کد خبر 1381090
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
زورگیر ۱۶ ساله با چاقو به جان مال‌باخته افتاد | نمی‌دانستم مجازات روزگیری اینقدر هولناک است!

نوجوان ۱۶ ساله‌ای که حین زورگیری از یک جوان او را با چاقو به‌شدت زخمی کرده است، می‌گوید نمی‌دانسته که مجازات زورگیری هولناک است.

به گزارش مشرق، نوجوان ۱۶ ساله ای که در عملیات ضربتی نیروهای کلانتری سناباد مشهد و به اتهام زورگیری های خون آلود دستگیر شده است درحالی که بیان می کرد برای فرار از مجازات، ضربات چاقو را بر پیکر مال‌باخته فرود آوردم، به کارشناس اجتماعی کلانتری توضیح داد: پدرم معتاد است و مادرم نیز در خانه های مردم کار می کند. من هم که فقط یک خواهر بزرگ تر از خودم دارم در نانوایی کار می کنم تا اندکی به امرار معاش خانواده کمک شود.

زمانی که قرار بود خانواده ای به خواستگاری خواهرم بیایند سراغ یکی از دوستانم رفتم و ۵۵۰ هزار تومان از او قرض کردم تا برای خواهرم رخت و لباس زیبا بخرم اما دیگر نتوانستم بدهکاری ام را بپردازم این درحالی بود که آن دوستم به پولش نیاز داشت و خیلی به من فشار می آورد که بدهی ام را پس بدهم در این شرایط هیچ کس به من اعتماد نمی کرد حتی صاحبکارم نیز این مبلغ را به من قرض نداد به همین خاطر تصمیم گرفتم نزد دایی ام بروم.

او از تهبکاران حرفه ای بود و از راه خلاف زندگی اش را می گذراند. او بارها به جرم مواد مخدر و درگیری و نزاع روانه زندان شده بود به همین دلیل کسی جرئت نمی کرد به «سیامک» نزدیک شود ولی او که  مدتی قبل و به تازگی از زندان بیرون آمده بود چنین وانمود می کرد که به جوانی سر به راه تبدیل شده است و سرکار می رود. با شنیدن این حرف ها به سراغ او رفتم تا این مبلغ را از او قرض کنم و طلب دوستم را بدهم چرا که فکر می کردم شرایط مالی خوبی دارد ولی برخلاف تصورم او نه تنها پولی به من نداد بلکه پیشنهاد کرد گوشی قاپی کنم تا هم بدهکاری هایم را بپردازم و هم برای خواهرم هدیه های گران قیمت بخرم و حتی به خانواده ام نیز کمک کنم.

او چنان از مبالغ میلیونی وسوسه انگیز سخن می گفت که آرام آرام ترسم فرو ریخت. سیامک از سادگی گوشی قاپی و راحتی فروش آن حرف زد و سپس چاقویی را کف دستم گذاشت و گفت اگر جایی طعمه ای مقاومت کرد از این چاقو استفاده کن. او ادامه داد من هنگام زورگیری کنار تو هستم و اگر اتفاقی افتاد بلافاصله جلو می آیم و تو را از معرکه فراری می دهم.

سیامک که خودش یک تبهکار حرفه ای بود آن قدر از پولداری یک شبه برایم سخن گفت که من هم در رویاهای خودم کاخ می ساختم و در یک زندگی اشرافی فرو می رفتم بالاخره حدود ساعت ۲۳ شب بود که با یکدیگر به یکی از خیابان های خلوت آمدیم. او در فاصله دورتری ایستاد و من هم در انتظار یک طعمه گوشی به دست ماندم طولی نکشید که مردی در حال گفت وگوی تلفنی به سمت من آمد و خیلی راحت از کنارم عبور کرد دایی ام که به شدت عصبانی شده بود در حالی که فریاد می زد چرا به اشاره های من توجهی نمی کنی و طعمه را مفت از دست دادی، مرا سرزنش کرد. من هم با بیان این که از هیکل آن طعمه ترسیدم، دوباره از دایی ام فاصله گرفتم که ناگهان جوان دیگری از آن سوی خیابان به طرف من آمد.

دسته چاقو را محکم فشار دادم و در یک لحظه گوشی را از دستش کشیدم ولی گوشی روی زمین افتاد و آن جوان در حالی که سروصدا می کرد و از رهگذران کمک می خواست محکم مرا در آغوش گرفت در این هنگام بود که دیدم مردم به سمت من هجوم آوردند و سیامک هم بلافاصله از محل فرار کرد دیگر یقین داشتم که راه گریزی ندارم ترس همه وجودم را فرار گرفته بود که در همان وضعیت تیغه چاقو را بر پیکر مالباخته فرود آوردم و بعد هم ضربات دیگری زدم تا مرا رها کند اما با آن که مال باخته به شدت مجروح شده بود و خون زیادی از پیکرش بیرون می زد مرا رها نکرد و من در محاصره رهگذرانی خشمگین قرار گرفتم که صحنه دلخراش خون ریزی را دیده بودند.

در حالی که می ترسیدم در چنگ رهگذران خشمگین گرفتار شدم ناگهان نیروهای انتظامی از راه رسیدند و مرا به کلانتری انتقال دادند. در همین حال آمبولانس اورژانس هم از راه رسید و پیکر خون آلود مال باخته را به مرکز درمانی برد. حالا هم از وحشت این که حادثه تلخی رخ دهد پاهایم می لرزد چرا که نمی دانستم مجازات زورگیری آن قدر هولناک است که حتی تصور آن نیز به یک کابوس ترسناک می ماند.

با توجه به زورگیری های مخوف در برخی از پرونده های سرقت، تحقیقات گسترده ای با شیوه بازجویی های تخصصی از این نوجوان چاقو کش با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد محمدباقر بهرازفر (رئیس کلانتری سناباد) در حالی آغاز شد که این عملیات برای دستگیری سیامک نیز ادامه یافت.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    21 3
    شرور خشن را اول اخته و سپس به کمپی در وسط کویر تبعید کنید. این گرگ ها درست بشو نیستن و لیاقت زندگی در اجتماع را ندارند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    گوساله حالا تو زندان می فهمی زورگیری یعنی چی.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 2
    سلام فرمانده
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 2
    سلام فرمانده
  • رضا NL ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    9 0
    مجازات زورگیری هولناک نیست دو ماه زندانی و بعد آزاد میشه تا دوباره با چاقو به جان مردم بیافته.
  • GB ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 0
    مثلی داریم:میگیم که کسیکه نماز نخواند بدبختی ونحسی اش تاهفت تا خونه انون ورترش میگیره-نتیجه بی خدایی وازخدادور شدن کم کم ادم را ازآرزش های انسانی دور میکند تاجایی که تبدیل به یک موجودی میشودکه دزدی وآدمکشی وهمه جوره خلافی،براش آسان میشه!اما کسی که درتمامی مراحل زندگی به یادخداست وایمان قوی داره،ترس ازخدا باعث میشه که به بیراهه نره-وقتی خونواده ای که پدراعتیاد ودایی خلاف کارواین هم عاقبت خواهرزاده اش،دایی نکبت بجای نصیحت وراه راست یادش بده درس دزدی یادش میده،معلومه خودش درزندان آدم نشده ودرجه افتخارگرفته خاک به سر..وقتی قبلا زندگی"صدام یزید"ملعون خواندم خیلی تعجب کردم که درسن 18 سالگی آدم کشته وانون شدسرنوشت شومش-پسر16ساله ای که ازالان چاقوکشی کنه بعدها چی میشه!!! 16 ساله های سال های دورمی رفتند جنگ بادشمن-خدایا تو راشاکریم که درخانواده ای خداترس رشد کردیم^^
    • نکیسا DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      مزخرف نگو ، این به نماز خوندن و نخوندن ربطی نداره ، تازه در صد مفسدین و روانی ها در بین زهد فروشان متظاهر بمراتب بیشتر از آدمهای غیر مذهبی است ، درست مانند اینکه فساد در جامعه را به چادر سر زنها نداختن مربوط میکنند در حالی که هنوز هم در ایران مردها برای تور کردن زنها اول میرن دنبال چادری ها چون میدونند اونا بیشتر اهل کارند
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      ابن ملجم هم نماز شب می خوند!
  • سپهر... GB ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    درجواب(انون نکیسا)_اولادنش حرف دهنت بفهم!؟وآدب وعفت کلام درگفتاربادیگرون رایادت ندادند!؟حالا تو نمارنخوان(-حضرت امام خمینی رحمته الله علیه فرمودند_1:هیچ فریضه ای بالاترازنمازنیست-2:نمازپشتوانه یک ملت است-3:حضرت امام حسین علیه السلام،برای نمازجنگ کردند(تانمازاقامه شود)-4:نمازیک کارخانه ی انسان سازی ست-5:نمازخوب،"فحشا"و"منکر"راازیک امت بیرون می کندوعامل"فساد"بی نمازی ست-6:نمازبالاترین ذکرخداست%
  • سپهر... GB ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    تویی که ازگفته ای ابن ملجم مرادی هم نمازمی خواندمشخصه توچه خونواده ای بزرگ شدید که به بی نمازی رامهرتایید میزنید!!واقعا براتون متاسفم!!اگرکسی برای خدا نماز بخواند مصمنا درتمامی لحظات زندگیش ترس ازخدا باعث میشه باشیطان هم صدانشود وبه بیراهه کشیده نشه،بنده توخانواده ای بزرگ شدم که اگرازگرسنگی تلف بشم حاضرنیستم دست به خلاف بزنم ودست ازپا خطا کنم%
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    15:35خیلی پستی که به خانم های چادری تهمت میزنی لابد خودت اهل این برنامه ها هستی کسی که نمازقبول نداره!! وپوشش قبول نداره ومیگه "مردا دنبال زنای چادری هستن
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    واقعا مجازاتش هولناکه؟ پس چرا اینقدر زیاد شده؟
    • GB ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      سرت ازلاکت بیاری بیرون بهتره منگل ترسو سربسته حرف نزن من خودم نظامیم
    • GB ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      طلا که پاکه::چه منتش به خاکه::درویش همه را به کیش خود پندارد::انونا که زیاد شدن بیمارروانین مثه جنابعالین،شیرفهم شدی روباه!!!؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    آقای"نکیسا"مشخصه مردهستی یابگویم.نامرد ترسو
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    من گوشی مو بردن با تهدید چاقو نمی دونم حکم این آدم ها چیه اما قانون اسلام رو اجرا کنن ۲ و۳رماه زندانی دوباره بیرون اومدن روز از نو روزی از نو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس