کد خبر 1379341
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود ۴ هزار شرکت قطعه‌سازی خودرو در این کشور گفت: هند می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تامین کند.

به گزارش مشرق، ویجی مهتا روز سه شنبه سوم خرداد در نشستی با حضور رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز اظهار کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمانها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با این توضیح که تولید ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹درصد است، افزود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین نیز در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با بیان اینکه هندوستان با جمعیت ۲۴۰ میلیون نفر مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، عنوان کرد: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می کند.

وجود ۵۱ شرکت دارویی البرز فرصت تعاملات تجاری میان ایران و هند را تقویت می‌کند

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است، همچنین با توجه به فعالیت ۵۱ شرکت دارویی در البرز نیز فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد، ایران در بخش درمان و سلامت ظرفیت های خوبی دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود ۵۴۰ شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی افزود: کشور هند با وجود بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز می‌تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند، از سویی خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، تجار ایران و هند در نشست های B۲B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و ... به مذاکره پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 4
    اول منبع شارژ باطریهایش را مشخص کنید بعد وارد کنید. همینطوری هم کمبود برق باعث قطع برق در تابستان میشود.
    • US ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 0
      زیاد نگران نباش! اگه همین امروز هم به توافق برسند تا عقد قرارداد نهایی و طی شدن مراحل مختلف قانونی و اداری و عملیاتی شدن آن حداقل چنین ماه زمان می برد.
    • علیرضا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 2
      کل اقتصاد و صنعت هند در دست خانواده جمشید تاتا زردتشتی ایرانی تبار و فارسی زبان است ،چرا ایران از قدرت و نفوذ زرتشتی ها در هند در راستا افزایش توانمندی نرم افزاری و الکترونیک استفاده نمی کند ؟؟؟؟؟ جمعیت هند در کمتر از ۲۰۳۰ از چین پیشی گرفته و از نظر اقتصادی هم در کمتر از ۱۵ سال بیشتر خواهد شد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      اگر محیط زیست اجازه بدهد نیروگاه سیکل ترکیبی ساخته شود کمبود برقی نداریم
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    از اون سوزوکی 7000 دلاری ها بدید جا برقی گیربکسش اتومات مصرفشم صدی 3 لیتره ثواب داره
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    اسم این را گذاشتی خودرو خودروهای اسباب بازی ما از این بهتر بودند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    خداااااااااااااااااااا
  • سعید FI ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 0
    جای بهتری سراغ نداشتید ، هند مهد صنعت خودروسازی جهانی، بابا نخواستیم به همون پراید راضی شدیم.
  • ارش IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    هندی ها فیل سوار میشن یا یک فرغون وتاکسی اونها یک گاری هست که یک نفر اونو میکشه .حالا میخواد گاری بده .هند چی داره بره گاوشو بپرسته .مشتی سیک گاو پرست برای ما ادم شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس