خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح و قانونی آن به خصوص نیروی قدس سپاه همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند.

 به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) پنجم خرداد ماه به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

وی در این باره اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح و قانونی آن به خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند.

خطیب‌زاده افزود: طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه‌های تروریستی از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند. کما اینکه از سال‌ها پیش تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی زدند.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز چهارشنبه اسامی چند فرد و شرکت را که ادعا کرده بخشی از یک شبکه بین‌المللی برای درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله هستند را در فهرست تحریم قرار داد.

در این فهرست که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۱۰ فرد و ۹ شرکت دیده می‌شود. اشخاصی که تحریم شده‌اند اتباع کشورهای ترکیه، ایران، افغانستان و روسیه هستند. شرکت‌های تحریم‌شده در هنگ‌کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره جنوبی و امارات عربی متحده مستقر هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای، ضمن طرح اتهام‌های اثبات‌نشده تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه، فروش صدها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    فعلاً که با همین عدم پاسخ ها از سوی جبهه مقاومت تروریست های اسرائیلی شدن کابوس.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      اولا پاسخ دریافت کردن با حملات موشکی و ترورها و حملات سایبری پس زر نزن
  • NL ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    کافیه و باید ایران اعلام کنه هیچ کشتی آمریکایی و یونانی حق عبور از تنگه هرمز رو نداره.حتی کشتی نظامی.نیازی به بستن نیست فقط همین اعلام.
  • احمد IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    خوب است سخنگوی وزارت خارجه بجای این مطالب که بحق هم هست به وزیر خود بگوید حالا که آمریکا رفتار تعادلی ندارد مرتب نگوید توافق نزدیک است!! وزیر خارجه یا آمریکا را نمی شناسد، یا از موضوع مذاکرات چندان مطلع نیست و یا هر دو!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس