کد خبر 1380870
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
روسیه موشک کروز اَبَرفراصوت آزمایش کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک موشک کروز ابرفراصوت را از روی یک کشتی جنگی با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد یک موشک کروز اَبَرفراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این وزارتخانه اعلام کرد کشتی جنگی «ادمیرال گورشکوف» یک موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» را با موفقیت از دریای بارِنت شلیک کرد.

وزارت دفاع روسیه افزود، این موشک با طی کردن مسافتی حدود هزار کیلومتر به هدف دریایی خود در دریای سفید اصابت کرد.

ماه گذشته بود که «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو درصدد تجهیز بیشتر نیروهای مسلح این کشور به تجهیزات و موشک‌های هدایت شونده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور در حال ساخت نسل جدید موشک‌های اَبَر فراصوت است. به گفته او، زرادخانه جدیدی برای انجام حملات از هوا، زمین و دریا طراحی شده است.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در شرایطی انجام شده که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شده بود، با توجه به شدت گرفتن درگیری‌ها بر سر اوکراین، مهمات و تجهیزات هدایت شونده روسیه رو به اتمام است.

روس‌ها فروردین امسال نیز موشک قاره پیمای جدید «سارمت»   را با موفقیت از منطقه آزمایش موشکی «پلستسک» در شمال غربی روسیه پرتاب کردند.

 به دنبال پرتاب موفق این موشک «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیامی با تبریک به ارتش روسیه گفت: «پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیما سارمت را به شما تبریک می‌گویم. این سلاح واقعا منحصربفرد پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت، امنیت روسیه را برابر تهدیدات خارجی به طور قابل اعتماد تضمین می‌کند و موجب می‌شود آن‌هایی را که در گرماگرم لفاظی‌های تهاجمی تلاش می‌کنند کشور ما را تهدید کنند، در افکار خود بازنگری کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 2
    بخواب بابا
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      تو اصلا ابر فراصوت میدونی چیه اسکول؟!
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس