آبله میمون از ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است

وزارت دفاع روسیه امروز فاش کرد: آبله میمون از ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که دست کم ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده در نیجریه وجود دارد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: آبله میمون از آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: بر این اساس، مسکو از سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌ خواهد تا فعالیت های مراکز تحت حمایت مالی ایالات متحده در این کشور (نیجریه) را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تعداد قابل توجهی از آزمایشگاه های بیولوژیکی با حمایت مالی آمریکا در کشورهای جهان از جمله اوکراین وجود دارند که در زمینه تحقیقات پیرامون ویروس کرونا و برخی از عوامل بیماری زای دیگر فعالیت کرده و سپس پاتوژن های تولید شده را منتشر می کنند.

پس از این افشاگری و ارائه اسناد مرتبط از سوی وزارت دفاع روسیه در اوکراین، «کنستانتین کوساچف» سناتور روسی گفت که آمریکا و اوکراین کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC) را نقض کرده و مسکو تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز می کند.

سناتور روس تاکید کرد که مسکو قصد دارد تحقیقاتی را در چارچوب سازمان ملل در خصوص نقض احتمالی کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی از سوی آمریکا و اوکراین آغاز کند. بنا به گفته کوساچف، کمیسیون آزمایشگاه های زیستی پارلمان روسیه از طریق دیپلمات های این کشور شواهدی از نقض این کنوانسیون از سوی آمریکا و اوکراین دریافت کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، همچنین در ماه مارس نیز وزارت دفاع روسیه فاش کرد که آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است.

به گفته ارتش روسیه، صندوق سرمایه گذاری «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در تأمین مالی این برنامه مشارکت داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    17 0
    آقا یه فکری به حال این گاوچرونهای حرومزاده باید کرد، خداییش دیگه یونجشون زیاد شده!!!!
  • نیما IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    11 0
    خدا آمریکا را لعنت کند و ظهور امام زمان را برساند
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    آخه این آمریکا چی میخواد از جون مردم جهان!!! آخه ویروس القوه نابود شود دیگه!!
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    خدالعنت ای شیطان کمر به قطع نسل انسان کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس