کد خبر 1380154
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
خواص باورنکردنی جویدن آدامس که از آن بی خبرید

با توجه به نتایج آزمایش‌ها و تحقیقات انجام شده، می‌توان این ادعا را ثابت کرد که جویدن آدامس به طور کلی برای بدن بدون ضرر است.

به گزارش مشرق، با توجه به نتایج آزمایش‌ها و تحقیقات انجام شده، می‌توان این ادعا را ثابت کرد که جویدن آدامس به طور کلی برای بدن بدون ضرر است. مقدار هر یک از مواد اولیه‌ای هم که در تهیه آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که برای بدن بدون ضرر باشد.

کمک به کاهش وزن

جویدن آدامس می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند. آدامس‌ها معمولا شیرین و بسیار کم کالری هستند. به همین دلیل آدامس جویدن می‌تواند به شما کمک کند تا اشتها و ولع خود را نسبت به شیرینی کاهش دهید. این موضوع به کاهش پرخوری و درنتیجه به کاهش وزن شما منجر خواهد شد.

 بهبود حافظه

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که جویدن آدامس می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند. محققان معتقدند که این بهبود در حافظه در اثر افزایش جریان خون در مغز اتفاق می‌افتد. زیرا هنگام آدامس جویدن، جریان خون در مغز بیشتر می‌شود. محققان معتقدند که با جویدن آدامس می‌توان حافظه کوتاه مدت را تا ۳۵ درصد بهبود بخشید.

کاهش استرس و افزایش تمرکز

جویدن آدامس می‌تواند سبب کنترل و مدیریت استرس شود. این موضوع در هنگامی که مشغول به انجام کاری هستید، همچنین سبب افزایش تمرکز شما خواهد شد. به همین دلیل متخصصان برای افرادی که در انجام برخی کارهای مختلف استرس زیادی می‌گیرند یا به تمرکز بالایی نیاز دارند، جویدن آدامس را توصیه می‌کنند. جویدن آدامس همچنین به افزایش هوشیاری در محل کار نیز کمک می‌کند.

کاهش سوزش معده و رفع حالت تهوع

آدامس جویدن می‌تواند سطح اسیدی بودن مری را کاهش دهد. و به کاهش علائم رفلاکس معده کمک کند. همچنین محققان معتقدند که جویدن آدامس نعنایی می‌تواند باعث رفع حالت تهوع شود.
 
سلامت دندان‌ها و رفع بوی بد دهان

آدامس جویدن می‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان و رفع بوی بد دهان کنک کند. همچنین مصرف آدامس‌های بدون قند برای سلامت دندان مفیدتر خواهد بود. متخصصان مصرف آدامس بعد از وعده‌های غذایی را توصیه می‌کنند. در حقیقت بهترین زمان جویدن ادامس می‌تواند بعد از خوردن هر وعده غذا باشد. زیرا علاوه بر تمیز کردن دندان‌ها، باعث افزایش بزاق دهان می‌شود. و کمک می‌کند که قندهای مضر، مواد غذایی زائد و باکتری‌های موجود در دهان را تمیز کند.

فواید دیگر جویدن آدامس

متخصصان همچنین معتقدند که جویدن آدامس برای کمک به بهبود عفونت گوش، ترک سیگار و درمان برخی بیماری‌های روده کمک کند. این موارد در اثر نتایج به دست آمده از برخی تحقیقات انجام شده، اعلام شده‌اند. اما هنوز نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    امضا: شرکتهای تولید آدامس
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      ارز ترجیحی برای ورود آدامس مثل دسته بیل و چوب بستنی اختصاص دهید.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    در طب سنتی آدامس مضر تشخیص داده شده یکی از عوارض آدامس در طب سنتی ریزش مو و ایجاد کچلی است
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    پس چرا میخنددددد؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    ایرانی ها سالانه پانصد میلیارد تومان آدامس مصرف می کنند که درحدود 83% آن واردات خارجی است, اکنون پیدا کنید سلطان آدامس و پرتقال فروش را!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    پس چرا دولت مالزی و سنگاپور ورود آدامس را به کشور خود جرم تلقی کرده و وارد کنندگان آدامس باید جریمه سنگینی بپردازند? و چرا جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است?!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 0
    در ایران سالانه صدهامیلیارد تومان آدامس وارد میشود و صدهامیلیارد دیگر هم هزینه تفکیک آدامس از زباله. ریشه این خبر هرکجا که هست داره تیشه میزنه به اقتصاد, منابع ارزی و بیت المال
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    هر کس بگوید آدامس مفید است نشانگر آن است که با ساختار و عملکرد بدن انسان آشنایی ندارد....
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    شيوع تيك هاي عصبي پزشكان ژاپني در جديدترين تحقيقاتشان متوجه شده اند كه آدامس جويدن در كودكان و نوجوانان زمينه ساز بروز تيك عصبي ميشود.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 1
    افزايش شيوع آرتريت مفصل فكي گيجگاهي (بطوري كه جويدن آدامس بيشتر از يكساعت در روز باعث التهاب و ساييدگي سطوح مفصلي اين مفصل حساس ميگردد كه دردهاي آن به گوش. دندانها ارجاع گرديده و باعث سردرد ميگردد.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    آدامس باعث مختل شدن هضم فيزيكي اوليه غذا در دهان به دليل خستگي زود رس عضلات فكي و ماضغه و همچنین مختل شدن هضم شيميايي اوليه بدليل كاهش سطح بزاق هنگام غذا خوردن می شود. این دو عامل باهم باعث سوءجذب خواهد شد.
  • طبیب ایرانی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    اصولا عدم همراهي با سيستم طبيعي عملکرد بدن باعث بروز اختلال ميگردد. آدامس با برهم زدن اين عملکرد باعث وارد آمدن خسارتهاي زيادي در مهمترين سيستم جذبي مواد غذايي انسان يعني دهان دندان و گوارش ميشود. افزايش بزاق هنگام عدم وجود غذا و خستگي بي نتيجه عضلات ماضغه باعث كاهش شديد كارايي دهان در هضم اوليه غذا ميگردد. غذايي كه به وقت خود به خوبي جويده نمي شود و با بزاق لازم مخلوط نمي گردد دچار اختلال در هضم اوليه شده و در نتيجه وقتي غذا هضم اوليه كاملي در دهان ندارد هضم ثانويه خوبي نيز در معده نخواهد داشت فلذا جذب آن نيز مختل ميگردد. پس آدامس یکی از علل سوءجذب و ایجاد گرسنگی سلولی در بدن می باشد.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    ارز ترجیحی برای ورود آدامس مثل دسته بیل و چوب بستنی اختصاص دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس