استقرار سامانه توپخانه ای پیشرفته آلمان در اوکراین

در تازه‌ترین دوره تحویل تسلیحات دوربرد از غرب، اوکراین سامانه توپخانه ای پیشرفته آلمان را مستقر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه تلگراف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد توپخانه پیشرفته ارسالی از سوی آلمان در این کشور مستقر شده است.

«الکسی رزنیکوف» با تشکر از «کریستین لامبرشت» همتای آلمانی خود در پیامی اعلام کرد که توپخانه پیشرفته آلمان، بخشی از زرادخانه هویتزر ۱۵۵ میلی متری توپخانه اوکراینی شد.

صدر اعظم آلمان پیشتر گفته بود که تسلیحات نظامی وعده داده شده به اوکراین را به موقع در اختیار این کشور قرار می‌دهیم ولی ابتدا باید دوره آموزشی نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات تکمیل شود. وزیر دفاع آلمان نیز پیشتر اعلام کرد که تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله‌های توپخانه ای به این کشور ادامه دارد و به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور بکارگیری توپخانه‌های «هویتزر» تکمیل می‌شود و در نتیجه مسیر استفاده از این سلاح‌ها در جنگ اوکراین هموار می‌شود.

باید افزود که وزارت دفاع اوکراین اخیراً اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه روسیه، نیروهای اوکراینی حدود ۵۰ درصد تجهیزات خود را از دست داده‌اند و کمک‌های نظامی غرب تنها تا ۱۵ درصد از نیازهای ارتش را پوشش می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    شما رو به خدا به فکر تمام شدن زمستان و رو سیاهی زغال هم باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس