تجهیزات نظامی جدید آمریکا و دانمارک در راه اوکراین

بنا به گفته وزیر دفاع اوکراین، کشورهای غربی تجهیزات نظامی بیشتری را به این کشور ارسال می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد به زودی محموله های جدید تسلیحاتی از آمریکا و دانمارک به دست نیروهای نظامی این کشور می رسد.

وزیر دفاع اوکراین امروز شنبه گفت که اوکراین روند دریافت موشک های ضد کشتی هارپون از دانمارک و هویتزر از آمریکا را آغاز کرده است و این تسلیحات موجب تقویت نیروهای اوکراینی در نبرد با روسیه می شود.

رزنیکوف در پیامی در حساب کاربری فیسبوک خود نوشت: نه تنها دفاع ساحلی کشور ما با موشک های هارپون تقویت می شود، بلکه این موشک ها توسط تیم های آموزش دیده اوکراینی نیز استفاده می شود.

وزیر دفاع اوکراین گفت که موشک‌های ضد کشتی هارپون در کنار موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از سواحل این کشور از جمله بندر جنوبی اودسا عملیاتی خواهند شد.

رزنیکوف یادآور شد تحویل موشک‌های هارپون حاصل همکاری چند کشور است و گفت: تحویل تسلیحات از دانمارک با مشارکت دوستان انگلیسی‌ انجام شده است. وی گفت که اوکراین همچنین طیف وسیعی از توپخانه های سنگین از جمله هویتزرهای ساخت آمریکا را دریافت کرده است. این توپخانه ها به ارتش اوکراین اجازه می دهد اهداف را از فواصل دورتر مورد حمله قرار دهند.

ماه گذشته، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که ارتش این کشور آموزش تعدادی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است و این آموزشها در خارج از اوکراین صورت می گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس