درخواست ماکرون از پوتین: محاصره بندر اودسای اوکراین برداشته شود

رئیس جمهور فرانسه در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه، از وی خواست تا محاصره بندر اودسای اوکراین برداشته شود تا اوکراین بتواند به صادرات غلات از طریق دریای سیاه بپردازد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از وی خواست تا مذاکرات جدی مستقیم با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برگزار کند.

در این گفت‌وگوی تلفنی ۸۰ دقیقه که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان نیز در آن حضور داشت، سران این دو کشور اروپایی خواستار آتش‌بس فوری و عقب نشینی نیروهای روس شدند.

ماکرون و شولتز از رئیس جمهور روسیه خواستند تا بهبود اوضاع انسانی در مناطقه شهری در اوکراین تضمین شود.

رئیس جمهور فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی از رئیس جمهور روسیه خواست تا محاصره بندر اودسا برداشته شود تا اوکراین بتواند غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند.

وی همچنین از پوتین خواست تا ۲۵۰۰ نظامی اوکراینی که در کارخانه آزوف‌استال اسیر شده‌اند آزاد شوند.

بعد از ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه با اعمال محاصره دریایی بر اوکراین مسئول کاهش صادرات غلات از این کشور است، کرملین این ادعاها را قویاً رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت غرب فقط باید خودش را مقصر بحران غذایی در جهان بداند که ناشی از مشکلاتی است که عرضه غلات اوکراین را به بازارهای جهانی با دشواری مواجه کرده است.

پسکوف ضمن رد اتهامات علیه روسیه، تاکید کرد که برای حل بحران کمبود غلات در جهان باید تحریم‌های غیرقانونی علیه مسکو لغو شود.

وی طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «ما قاطعانه این اتهامات را رد می‌کنیم و برعکس، کشورهای غربی را متهم می‌کنیم که تعدادی از اقدامات غیرقانونی انجام داده‌اند که منجر به این امر شده است».

سخنگوی کرملین اظهار داشت: «آنها (غرب) باید آن تصمیمات غیرقانونی (تحریم روسیه) را لغو کنند - [محدودیت‌هایی] که از اجاره کشتی‌ها توسط شرکت‌ها، صادرات غلات و غیره جلوگیری می‌کند - تا عرضه از سر گرفته شود».

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. روسیه و بلاروس نیز بیش از ۴۰ درصد از صادرات جهانی پتاس مواد مغذی محصول را تشکیل می‌دهند.

به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

این در حالی است که بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای اینکه محاصره دریایی روسیه بر بنادر اوکراین مانع صادرات غلات می‌شود، گفته بود صادرات زمینی نیز جایگزین این کمبودها نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    مکرون غلط کرد. این فرانسوی خیال می کنه کیه که هی تلفنو ور می داره مزاحم مردم می شه. مکرون اگه آدم بود با یه میمون ازدواج نمی کرد. حالا شکر زیادی هم می خوره! بندر اودسا و کلیه نواحی آن تا جمهوری های لوهانسک و دونتسک و از آن طرف تا ترانس نیستریا تا برسد به شمال مولداوی به روسیه تعلق دارد. تحریم روسیه را بردارید تا گندم خود را که اکنون در بندر اودسا انبار شده از طریق بندر اودسا صادر کند.
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 0
      باتوجه به اقدامات امریکا و اروپا در تحریم های ورزشی و ضبط اموال روس تبارها در اروپا و کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی غربی ها به اکراینی ها بعید است روسیه با این درخواست ها فرانسه موافقت کند.مگر اینکه فریب بخورد
    • سید فروزان CH ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      عزیز مکرون ازدواجش مصلحتی است ،تمام فرانسویان میدانند که او هم جنسباز است و حتی در دوره اول هم مجله پاری ماچ در این مورد نوشت همراه با عکس دوست پسر او
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 0
    کور خوندی خرخودتی مکرون
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    امر دیگه باشه :)
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    اگر زلنسکی یهودی از تروریستهای چند ملیتی استفاده نمی کرد اکنون تمام مردم اوکراین روسیه را انتخاب کرده بودند.
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    نازی مکرون دایما در حال درخاست است ،از ایران ،از روسیه ، نازی مکرون ما هم درخاست میکنیم خفه خون بگیری و در امور دیکران دخالت نکنی ،به فکر جشن‌های هم جنسبازان در الیزه باش در دنیای امروز مردان میدان تصمیم گیر هستند نه هم جنسبازان و کودک بازان
  • SE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    عجب پر روهایی هستند این غربی ها. کلی تحریم های عجیب و غریب بر علیه روسیه تصویب کردند حتی ورزش روسیه را در تمام عرصه ها تحریم کردند دارایی های روسیه را بالا کشیدند کلی سلاح در اختیار ارتش فاشیستی اوکراین قرار دادند حالا تلفن زده میگه ما نون نداریم اجازه بده گندم وارد کنیم!
  • پوتین IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    شما که زر می زدید روسیه شکست خورده، حالا کارتون به ضجه و ناله و التماس افتاده، در هر صورت رو سیه داره کم کم اوکراین رو می بلعه و استخوان شما بیشرفها رو خرد میکنه.
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    رئیس جمهور ریغونه فرانسه شکر خورد .مکرون بدبخت تو برو اون زبون مسخره فرانسه رو درست کن که حرف "ر" نداره. آخه قیقیلی قوقو هم شد زبون؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس