الاعرجی در دیدار با هیات پارلمان اروپا: اردوگاه الهول را تعطیل کنید

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با هیاتی از پارلمان اروپا از جامعه بین المللی خواست اردوگاه الهول در سوریه را که محل استقرار خانواده‌ها و عناصر داعش است، تعطیل و اتباع خود را تحویل بگیرند.

به گزارش مشرق، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز میزبان هیاتی از پارلمان اروپا به نمایندگی از کمیته امنیت و دفاع آن به ریاست «ناتالی لویزو» و  در حضور «فیله واریولا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق بود.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه دفتر الاعرجی که نسخه‌ای از آن به دست موازین نیوز رسیده، آمده است که این نشست شاهد بررسی مهم‌ترین موضوعات مربوط به امنیت، هماهنگی، همکاری و حمایت از عراق بود که در آن نقش هیات مشورتی اتحادیه اروپا در عراق و ادامه و توسعه این نقش مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: الاعرجی با هیات پارلمان اروپا به بررسی پرونده اردوگاه آوارگان الهول در سوریه پرداخت و از جامعه بین  المللی خواست  با توجه به خطری که این اردوگاه برای منطقه و جهان دارد، آن را تعطیل کرده و کشورها، اتباع خود را که در اردوگاه به سر می‌برند، تحویل بگیرند.

بر اساس بیانیه مذکور، در این دیدار همچنین تصمیم دولت عراق در خصوص انتقال خانواده های عراقی از اردوگاه به عراق و دیگر پرونده های مربوط به امنیت ملی عراق و همکاری بین عراق و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کُرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

 بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند. در اردوگاه الهول، نزدیک به ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که اغلب آنها کودک و زن هستند گفته می‌شود که نزدیک نیمی از آنها عراقی هستند. اداره این اردوگاه، طی گزارشی که اوایل مهرماه گذشته منتشر شد، تایید کرد که در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. کشورهای اروپایی با بازگشت این اتباع خود به دلیل خطراتی که برای امنیت این کشورها دارند، مخالفت می‌کنند.

حضور عناصر گروه تروریستی داعش در زندانهای سوریه و عراق، مشکلات بسیاری را به همراه داشته است؛ به نحوی که در جریان حوادث اخیر زندان الحسکه، نظامیان آمریکایی، صدها داعشی را فراری دادند و در استان دیرالزور، مستقر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس