مسکو:‌ بر اساس دیپلماسی اوکراین باید ماکرون را «سوسیس» صدا کنیم

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در پیامی توییتری گفت اگر از دستور العمل دیپلماسی کنونی اوکراین تبعیت شود، باید رئیس جمهور فرانسه را سوسیس صدا کنیم.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در پیامی توییتری به توییت اخیر وزیر امور خارجه اوکراین علیه فرانسه واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر از دستور العمل دیپلماسی کنونی اوکراین پیروی کنیم، اقدام بعدی این است که رئیس جمهور فرانسه را باید یک نوع سوسیس خطاب کنیم. سوسیس جگر پیشتر برای شولتز (صدر اعظم آلمان) استفاده شده بود. به نظر می رسد همه گزینه های دیگر غذا هنوز در دسترس باشند».

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه به شدت به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در این باره که «نباید روسیه تحقیر شود» واکنش نشان داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «درخواست برای اجتناب از تحقیر روسیه تنها باعث تحقیر فرانسه و هر کشور دیگری که چنین درخواستی دارد، می‌شود. چون این روسیه است که باعث تحقیر خود شده است».

کولبا در ادامه این پیام توییتری نوشت: «بهتر است که همه ما درباره چگونه سر جای خود قرار دادن روسیه تمرکز کنیم. این باعث ایجاد صلح و نجات زندگی جان‌ها می‌شود».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

روسیه از ابتدای عملیات نظامی خود در اوکراین تأکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراینی ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی از این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    15 6
    اروپا خرید گاز رو به علت پایین بودن قیمت ها، در تابستان انجام میدهد. در نظر داشته باشید اگر در این فصل موفق به خرید گاز از روسیه نشوند حتما در زمستان پیش رو به مشکل میخورند.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    14 2
    حیف سوسیس!!!
  • DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    13 2
    نماینده روسیه با کلمات بازی بسیار هنرمندانه ای کرده ، اصطلاح « سوسیس جگر » برای شولتز (صدر اعظم آلمان) تحقیرامیز نیست و کنایه از « افراد احساساتی » است ، ولی ، اصطلاح « سوسیس » برای ماکرون ( رئیس جمهور فرانسه) کنایه از بزدلی و ترس است و بسیار تحقیر امیز است .. روس ها بر فرهنگ اروپا کاملا مسلط اند .
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    4 0
    در فرانسه در نزد اعراب ساکن فرانسه " مرگز " بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد پس بهتر است این دلال ماکرون را " مرگز " صدا کنیم!
  • علویان IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    این فرانسه بیب شرف هنوز انتقام شهدای ما دردفاع مقدس را پس نداده ودرجنگ به عراق میراژ وسوپر انتاندار دادند تا کشتی ها را برند المان وایتالیا شیمیائی دادند ونیز یوگوسلاوی که به 6 کشور تقسیم شد سلاح داد شوروی که به 18 قطعه تقسیم شد سلاح داد ولی هنوز فرانسه وایتالیا والمان انتقام پس نداده اند منتظریمک که خدواند اینها راب ه اسطه سگ خود پوتین ادب کند
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 3
    خخخخخ روسها مثل اربابشون و نوکران و اذنابشون توهم زدن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس