: یکی از مقامات ارشد سازمان سینمایی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، با تأکید بر این‌که با استناد به این توجیه تهیه‌کننده برادران لیلا، نمی‌توان قانون را زیر پا گذاشت، گفت: «سطح کیفی آثار دلیلی بر تخطی آنها از قانون نیست، چرا که قانون فقط مشمول حال فیلم‌هایی با درجه کیفی پایین نیست. در سینمای هر کشوری، چارچوب و قوانینی تعریف شده که عدول از آن با هر توجیهی اعم از محدودیت زمانی برای ارائه فیلم به جشنواره‌های جهانی و... شایسته نیست. کمااین‌که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی چندین هفته پیش به‌صراحت اعلام کرده بودند حضور فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش و رعایت آیین‌نامه‌های قانونی و دستورالعمل‌های اجرایی است و فیلم برادران لیلا هم فرصت کافی برای طی کردن رویه‌های قانونی در داخل کشور را داشت. »

پرتاب‌های سه امتیازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در «جشنواره کن» به چاه افتاد/ آیا بایگانی کردن «برادران لیلا» تصمیم صحیحی است؟

 

عزم  سازمان سینمایی برای جلوگیری از بی‌قانونی


جام جم در ادامه گزارش خود می‌نویسد : این مقام ارشد سازمان سینمایی در پاسخ به تاریخ اکران عمومی برادران لیلا در ایران توضیح داد: «تاریخ اکران فیلم را شورای صنفی نمایش تعیین می‌کند نه تهیه‌کننده و پخش‌کننده. اگر قرار است آقای ساداتیان تعیین کند که مثلا فیلمش را به اکران عمومی‌در مردادماه برساند که دیگر شورای صنفی نمایش در این بین چه کاره است؟ مبنا و هدف تشکیل این شورا در سینمای ایران چیست؟»

این مقام ارشد در سازمان سینمایی با تاکید بر این‌که تا این لحظه هیچ‌کدام از اعضای شورای پروانه نمایش برادران لیلا را ندیده‌اند، تصریح کرد: «سازمان سینمایی و تمامی‌نهادها و اشخاص ذی‌ربط آن هیچ‌گونه عداوتی با هیچ جشنواره خارجی ندارند و با مساعدت نسبت به هر فیلمی‌که قانونی متقاضی حضور در انواع و اقسام جشنواره‌های بین‌المللی باشد، برخورد می‌کند. فیلم برادران لیلا هم اگر طبق قانون و پیش از حضور در جشنواره کن نسبت به دریافت پروانه نمایش اقدام می‌کرد، الان با هیچ مشکلی مواجه نبود اما بدون دریافت مجوز از شورای پروانه نمایش به جشنواره کن ورود کرده و دیگر بعید است اعضای شورای پروانه نمایش مجاب به تماشای این فیلم شوند. حق هم دارند، اعتراض‌شان به این است که به چه دلیل الان باید فیلمی‌که دور دنیا را چرخیده، ببینیم. ما در سازمان سینمایی موظف هستیم از بی‌قانونی و تکرار آن جلوگیری کنیم. اگر غیر از این رفتار کنیم جای تعجب دارد!

در طول ۱۴ سال گذشته این قاطعانه‌ترین و مناسبت‌ترین تصمیمی است که  از سوی سازمان سینمایی اتخاذ شده است. کارگردان و تهیه‌کننده بنا به گزارش مندرج در روزنامه جام جم و فرهیختگان فیلم  را برای اخذ پروانه نمایش به شورا ارائه نکرده‌اند و پخش کننده در مصاحبه‌ای عملا برای سازمان سینمایی و نهاد نظارتی ذیل تعیین تکلیف می‌کند و تاریخ اکران را تعیین می‌کند.

این قضیه نشان می‌دهد دوره وادادگی روسای سازمان‌های سینمایی پیشین به پایان رسیده است و با استناد به گزارش جام جم می‌توان حدس زد که رویکردهای این سازمان در مورد هر گونه رفتار خارج از عرف تغییر کرده است. اگر  مشی سازمان سینمایی بر اساس آنچیزی که روزنامه جام جم به نقل از یک مقام ارشد در سازمان سینمایی درج کرده، این نهاد از خود قاطیت نشان دهد، در آینده شاهد رفتارهای مشابه در نادیده گرفتن نهادهای ناظر حاکمیتی همچون سازمان سینمایی نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    برخورد قانونی با اینها سرجای خودش ولی اونهایی که میتوانند در روز بازگشت این وطن فروشان کثیف با تخم مرغ گندیده و گوجه فرنگی لهیده به استقبال شان بروند....
    • محمدایوب IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      59 11
      16/28سلام دمت گرم اینها غربگدا هستند واز استفراغ غربیان ارتزاق می‌کنند در غرب هم با این افراد با همان پرتاب تخم مرغ گندیده وگوجه فرهنگی استقبال میکنند باید یکی هماهنگ کننده باشه تاریخ ورود ومحل را اطلاع بده با یک یاعلی وکلی تخم وگوجه به استقبال این های وطن فروش که خودشان گفته اند برای بازی در هر فیلم مورد آزار واذیت شب قبلش قرار گرفتن حالا آنهایی که خودش راضی بودن چقدر همین چند روزقبل کتایون ریاحی هم گفت اونم بله
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      47 21
      یک افغانی را انقدر بزرگ نکنید
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      45 21
      فرشته حسینی افغانی احتمالا ! زن نوید محمد زاده شده ! در کودکی در خیاطی کار میکرده. انبوه لباسهای عجق وجق میپوشیده ! ان عکسی که با پیژامه ورزشی دارد در مقایسه با سایر لباسها آبرو مندانه تر است. در سایت فتوکده نظرات کاربران مشروح تر درج شده. دولت نباید چنین ازدواجهایی را به رسمیت بشناسد. هر تبعه ایران که بخواهد با یک خارجی ازدواج کند تحت شرایطی مشخص باشد زیرا بعدا که صاحب فرزند میشوند تبعات امنیتی بوجود می آورد. نباید به چنین افرادی شناسنامه ایرانی داد. هر کس خیلی روشنفکریش اور دوز کرده برود در همان افغانستان با زن افغانیش زندگی کند. به اندازه کافی بچه سر راهی داریم . نوید یک گدا گشنه ایلامی بود حالا دم درآورده .
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      59 8
      بهترین تنبیه برای این سلبریتی ها استقبال با گوجه و تخم مرغ فاسد در فرودگاه است.
    • ایرانی DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      27 4
      بایذ اینها را دادگاهی کنند و اصلا سرو ته این سلبریتی ها را هم بیارند سینمای اینها چیزی جز بدبختی و بی الرویی مشل زایی چیزی برای ایران ایرانی نیاورده باید در این سلبریتی ها را تخته کرد
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      20 6
      ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ با اینکه با حرفای خیلی از سلبریتی‌ها موافق نیستم ولی حرف شما هم اصلا درست نیست و خیلی بی‌ادبانه و نژاد پرستانه منظور خودتون رو گفتین. ما همه بندگان خداییم.
    • هموطن GB ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      28 1
      کاملا درسته،این زالوهای ضد فرهنگی یکبار برای همیشه باید یاد بگیرند که اگر در وطن زندگی اشرافی و درآمد بالا دارید، به وطن و مردمش لگد نزنید. وطن فروشی باید هزینه داشته باشد.
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      16 3
      نوید بچه شهرستان مهران هستش و از یک سالگی در تهران بودن، آخه ایلامی گدا گشنه چیه کاکه,اتفاقأ ایلام ای کاش بری مهمونی میرن یه گوسفند یا گوساله میارن سر میبرن، هر پنجشنبه و جمعه و وز تعطیل همه میرن جنگل وکوه، وبا هیزم درخت بلوط یک گوسفند رو مثلا 10 نفر میخورن، ایلام اصلا گوشت گندیده مرغ نمیخوریم،اصلا حالمان از مرغ بهم میخوره، گه مال بو وباوگه گت،یعنی به خودت بنگر بعد دیگران
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      30 0
      آبرو واسه مون نگذاشتن ایت از فیلم شون این از بازی هاشون این از لباس هایی که تو مراسم پوشیدن .اخه من موندم زن پیمان معادی چقدر صرفه جو هست اون یه تیکه پارچه که از دامن دخترش اضافه مونده پیچیده دور اون لباسش که شبیه کاردستی بچه های پیش دبستانی هست .فرشته هم هوا برش داشته فکر کرده واقعا فرشته اس لباس پری دریایی پوشیده منتها پری ماری خخخ
    • DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 3
      سلام دوستان من تیتر را خواندم ولی مقاله را نخواندم چون دیدم در حال سوادش را ندارم اظهار نظر کنم لذا مزاحم نمیشم . ذت زیاد. بای
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      8 2
      20:03 = خیریه ایفا مملو از گدا گشنه های ایلامیست که با حقه بازی سعی در اخاذی از مردم دارند. مهرشاد سهیلی ایلامی بود. بس است یا بازم بگم. کرد نه کورد ! تجزیه طلبی ؟ گمشو لا دست مهرشاد و نوید.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      19 0
      من یک ایرانی و بعد یک ایلامی هستم. در زمان جنگ منافقین گفتند امروز مهران فردا تهران ! ولی با مقابله مدافعان وطن همه شان فرار کردند. الان جنگ فرهنگیست و عده ای معلوم الحال سعی میکنند با اعمال قبیح آبروی ایران را در مجامع جهانی ببرند. بدینوسیله برائت خودم را از همه سلبریتی های بیشرف رذل خائن اعلام نموده و آماده ایثار در راه کشورم میباشم. ایلامی میمیرد ذلت نمیپذیرد.
    • خبرنگار FR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      23 0
      با سلام من یک خبرنگار مستقل مقیم فرانسه می باشم و به بعضی از کارهای ارائه شده بوسیله مشرق نیوز هم انتقاد دارم یک نکته مهم در امر نوید محمد زاده و خانم علی دوست از نظرها مغفول مانده است برای روشن شدن مطلب به مصداقی از همین کشورفرانسه که کن در آن برگزار شد اشاره می کنم .دیودونه یک هنرمند و کمدین مشهور فرانسه می باشد این فرد در کشور الجزائر در مصاحبه ای اشاره به نفوذ سهیونیستها و یهودیان در تمام مراکز فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد وی در بازگشت به فرانسه نه تنها به خاطر این اظهارات به دادگاه کشیده شد و بجرم اظهارات ضد یهودی و آنتی سمیت محاکمه و محکوم بلکه ممنوع تصویر و حتی سایت او در یوتوب مسدود شد . و مورد دیگر ، یک فرد فرانسوی در تایلند با پرداخت مبلغی با نوجوانان کم سن و سال ارتباط جنسی برقرار کرده بود فیلم این مورد در فضای مجازی منتشر شد این فرد بمحض بازگشت به فرانسه به دادگاه احضار و محکوم به زندان شد . این دو مورد نشان میدهد که هر کسی تا زمانی که تابعیت یک کشور را دارد در هرجای دنیا هر رفتاری داشته باشد طبق قوانین آن کشور با او برخورد خواهد شد . در فرانسه هر اظهار نظری در مورد یهودیان و سهیونیستها و داشتن رابطه جنسی با افراد کم سن و سال طبق قوانین جاری این کشور جرم محسوب می شود . حال باتوجه به این امر آقای نوید محمد زاده در ملائ عام جلوی دوربین برخلاف گفته او و رسانه های همسوی داخلی یک بوسیدن ساده همسر نبوده بلکه جلوی دوربین عکاسان و خبرنگاران لب گرفتن بروش فرانسوی ها بوده است که این امر در کشور ما خلاف قانون وعرف و عفت عمومی است و مرتکب آن باید احضار و محاکمه شود .اظهارات خانم علی دوست هم بعنوان دروغ محض باید پیگرد قانون شود و محاکمه این دو باید کاملا علنی و شفاف انجام شود و دستگاه های قضائی با کار حرفه ای می توانند قضایای پشت پرده را در دادگاه عنوان کرده و متهمان هم با بکار گیری وکلای مشهور از خود دفاع کنند کمترین نتیجه این امر این است که اینان بخاطر سلبریتی بودن نمی توانند خود را مصون از قوانین بدانند و تا زمانی که تابعیت ایرانی را یدک می کشند در هر کجای دنیا باید طبق قوانین کشور مان رفتار کنند بقول معروف نمی توانند هم از توبره بخورندن و هم از آخور و زمانی مثل گلشیفته ها از تابعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دست برداشتند همه جای خود را به همگان نشان دهند
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      ! جوراب مشکی پوشیده کمتر جلوه کند !
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 0
      وضعیت رو تو رو خدا :))) اینگار اینا هست تازه با یکسری امور آشنا می شن همچی رو هیجانی بدون عقل انجام می دن شده وضعیت سینمای کثیف ایران باعث خجالت که 90 درصد به اصلاح لفظی هنرمند بی هنر ما اینا هستن چقدر سخیف و زننده اینا رو بزارید همون طرف بمونن واقعا آدم می مونه چی بگه کشوری که 10000سال قدمت داره این همه فرهنگ و هنری که دنیا رو می تونه با قلب مردمش فتح کنه هزار ویدیو نشون می دم هنر معماری مسجد وکیل شیراز رو دیده هنگ کرده از زیبایی اون وقت این وضع سینما ایران هست:))))))) خدایی این چه لباس مسخره ای هست این چی ؟!؟!!!!! حداقل یک ترکیب رنگ رو یادتون می دادن اون خامه پگاه هست دیگه نه؟!!!
    • معلم IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      6 0
      خیلیم عاااالی اگر ببینمشون دریغ نمیکنم ازشون ، بی غیرت های وطن فروش
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      13 1
      حالا درسته عصبانی هستیم ولی بهتره به افغانی و ایرانی و ایلامی و... توهین نکنیم همه جا خوب و بد داره.یه کمی هم جوگیر شدن .بعد نوید همه جا بوس میکنه تو ایران هم که بود همین بود اولین بارمون نیس که از این جماعت عجایب دیدیم
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 3
      خشمتو با یک زارت کنترل کن.
    • ق IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      باید در اکثر شهرها ”جنبشهای خودجوش مردمی“ در محکومیت مزدوران غرب در حوزه سینما شکل گرفته و خواستار پاکسازی این نشر دهندگان فحشاء و هتاک به اعتقادات و مقدسات،از عرصه های فرنگی بشوند!
    • امید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 3
      دوست عزیز اول اینکه گناه یک نفر رو به پای دیگران نمی نویسند. اگه نوید محمدزاده فرضاً خطایی هم کرده باشه، به خودش ربط داره و به یک استان توهین نمیکنن. دوم، ملت ایران ترکیبی از همه اقوام هست، از فارس و آذری و گیلکی و مازنی و خراسانی و کرد و لر و بلوچ و عرب. حتی افغانی ها هم جز ملت ایران بودن و یه شاهانی بی عرضگی کردند و از ما جداشدند مثل آذربایجان و قفقاز و تاجیکستان و... اگه شما سواد داشتید تو تاریخ گذشته ما اسم هرات و مزارشریف و قندهار خیلی اومده. سوم اینکه خواهی و نخواهی از یک کشور به کشور دیگه مهاجرت وجود داشته و داره، اینجور که شما یکطرفه به قضاوت رفتی، پس نژادپرستی آلمانی و انگلیسی و... هم حق داره به چند میلیون ایرانی دور از وطن تعرض و... کنند. چون ماهم برا اونها بیگانه و وبال گردن هستیم. ولی به واسطه شکوفاشدن استعدادها، خیلی‌هاشون مجذوب ایرانی ها شدن و به اونها مقامات عالیه دادن. چهارم اینکه بیش از 6میلیون افغانی تو ایران هست. از قضا شهرهای بزرگ تهران و اصفهان، مشهد و شیراز، کرمان ویزد، بندرعباس و زاهدان و... شهرستان رو بدجور گرفتن. خوشبختانه هنوز به مناطق غربی نرسیدن. اینها چند دهه هست تو ایران هستن، از ایرانی ها دختر گرفتن، بهشون دختر دادن، قاطی شدن اساسی. کار به جایی رسید که قانون برا ازدواج و شناسنامه دار کردنشون تصویب شد. اتفاقا خیلی کارهایی که ایرانی ها انجام نمیدن و عملگی حساب میشه، رو اینا انجام میدن. کارخونه دارا و... از اینا به خاطر هزینه پایین و پرداخت نکردن بیمه استفاده میکنن. حالا خودتون قضاوت کنید... این رو هم بدونید آخر جایی که رضاخان تونست سرکوب کنه و حتی برا اولین بار اقدام به بمباران هوایی در سال 1306 کرد، استان ایلام و کوههای کبیرکوه و اطراف رود سیمره بود، تا مردمش رو تسلیم کنه. استانی با ذخایر بالای گاز و نفت و... بدبخت بیچاره یک روز گردوغبار میاد، داد مردم تهران و کرج و قم و اصفهان بالا میاد و همه جا رو تعطیل می‌کنند، بعد مناطق غربی ایران دهها روز سال تو گردوخاکی که از عراق و سوریه و عربستان میاد، دَم بر نیاوردن، تا یه سگی مثل شما دُم در بیاره.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      جای تاسف داره. انگار یه سری تازه به دورون رسیده و جنگلی رو رو ول دادن تو خیابون. وقار و منزلت ایرانی ها رو به سخره گرفتند با این پوشش و رفتار.
    • رضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      ! چرا به زبون كردى فحش دادى ؟! زورت اومد كه اون هموطن حرف حق زد ؟! گدا گشنه ايلامى چه اشكالى داره ؟! منظورش كه همه ايلامى ها نيستند وانگهى تو در نهايت گستاخى و بى ادبى به طرف فحش ركيكى دادى منتها به زبون كردى و خيال كردى كسى متوجه نيست ، و بدروغ چيز ديگرى غلط ترجمه اش كردى حالا منهم بعنوان يه كرمانشاهى به تو ميگم : هرچى در سطر آخر گفتى به خودت گفتى !
  • GB ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    32 18
    واقعا این افراد شدن نماینده ایران ... و یک افغانی و ... غیر ایرانی میخواد بشه الگو فرهنگی برای ایران.... یا سلبریتی.... اینها افرادی پوچ و بی هویت هستند که پروپاگاندای رسانه ای بزرگشون کرده و خیلی زود فراموش میشن
    • GB ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      17 23
      من هم موندم تا یادمونه افغانی ها رو چرا راه دادن تو سینما مگر اونجا هم عمله بنا میخوان البته ایشون دیگه عمله بنا و ابتذال هستند جلوشون نگیرند فردا ما رو از این مملکت میندازن بیرون این مغول زاده های چشم بادامی
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      36 9
      خجالت بکش یک ملیت را داری مسخره میکنی نژادپرستی بسیار بسیار زشت است لطفا اعتراضت را جور دیگری بیان کن
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      17 7
      توهین نکنید وامانده
    • FR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      13 12
      در جواب اون شخصی که میگه به ملیت افغانی توهین نکن احمق جان ... دقت کن در جمله هم گفته ایرانی هم افغانی نکنه افغانی هستی و از فامیل چشم بادامی هستی ....داره میسوزه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      9 1
      مگر قرار است این بازیگران الگوی ما شوند ؟ در ضمن هیچ وقت انسانها را به خاطر رنگ و نژاد و قوم و قبیله و اقتصاد ، تحقیر نکنید . ولی معتقدم کار زشتی که این گروه جاهل انجام دادند ، دودش تو چشم خیلی از انسانها خواهد رفت .
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    34 12
    یه مشت فاسد با کمک جشنواره های صهیونیستی میخوان به جنگ نظامی برند که خدا و مردم مومن پشتش هست! کشوری که پنجه در پنجه شیطان بزرگ انداخته دیگه نباید با این شیطونک ها مماشات کنه.ایران جای اینها نیست
    • SE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      برای مردم متاسفم که وقتشان را صرف دین کارهای این آشغالها کردند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 7
    وای اگر حق مظلوم را بخورید.وای وای اتش را می خورید.....
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      25 3
      حکومت مدیون هست اگر به خاطر حرفرهای زشت این ها و این پوشش زنها احضارشان نکند و برای اولین و آخرین بار اتمام حجت نکند
  • GB ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    13 9
    هردم از این باغ بری می‌رسد.... چرا به فک این سینمای مبتذل و افراد نااهل نیستید... چرا یک افغانی به اسم ایران به اسم نماینده ایران و یک بدتر از اون به اسم هنرپیشه جوگیر میشن و مروج بی فرهنگی میشن یا فیلم ع.ن‌ک.ب.و.ت اینها رو باید یک تنبیه کرد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    38 12
    لباس همسر معادی شبیه کشیشهای قرون وسطی ست ! طناب گره زده به کمر ! این جماعت عقده ای خودباخته کن را تبدیل به نمایش مد کرده اند. نگران هزینه های اضافه عوامل حاشیه ای نباشید . با دستمزد تبلیغ برند لباسها سود هم دارد. حواشی کن از اصل فیلمها جالب تر است. رقص مسخره پور صمیمی با آن ادا و چهره مشمئز کننده اش مثل روغن کرچک عمل میکند !
    • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      8 22
      طرز فکر و نسخه پیچی شما بیشتر شبیه به رفتار و تفکر قرون وسطی هست تا لباس پوشیدن ایشون. ب جای اینکه مثه مردم عقب مونده درمورده لباس پوشیدن مردم نظر میدادین به فکر صنعت و تکنولوژی بودین الان خیلی از کشورا جلو بودیم. ملت تو ژاپن دارن ماهواره هوا میکنن شما گیره لباس و طرز پوشش مردمین
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 4
      16:57 = در همان ژاپن در مراسم رسمی کیمونو میپوشند که لباس کاملا پوشیده و سنگینیست. البته باندهای یاکوزا هم دارد . الگو برداری مطلق از شرق همانقدر بد است که از غرب باشد. اصرار بیش از اندازه چادری کردن همه زنان و جریمه هم روی دیگر استحمار خودساخته است. وقتی چرخنده تواب با آن چادر و عشوه میگوید سلام فرمانده یعنی تمام تبلیغات حجاب دود شده میرود هوا. سوره بقره 143 وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا . یعنی مردم متوازن باشند. نه افراط نه تفریط. سینمای پست مدرن ،عرفان زده ،نهیلیست و پایان باز مثل کف روی آب هستند. سینمای فرانسه هیچ ندارد. به تقلید از اسکار آمریکا جشنواره ای راه انداخته و بیشتر از طریق اجاره هتل ها به خبرنگاران و فروش پخش مراسم و بازار فیلمش کسب درآمد میکند. فیلم بورسالینو فرانسوی نمونه ای از تقلید ناشیانه فیلمهای گانگستری دهه سی آمریکاست. کن قبله شارلاتانهاست که به نداشته های هنریشان افتخار کنند.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      ۱۶:۵۷ شما مثل اینکه خیلی از دنیا عقبی که از ماهواره های خودمون خبر نداری، خوبه خود جامعه بین الملل به سرعت بالای پیشرفت های علمی ایران اعتراف کردن بازم از امثال شما همچین حرفایی می شنویم
  • GB ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    17 13
    اینها نمونه تمام عیار فساد...هستند اول این یارو و زن افغانیشو بایکوت کنید که بفهمن ایران جولانگاه فساد و کفتار و خوک صفت‌ها نیست
  • کامران IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    14 5
    فساد در سینما بیداد میکنه
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      20 0
      البته درستش اینه سینمای فعلی و نمایش خانگی تا گردن در فساد غرق شده
  • GB ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    16 12
    اگر الان جلوی اینها رو نگیرید امثال محمدزاده بازیگر نما و زنیکه اژنویش... فردا روز بدتر پیش میاد
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 5
    اولا اینکه ب نظرم این عوامل فیلم یه بخش خصوصی هستن ک به عنوان نماینده دولت و نظام نرفتن فستیوالی ک بخوان تنبیهشون کنن که مقایر با قوانین داخلی ایران رفتار کردن. صرف نظر ازینکه ما نباید مسایل و کم و کاستیهای کشورمون رو جلوی دشمنمون بزنیم مگه درمورده ایران دروغ گفتن؟ مگه توی اسن کشور تورم و بدبختیو ساهی چیزیم پیدا میشه؟ مگه غیره سانسور و سرک کشیدن تو زندگی خصوصی مردم چیزی هست؟ توی زندگی خصوصی مردم سرک میکشن بعد نماینده مجلس با وقاحت تمام میگه چرا درمورده زندگی خصوصی قالیباف که مسعول رده بالای مملکته نباید سرک بکشن.
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 4
    با هزینه بیت المال و مالیات و بودجه این مملکت اینهارو پرورش میدید میخواهید چی رو ثابت کنید این ها می خواهند بخش فرهنگی رو نمایندگی کنند هر روز یکی میگه فلان تاریخ فلان شخص بهم تعرض و تجاوز کرد انگار افتخار هست که تک بوغ و کرنا هم می‌کنند فقط مونده کتایون ریاحی بگه که توسط صمیمی مورد تعرض قرار نگرفته که گفت و رسما تایید کرد تو صفحه خودش حالا اینها چی میخوان بگن سال های بعد .... خواهیم دید همین بازیگر نماهای مستهجن فردا چطور همدیگر رو لو خواهند داد ... عاقبت بی صاحب ماندن سینما همینه .... درش که باز باشه ایرانی که هیچ افغانی هم میاد میشه پرمدعا
  • شریف زاده IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 2
    فقط می توان گفت متاسفم اینها عنوان نماینده ملت فرهیخته را یدک می کشند.اینها فقط و فقط بی بوته هایی هستند که دارای شناسنامه ایرانی هستند اما مغزشان آمریکایی و.... است. بهتر نماینده همان کسانی باشند که بازیچه دستشان هستند.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 2
    هر کسی بابت تخصص خودش فقط میتونه نظر بده ولی اینها یادنگرفتند تخصصش ابزار نظر راجع به سیاست و ورزش و اقتصاد... نیست تخصص اینها فقط فحشا و همجنسگرایی و تجاوز و تعرض به هم هست... چرا سینماگران ایران فکر می‌کنند باید راجع به همه چیز ابراز نظر کنند اگر کسی مثلا بک سیاسی یا ورزش کار بخواد از سینما حرف بزنه داد و هوار و اعتراض می‌کنند که شما رو چه به سینما تخصص خودت روو بچسب حالا باید به خودشون گفت شما رو به اقتصاد و سیاست و ورزش چه کار؟؟ شما تخصص تون رو ابراز نظر کنن تخصص شما فحشا و ابتذال و همجنسگرایی هست و هیچ ابایی ندارید که اتاق خوابتون همون فرش قرمز و خیابان باشه بین اتاق خواب و خیابان شهر هیچ مرزی و شعوری برای شما تعریف نشده... به قول اون که بالا گفته حالا چرا افغانی رو اید با بودجه این مملکت حلوا حلوا کنید تو همین اروپا شما چند نسل هم تو این کشور بوده باشید باز خارجی حساب میشید افغانی کجا ایران کجا خاک برسرتون.... بی همه هویت ها کاش نظارتی بشه و کسی جلوی در سینما بشینه تا هر بی سرپایی مخصوصا غیرایرانی و افغانی نتونه بیاد تو
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 3
    جایزه ائی که به این فیلم دادند فقط به خاطر این بود که سفارش غربی ها را اجرا کردند و ظاهرا فیلم چرند و مهملی بوده است. این پیمان معادی متولد امریکاست چرا دست از سر ایران برنمیدارد برو برای هموطنان یانکی ات فیلم بازی کن. بقیه این ارذل و اوباش به خصوص اون افغانی را هم نباید به ایران راه داد بروند همان قبرستونی که بودند. پست تر از اینها خودشان هستند.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 3
    جایزه ائی که به این فیلم دادند فقط به خاطر این بود که سفارش غربی ها را اجرا کردند و ظاهرا فیلم چرند و مهملی بوده است. این پیمان معادی متولد امریکاست چرا دست از سر ایران برنمیدارد برو برای هموطنان یانکی ات فیلم بازی کن. بقیه این ارذل و اوباش به خصوص اون افغانی را هم نباید به ایران راه داد بروند همان قبرستونی که بودند. پست تر از اینها خودشان هستند.
  • رضا US ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 8
    اشتباه ميكنيد جون داداش ، اگه خيال كرديد روستائى به دست و پاتون ميفته ، نه بابا ، از اين خبرها نيست اصلاً در قرن اطلاعات مجوز گرفتن چه معنا داره ؟! مردم آزادند تا هر كارى كه دوست دارند انجام بدن. مابقى ديگه حرف مفته عزيز جان !
  • S IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    10 4
    از نظر من اینها کافرند، و بقیه ناراحت بشن، بشن!
  • FR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    18 2
    اثبات علمی اینکه چرا سینمای ایران ارزش از توالت عمومی پایین تره در توالت عمومی همیشه یک نفر هست تا مراقب ورودی و خروجی باشه و این شغل شریف باعث میشه افراد دزد ..معتاد.... و احیانا نابخرد برای عموم مردم مشکلی درست نکنن اما در سینمای ایران کسی نیست که ورود رو کنترل کنه و هرکس ایرانی افغانی (بخوانید عقده ای و فاسد) هر کسی از راه رسید سرشو مثل خوک بندازه بره تو و زندگی خوکی شو در انظار عمومی بزاره آغای محمدزاده اگر کمتر گوشت خوک میخوری در انتخابت دقت میکردی.... (اونکه باید بفهمه آغا فرقش با آقا چیه گرفت حرفمو)
    • FR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      در ادبیات فارسی : اغا یعنی خانم و زن و اقا به مرد خطاب میشه
  • آریو سوئد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 2
    فرق بین سلبریتی غربی و ایران و البته همه کشورهای مثل ما اینه که سلبریتیهای ما در زمین غرب بازی میکنند، مردم و فرهنگ کشور خود را به مسخره میگیرند تا بلکه یک لقمه نانی از غرب بگیرند. سلبریتی غربی ولی در چهار چوب فرهنگ خود بازی میکند و سعی دارد که فرهنگ نداشته خود را به ما تحمیل کند.
  • مهدی حبیب زاده IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    18 2
    واقعا این همان سینمایی است که برایش انقلاب کردیم؟ داخل و خارجش اشاعه دهنده فحشا است و امام فرمودن ما با سینما مخالف نیستیم؛ما با فحشا مخالف هستیم... بی حجابی به تمام معنا... حرکات جلف و خارج از عرف... لباسهای بی حیایی... بی وطنی... بی مردمی... بی دینی... بی انقلابی... همه خارج از متن و در متن هم که آن قدر هست که نتوان در تلویزیون نشون داد!!
  • سینمای مستهجن IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 5
    برسد به گوش آن افغانی بازیگر نما البته به قول خودش دستفروش مترو.... از گریه ی ماست هرکجا طوفانی ست وز ناله ی ماست هرکجا افغانی ست شاعر - سلیم تهرانی شاعر دربار مغول هند اون زمان این شاعر ایرانی شمارو خوب شناخت و براتون شعر گفته مخصوصا شما که نژاد مغولی ما ایرانی ها زمانی یک شاعر داشتیم البته شاعر و ادیب زیاد داشتیم برای همین خیلی هاشون از ازدیاد یا کمت دیده شدن یا بعضی برای کشورهای بی هویت خودشون اونهارو به اسم کشور خودشون میخوان ثبت کنند!!!! آهای از گریه ی ماست هرکجا طوفانی ست وز ناله ی ماست هرکجا افغانی ست
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 2
      از گریه ی ماست هرکجا طوفانی ست *** وز ناله ی ماست هرکجا افغانی ست
  • ناشناس IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 5
    خدا وکیلی چرا به یه مشت افغانی بها می‌دین مگه شما ایرانی نیستین چرا زنان افغانی باید الگو بشن چرا میزارید به الله قسم بیرونشون کنید امنیت سلامتی برمیگردد به ایران 5میلیون افغانی راه دادین که چی میخواین بدون جنگ ایران رو بدید بهشون ؟؟؟اینا رو دکترهاشون نباید وارد ایران بشن چرا باید از بودجه جوانان ما اینا مصرف کنند
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 3
      خوب درست میگی دوست عزیز.. ولی کو گوش شنوا.... ۵-۶ میلیون فقط با گذرنامه هست البته امار واقعی رو عمدی نمیگن و بیشتر از اینهاس ... به گفته خوده معاون وزیر خارجه ميانگين ۱۰ میلیون نفر افغانی تو ایرانند البته هواس نبود... از دهنش پرید .... اینهارو خوده مردم مقصرند حکومت میبینه مردم عکس العمل نشون نمیدن... بعضی ها هم ادای حقوق بشر در میارن و میخوام بگن ما روشنفکریم.... افغانی ها میان ایران ایرانی ها میرن خارج اینجوری میشه که ایران میشه افغانستان و جولانگاه وحوش.... محمود افغان رو یادت بیار که چه کشتاری تو اصفهان کرد حالا همین‌شخص رو اینها می پرستند و بهش افتخار میکنن.... طالب و غیر طالب نداره همشون از این کشتار اصفهان احساس غرور دارند کافیه کتاب‌های تاریخی مدرسه هاشونو بخونی
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 2
      از گذشته تا بحال وقتی نقد میکنیم که مهاجرین کشورهای دیگر چرا در کشور ما جولان میدن همه اتهام نژادپرستی و تفرقه انگیزی میزنن. در حالی که ما سالهاست پناه آوارگان بودیم ولی هر چیزی هم حدی داره
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 2
      افغانهیا زود هم بهشون برمیخوره فکر میکنند مثلا خیلی ...به ما چه خیلیاتون عقب افتاده هستید همش هم حرف میزنند مسلمان ها برابرند هیچ هم برابر نیستند علاوه بر تقوی ادب و فرهنگ وخیلی چیزهای دیگه هم مهمه پیامبر (ص) اشاره به علم و فرهنگ ایرانیها کرده بود مثلا مثل اینه که به خدا بگی خدایا افغانیهای مسلمان مثل مسلمانان قوم قریش هستند نجیب ترین و سطح بالاترین قوم های عرب
  • ناشناس IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 4
    افغانی جماعت رو بیرون کنید تا مارو بیرون نکردن اگه بچه ها خودتان گرفتار مصیبت افغانی باشند مثلاً بگن ما با افغانی میخوایم ازدواج کنیم یا افغانی آسیب بزنه به بچتون آون موقع میفهمید چه اشتباهی کردین اندازه کشور های اسکاندیناوی افغانی جماعت تو ایرانه چرا واقعا
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      17 4
      خیلی زشت است که به ملیت ها توهین شود.ملاک خوب بودن تقواست نه ملیت.در افغانستان انسان های شریفی همچون فاطمیون داریم
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      17 0
      چقدر زشته به ملیتش گیر دادین، به عملش انتقاد کنید با افعان بودنش چیکار دارین؟ آخه این رسم مسلمانیه؟ پس فرق ما با صهیونستا و غربیهای نژاد پرست چیه؟
  • SG ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    چه من و شما خوشمون بیاد چه بدمون بیاد اکثریت مطلق جامعه (مثلاً) هنرمندان اهل خوشگذرونی و مجالس آنچنانی هستند! حالا وسط اینهمه مبتذل بازی های جورواجور سلبریتی‌هایی که بعضاً هم اهل حاشیه و چرندگویی هستند. درست نیست بخاطر حرف یکی مثل کتایون ریاحی که معلوم هم نیست راست گفته باشه؛ عکس اون بابا رو که حداقلش جزو حاشیه و چرندگویی نیست رو سیبل کنیم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 3
    خوب درست میگی دوست عزیز.. ولی کو گوش شنوا.... ۵-۶ میلیون فقط با گذرنامه هست البته امار واقعی رو عمدی نمیگن و بیشتر از اینهاس ... به گفته خوده معاون وزیر خارجه ميانگين ۱۰ میلیون نفر افغانی تو ایرانند البته هواس نبود... از دهنش پرید .... اینهارو خوده مردم مقصرند حکومت میبینه مردم عکس العمل نشون نمیدن... بعضی ها هم ادای حقوق بشر در میارن و میخوام بگن ما روشنفکریم.... افغانی ها میان ایران ایرانی ها میرن خارج اینجوری میشه که ایران میشه افغانستان و جولانگاه وحوش.... محمود افغان رو یادت بیار که چه کشتاری تو اصفهان کرد حالا همین‌شخص رو اینها می پرستند و بهش افتخار میکنن.... طالب و غیر طالب نداره همشون از این کشتار اصفهان احساس غرور دارند کافیه کتاب‌های تاریخی مدرسه هاشونو بخونی
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 1
    روحت شاد سلحشور
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    فیلم رو تور خدا خخخخخخ
  • SE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    گذشت آن دوران! هنرمندان مستقل دیگه
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    16 0
    سازمان سینمایی باید قاطع برخورد کنه نمیشه هر کی هر کار خواست انجام بده
  • SE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 5
    این چه کینه شتری با افغانستانیها دارند!!
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 1
      ترک و عرب و افغان و فارس نداره از هر کی نمک بخوره نمکدون بشکنه همه بدشون میاد از ترانه و پیمان و .... هم خیلی منفور هستن
    • FR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 2
      یادشون رفته افغانستان (خراسان شرقی) اریایی های ۲ متری زیبا چهره هستن داره میسوزه ، باید اب بریزن ایرانی که خواستار اتحاد تمام کشورهای حوزه تمدنی ایران زمین و انشاءالله شیعه
    • GB ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 2
      چون تو لابد یا خونت افغانی یا با افغانی ها دمساز ی
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 0
    تو رو خدا تیپا رو نگاه کن لباسایی که تو ایران می پوشن که به مراتب قشنگ تر هست اینا دیگه چی هست تنشون می کنن اونجا آبرمونو بردن
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    سلام.ندادن‌پروانه‌نمایش‌کوچکترین‌کاردر‌قبال‌این‌‌بی‌ناموسهاست.اینان‌مروجگر‌بی‌حیایی‌درجامعه‌هستند.پیامبراسلام‌فرمودند.نشانه‌امت‌من‌حیاست‌.اینان‌قدم‌به‌قدم‌‌میخواهند‌حیا‌رادرجامعه‌اسلامی‌ازبین‌ببرند.،،،بهوش‌باشید،،،،مساله‌تجاوزات‌ناموسی‌هم‌ازاین‌قراراست،،،برخورد‌نکنید‌بی‌‌حیاییها‌بیشتر‌میشود,, ،،،بهوش‌باشید،،،،،،این‌کارهایی‌می‌کنندبانقشهریزیوبسیار‌خطرناک‌هستند.
  • رضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    راس میگه دهن ادم صاف میشه بخاد مجوز بگیره
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    کلا باید خانه سینما که خانه فساد است برای همیشه تعطیل بشه ، کاری که دکتر احمدی نژاد کرد و آن را خانه فساد نامید . بهترین کار برای تنبیه این خائنین کاسه لیس غربگدا هستش .
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    این پیرمرد رقاص در حکم روغن کرچک برای این نمایش حال به هم زن عمل می کنه و نیاز به سرویس بهداشتی داریم
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      واقعا راست میگی حال ادم بهم میخوره بعضی ها هیچ ارزشی برا خودشون ندارن چون خودشونو خوار و کوچیک میشمارن و مثلا میگن نقش بازی کردیم
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    ۱- این فیلم پروانه ساخت داشته. بنابراین ساختش مجوز داشته. بر خلاف دروغی که شما میگید. ۲- این فیلم مجوز نمایش نداره ولی معنیش این نیست که نمیتونه هیچ جای دنیا پخش بشه. پروانه نمایش برای فیلمهایی که قصد دارن توی ایران پخش بشن! این حق کارگردان و تهیه کننده و مالک فیلمه که فیلمش یا محصولش رو هر جای دنیا خواست دیر یا زود پخش کنه. شما هم اگه نمیخواید مجوز نمایش بدید طبق قانون خودتون عمل کنید. هر چند شما به قوانین خودتون هم عمل نمی کنید. ۳- شما دردتون از فیلم و قانون نیست. درد شما اینجاست چرا برای شما مجیزگویی نکردن و درد ملت رو توی تریبون جهانی فریاد زدن
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    می‌دونید بهترین تنبیه برای این آدم‌های وطن فروش چیه؟ چندسال اجازه ورود به کشور بهشون داده نشه. مثلا هرکی رفت خارج علیه کشورش حرف مفت زد، چند سال بهش اجازه ورود به کشور ندن.
  • Karim IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    متاسفانه قشر سینمایی کشور به شددت غربزده واستعمارزده هستند وبه مانند اپوزوسیون نظام فعالیت انان بر خلاف مصالح ومنافع ملی است.جشنواره های خارجی به خوبی به فیلمسازان وسینماگران ایرانی فهمانده که تنها اثاری از ایران را نمایش میده وبه ان جایزه میدهد که کشور ودین ان را هرچه سیاه تر حقیر تر ومتحجر وعقب مانده تر نشان دهند برای یه نمونه شما فیلمی کاملا حرفه ای واستانداد بسازید ودران ایران را پیشرفته وزیبا نمایش دهید محال است که به جشنواره های خارجی راه بدهند.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    اگر محگم در برابر بی قانونی ایستاد حساب کار دستشان می آید
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    آشغالها
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    نوید محمدزاده واقعا جوگیر شده بود.
  • محسن IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    شما درست می فرمایین ولی دلار چند؟!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 2
    زنان فاسد و مردان هوسباز سینمای ایران.
  • یاسر GB ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    اصولا سینما و سینماگران دروغ و فتنه عصرحاضر است/ مخصوصا در ایران / سینماچی ها افرادی هستن که بصورت ناحق مشهور و پولدار میشن. اینم یکی از ظلمها و بی عدالتیهای جامعه امروزی است/ از فسادش بگذریم که مخصوصا زنهای بازیگرش همشون مورد دارن
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    8 0
    میشه ازشون سلب تابعیت کنید لطفا؟
  • رضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 1
    این ترانه مگه نمی گه همه چی ممنوعه، خب براش همه چیز ممنوع کنید تا حرفش درست در بیاد، بره ببینه تو هالییود می تونه بازی کنه یا نه
    • GB ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      10 0
      تو هالیود بره هرشب بغل یه آفریقایی باید باشه
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 0
    اینها بهتر است سلب تابعیت شوند تادربهشت موهومیشان درتگزاس یا پاریس روزگارشان را با پیچیدن ساندویچ یا رانندگی تاکسی به سرآورند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 2
    از انتشار صدها سند محرمانه جنهوری اسلامی بر فراز ابرهای گوگل توسط اسرائیل و نفتالی بنت چه خبر؟؟
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    برای یادآوری شئونات از عکس های خلاف شئونات استفاده نکنید یا حداقل شطرنجی نمایید.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 0
    همونطور که می دونید از نظر اسلام عزیز همه اقوام و نژادها با هم برابرند
    • ES ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 4
      اینجوری نیست اون زمان اهلبیت علیه السلام خیلی برای ایرانیان احترام بیشتری داشتند و هیچوقت شما افغانیها پیش خدا و چهارده معصوم با ایرانی ها برابری نخواهید کرد پیش چون به پای ایرانی ها نخواهید رسید از هر لحاظ!!! به جای این که بهتون زود بربخوره سعی کنید ملتتون رو از عقب افتادگی دربیارید واقعا همین طالبان عقب افتاده که اسم خدا و پیامبر (ص) رو گذاشتند رو پرچمشون فقط آبروی خدا و پیامبر (ص) رو میبرند
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      اتفاقا اینجوری هست ! و امثال شما اگر مسلمون بودید این اصل اساسی اسلام رو انکار نمی کردید . شما نامسلمونا که خودتونو توی مسلمونا جا زده اید و سعی در تحریف اسلام دارید هرگز به این هدف نخواهید رسید، گرچه در به درجه استادی رسیده باشید از هر لحاظ !!! و حتی اگر در مشرق و مغرب عالم نفوذ کرده باشید !!! پس سعی کنید جوری ادای مسلمونی در بیارید که اینطور فاش رسوا نشید
    • NL ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 2
      در پاسخ به 17:50 این که من مسلمانم یا نه با خدا هست خدا داناتره که من چکار کردم فقط اینو من نمیگم همه میگن که شماها خیلی ادمهای پرو و عقب افتاده و قرون وسطایی هستید به جز شاید زیر نه درصدتون خدا و پیامبر (ص) و همه هم میدونن!!!!
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      15 1
      جناب «همه هم میدونن !!!!» : تو اگر وجود داشتی با پرچم واقعی کشورت نظر میذاشتی . ولیکن تعجب از معلوم الحالی مثل تو نیست ، از اون مجهول الحالی هست که تاییدت کرده !
    • DE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      9 7
      به تو چه که من از کجا پیام میذارم. ما ایرانیها اگر طوری بشه پای اخرین قطره خونمون برای کشورمون میجنگیم.
  • پاسپورت ایرانی ارزش داره الکی ندید به افغانی GB ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 0
    به زودی این کاراشون فراموش میشه مردم ایران فراموشکاری مزمن دارن یادشون میره افغانی مغول دستفروش و خیاط و پادو یا عشوه خرکي یه بی هویت به اسم محمدزاده رو بخاطر پاسپورت ایرانی گول زده و باز داد میزن ما با افغانی برابریم
  • حامد خان IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    خانوم معادی لباس جودو پوشیده...بگو یه جوجاندوگی رو معادی اجرا می کردی با اون لباست تمام جایزه ها کن رو دو دستی تقدیمتون می کردن دیگه اینقد فقیییرم ذلییییلم کمکککک کن نمیییرم نیازتون نمی شد :)
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    اینگونه انتقاد ها علامت چیست عقده ها باز شده چرا صدا وسیما با اینهمه بودجه یک کار هنری بین المللی نمیتواند بسازد وفقط کارش شده از دیگران ایراد بگیرد سریالهایی که میلیاردها خرجش میشود ونه تنها هنری وفرهنگی نیست که اگر یک خارجی ببیند فکر میکند هیچ هنر را نمیشناسیم فقط در کن کار بوسیدن غلط بوده بقیه برنامه مطابق سال‌های فیل بوده کارهایی مثل گاندو وامثالهم قشنگ است امامتام هنر است چرا کارهایی مثل هزار دستان شب دهم وغیره ساخته نمیشود فقط تظاهر به خوب بودن فیلمی مثل ابد ویک روز متری شیش ونیم مارمولک و،،،،درد اجتماع را نشان میدهد یا اخراجی ها در حال دویدن داریم آنکه فربه است عقب می افتد واز دیگری ایراد می‌گیرد البته هزدو سبک لازم است اما متاسفانه دو دونده
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 2
    علی مطهری، نماینده مجلس دهم نوشت: این‌که هیچ گزارشی از روند احیا یا اماته برجام به مردم داده نمی‌شود و معلوم نیست مذاکرات بر سر چه موضوعی متوقف‌ شده است، نوعی بی‌احترامی به ملت و به حساب نیاوردن آنهاست. مردم و نخبگان باید بدانند مذاکرات در چه مرحله‌ای است، آنگاه اظهارنظر کنند و خواست آن‌ها نیز مورد توجه واقع شود. حتی اگر لازم است #رفراندوم برگزار شود. از قرار معلوم مجلس نیز چندان در جریان نیست و نمایندگان که باید در این گونه مسائل حیاتی پیشقراول باشند اصلا احساس نمی‌کنند که مسئولیتی دارند.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      این نظر چه ربطی به این خبر داشت!!!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    مرگ بر وطن فروش...البته اینها جهان وطن های تهی از هویت شده اند, پس نمی توان خرده ای بر آنان گرفت!!
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    13 0
    این زباله ها را باید هر چی زودتر جمع کرد و به اشغالدونی ارسال کرد به قیافه و پوشش این نسناسها نگاه کنید باید با دیدن قیافه آنها بخدا پناه برد .
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    سلبریتی های
  • علی محمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    باسلام عزیزان من ما شیعه وپیروچهارده معصوم هستیم درمرام آن عزیزان نژادپرستی ،توهین حتی به کافر ،تهمت ،وامثال اینها گناه کبیره است ،کار این سعید روستایی ودار ودسته اش واون فیلم کثیف عنکبوت مقدس اصلا توجیح نداره واصلا هیچ جای تسامح نداره حتما بایدمجازات بشن حتی اگه خارج هستن توسط پلیس اینترپل تحت تعقیب قراربگیرن ،فقط عزیزان لطفا یامشرق یک نفر که میتونه مدیریت کنه هماهنگ کنند تجمع کنیم در سازمان سینمایی وتقاضامون رابگیم آخر هم رسما وکتبا به قوه قضاییه شکایت کنیم البته با آرامش و نگذاریم این وحشی هایی که همه چیز را خراب می کنند ومی سوزانند داخل اعتراض مسالمت آمیز مون بشن ،لطفا اطلاع رسانی کنید تاکاری کنیم بابا به امام ما به شعور مون به وطن مون به خودمون توهین کردند وناسزا گفتند همه جای دنیا حق شکایت داریم بیایید یک یا علی بگیم جلوشون وایستیم تاوزیرارشادهم بدونه ماپشتش هستیم عاجزانه تقاضا دارم ایندفعه جای حرف نیست باید عمل کنیم وفرهنگ اسلامی ایرانی رابه این بی فرهنگ های نوچه سفارت فرانسه نشون بدیم شایدها گرفتن انشاالله
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    حالا مشکل جامعه شد یه مشت بازیگر
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    17 0
    خدایا چرا زنها همه یک شکل شدن همه اروپایی در بیرون خانه و کولی درون خانه
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 0
    خارجیا حتما از طرز لباس پوشیدن و رفتارای این ملیجکا متوجه شده اند تا چه اندازه پست و فرومایه هستند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    یه سبیل کلفت زحمت بکشه
  • محسن IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    ادم وا میمونه اینا ادم فضایین .لی لی پوتی هستن چیین.لباس زن پیمان.قدیم کاغذ رو شبیه قیف میکردن تخمه میریختن.انگار زنه رو گذاشتن تو قیف تخمه.خدایی
  • یک درخواست GB ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 1
    سلام مشرق عزیز یک خواهش دارم کاری کنید این خانم بی هویت غیرایرانی بی اصل و نصب بخاطر ازدواج با یک ایرانی بی هویت تر از خودش ... پاسپورت و شناسنامه ایرانی بخاطر ازدواجش باطل بشه و همون علامت طالبان تو شناسنامه اش باشه تا یادش نره پاسپورت ایرانی ارزشش اونقدر بالا و والا هست که کل دنیا جمع بشن شایسته گرفتنش رو نداره این که افغانی که صرفا زبانش فارسیه اما اصالتا همون اصلاف مغولش هست که ایرانی ها انداختنشون بیرون....
    • لغو تابعیت GB ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 2
      بله درست میگید بهترین کار همین هست بهتره افراد و دستگاه هایی که قدرت و نفوذ آرند کاری کنن این فاحشه افغانی ازدواجش تو ایران رسمی نشه و اگر پاسپورت گرفته یا شناسنامه حتی.... بهتره لغو بشه و از ایران اخراج بشن و اتفاقا اجازه ندن از ایران بره کشور دیگه و مجبورش کنند بره تو افغانستان ... تا ببینه اونجا میزارن بره جای دیگه ...
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    سوال اینجااست چرابودجه ورسانه مملکت اسلامی بایددراختیار یک عده فاسق باشد
  • GB ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    بله درست میگید بهترین کار همین هست بهتره افراد و دستگاه هایی که قدرت و نفوذ آرند کاری کنن این فاحشه افغانی ازدواجش تو ایران رسمی نشه و اگر پاسپورت گرفته یا شناسنامه حتی.... بهتره لغو بشه و از ایران اخراج بشن و اتفاقا اجازه ندن از ایران بره کشور دیگه و مجبورش کنند بره تو افغانستان ... تا ببینه اونجا میزارن بره جای دیگه ...
  • کیا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    از مراجع قانونی وقضایی درخواست داریم ،با قانون اینها را نقره داغ کنند. اینها عزت وابروی ایران وایرانی را به خاطر مطامع شخصی خودشون برده ومی برند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اي کاش همه جا همين جوري قاطع بودين.
  • iman ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    حرفاشون حرف دل مردم هست..دمشووون گرم
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      انشالله باهم محشور بشین
  • امید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    دوست عزیز اول اینکه گناه یک نفر رو به پای دیگران نمی نویسند. اگه نوید محمدزاده فرضاً خطایی هم کرده باشه، به خودش ربط داره و به یک استان توهین نمیکنن. دوم، ملت ایران ترکیبی از همه اقوام هست، از فارس و آذری و گیلکی و مازنی و خراسانی و کرد و لر و بلوچ و عرب. حتی افغانی ها هم جز ملت ایران بودن و یه شاهانی بی عرضگی کردند و از ما جداشدند مثل آذربایجان و قفقاز و تاجیکستان و... اگه شما سواد داشتید تو تاریخ گذشته ما اسم هرات و مزارشریف و قندهار خیلی اومده. سوم اینکه خواهی و نخواهی از یک کشور به کشور دیگه مهاجرت وجود داشته و داره، اینجور که شما یکطرفه به قضاوت رفتی، پس نژادپرستی آلمانی و انگلیسی و... هم حق داره به چند میلیون ایرانی دور از وطن تعرض و... کنند. چون ماهم برا اونها بیگانه و وبال گردن هستیم. ولی به واسطه شکوفاشدن استعدادها، خیلی‌هاشون مجذوب ایرانی ها شدن و به اونها مقامات عالیه دادن. چهارم اینکه بیش از 6میلیون افغانی تو ایران هست. از قضا شهرهای بزرگ تهران و اصفهان، مشهد و شیراز، کرمان ویزد، بندرعباس و زاهدان و... شهرستان رو بدجور گرفتن. خوشبختانه هنوز به مناطق غربی نرسیدن. اینها چند دهه هست تو ایران هستن، از ایرانی ها دختر گرفتن، بهشون دختر دادن، قاطی شدن اساسی. کار به جایی رسید که قانون برا ازدواج و شناسنامه دار کردنشون تصویب شد. اتفاقا خیلی کارهایی که ایرانی ها انجام نمیدن و عملگی حساب میشه، رو اینا انجام میدن. کارخونه دارا و... از اینا به خاطر هزینه پایین و پرداخت نکردن بیمه استفاده میکنن. حالا خودتون قضاوت کنید... این رو هم بدونید آخر جایی که رضاخان تونست سرکوب کنه و حتی برا اولین بار اقدام به بمباران هوایی در سال 1306 کرد، استان ایلام و کوههای کبیرکوه و اطراف رود سیمره بود، تا مردمش رو تسلیم کنه. استانی با ذخایر بالای گاز و نفت و... بدبخت بیچاره یک روز گردوغبار میاد، داد مردم تهران و کرج و قم و اصفهان بالا میاد و همه جا رو تعطیل می‌کنند، بعد مناطق غربی ایران دهها روز سال تو گردوخاکی که از عراق و سوریه و عربستان میاد، دَم بر نیاوردن، تا یه سگی مثل شما دُم در بیاره.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      امید 11:48= 401/3/11 - آنهمه دم از آمیختگی فرهنگی و تاریخی دم زدی که دم در بیاری بگی ؟! مثل اینکه خودتم زیادی دچار اختلاط انسان و حیوان شدی ! هیچ سندی وجود ندارد که تمام پیام گذاران به نفع افاغنه خودشان افغانی نباشند که با پوشش ایرانی نظر میدهند. بازار گرمی دوره اش گذشته. ! پلیس آمار جنایات افاغنه را قبل از انقلاب تاکنون منتشر کند تا معلوم شود آیا این قوم هزار پاره که هیچ تعلق خاطری به کشورشان ندارند چقدر زندگی آرام در ایران داشتند. تا کسی انتقاد میکند فورا کارگران افغانی را مثال میزنند. انگار همه کارگرند ! افغانی ها در ایران مثل سیاهان در اروپا هستند. مرز وجود ندارد. به راحتی می آیند و میروند. دردسرش بر سر ملت است. کجای دین چنین امر کرده که کشور را دو دستی تقدیم بیگانگان کنیم ؟ حمله اعراب به ایران حکم اسلام نبود. دناعت خلفا و غداره بندان عرب به طمع چنگ آوردن غنائم و کنیز و برده بود. افغانها در کنسولگری مزار شریف چه کردند ؟ تو که روضه خوب بلدی بخوانی آنجا کجا بودی ؟ به شهرام همایون میگویند مثل است. ندیدمت تا بگویم شبیه چه جور در لباس !
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      از کی تا حالا نشانه ایرانی بودن این شده که اقوام و ملل دیگه رو توهین و تحقیر و اعلام نژادپرستی کنیم؟ وانگهی، این مطلب هیچ ربطی به قومیت و ملیت نداشت. اما نظرات، بیشتر دعوای نژادیه. نه... یه کاسه ای زیر نیم کاسه تون هست
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 0
    در اکثر شهرها ”جنبشهای خودجوش مردمی“ در محکومیت مزدوران غرب در حوزه سینما شکل گرفته و خواستار پاکسازی این نشر دهندگان فحشاء و هتاک به اعتقادات و مقدسات،از عرصه های فرنگی بشوند!
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    وای بر حال امثال این زیر پیتی های متعفن بد بو وطن فروشها و دین فروشها نفرین شده حرام لقمه بخاطر مال زیاد دس به کاری می زنند و هرچه می خواهند می گویند خداوند در مورداین ملعونین ونفرین شده گان ابدی می فرماید سوره الهمزة آیه 1 : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ وای بر هر عیبجوی مسخره‌کننده‌ای! سوره الهمزة آیه 2 : الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ همان کس که مال فراوانی جمع‌آوری و شماره کرده (بی‌آنکه مشروع و نامشروع آن را حساب کند)! سوره الهمزة آیه 3 : يَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ او گمان می‌کند که اموالش او را جاودانه می‌ساز سوره الهمزة آیه 4 : كَلَّا ۖ لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ چنین نیست که می‌پندارد؛ بزودی در «حُطَمه» [= آتشی خردکننده‌] پرتاب می‌شود
  • DE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    بخشی از سینمای ایران متاسفانه در منجلاب فساد و لجنزار نطفه بسته و هیچ چنگی به دل نمیزنن! از دیدن اداو اطوار ایندسته از ترانه علیدوستی و غیره حال ادم به هم میخوره! چه بمونه به کار تخصصی و تعهد که ا نشانی ازش نیست جز سودجویی و سینما شده محل کاسبی کثیف شون ! اگر رو سرشون پوششی الکی نداشتن بهتر از این قرتی بازی های سبک منشانه بود! بزارید این جماعت بی اصالت که از غرب تقلیید می کنن و ارزشی ندارن ، برن گورشون رو مثل گلشیفته فراهانی در کشورهای غربی بکنن تا بدونن دنیا دست کیه! رسانه های ایرانی به این بی هویت ها و بی هنرها بازیگران درجه 3 پلاسیده سالمند! بهتره محل سگ ندن! اونقدر اینا برن تو فستیوال ها پرسه بزنن تا بال و کرکشون بریزه!
  • FR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    تشویق یکنفر تنبیه همه قانون ارتش بهتره تمام افغانی ها رو بیرون کنید اینها شایسته زندگی تو ایران نیستند مخصوصا از نوع این خانم فاحشه زن اون بازیگر بی بوته محمدزاده.... اینها بی هویت و بی اصل و نصب اند خواهشا بیرونشون کنید این چشم بادومی های مغول رو .... دلیلی نیست هرکسی فارسی حرف زده سرشو بندازه بیاد تو ایران عزیزما
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    عقده حقارت و دیده شدن به هر قیمت باعث شده لباس یکی از زنها ادمو یاد هشت پا با لباس شنا بندازه و اون یکی هم لباس کاراته قبل از اختراع قیچی
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    15 0
    همسران این حضرات آیا نمی دانند شوهرهایشان، آنها را فقط برای پز دادن به مردان دیگر می خواهند؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی جالبه! موضوع پست: سیاسی کاری در کن. موضوع غالب نظرات (که ظاهرا توسط یکی دو نفر با فیلترشکن گذاشته شده): نفرت پراکنی قومی-نژادی! آفرین، دست مریزاد!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 0
    خیلی جالبه! موضوع پست: سیاسی کاری در کن. موضوع غالب نظرات (که ظاهرا توسط یکی دو نفر با فیلترشکن گذاشته شده): نفرت پراکنی نژادی! و این در سایتی اتفاق افتاده که مدعی دشمن شناسی و رصد حرکات دشمن در جنگ نرم هست! آفرین، دست مریزاد!
  • کاظم۲۰۲۲ IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 1
    سلام ایا کسی هست که سخن مرا بشنود دوستان چرا هیچ یک از سلبریتیها از ظلمی که در بلوچستان به زنان بلوچی توسط مردان بلوچ میشه حرفی نمیزنه؟ چرا زنان بلوچ نمیتونند درس بخونن چراباید تن به چهار همسری بدن چرا هیج کس از زنان بلوچ حرفی نمیزنه چرا حکومت از زنان بلوچ حمایت نمیکنع مگع اونها ماشین جوجه کشی هستند #نه_به_ظلم به زنان بلوچ توسط مردان بلوچ
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      برای اینکه جنابالی یادت رفته بود این موردم تو متنی که باید اینجا تمرین و اونجا اجرا کنن بگنجونی وگرنه که اونا در کمال خوشحالی برای سیاهنمایی همیشه حاضر آماده اند، حضرت صحنه گردان!
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      البته همیشه برای سیاهنمایی علیه کشور آماده اند. وگرنه در خصوص غرب که همیشه برای تکان دادن یک عضو خود آماده اند
  • مجتبی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    اینها همشون با باند بازی رانت وفحشا به اینجا رسیدن وواسشون ملیت غیرت و.. مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس