کد خبر 1379061
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
گوشی

یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در بنچمارک AnTuTu بالاترین امتیاز را بدست آورده است.

به گزارش مشرق، به تازگی شرکت کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رونمایی کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، SD۸+G۱ یک تراشه پرچمدار است که نوید عملکرد ۱۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را می‌دهد. همچنین این تراشه توانسته در فهرست AnTuTu بالاترین امتیاز را کسب کند.

انتظار می‌رود، برخی از گوشی‌های هوشمند همچون ریلمی GT ۲، وان پلاس ۱۰، شیائومی ۱۲ اولترا، سامسونگ گلکسی Z Flip ۴ و Z Fold ۴، موتورولا Edge ۳۰ Ultra و ASUS ROG Phone ۶ دارای تراشه SD۸+G۱ باشند و در چند هفته آینده معرفی شوند.

تراشه کوالکام اسپندراگون ۸ پلاس نسل ۱ دارای یک هسته Kryo Prime با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، سه هسته Kryo Gold با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز، چهار هسته Kryo Silver با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و گرافیک Adreno ۷۳۰ است. به گفته AnTuTu، امتیازات حافظه و UX اساساً با عملکرد فعلی ارائه شده توسط تراشه SD۸G۱ یکسان است. با این حال، امتیاز CPU و GPU بین ۲۰هزار  تا ۳۰ هزار امتیاز بهبود یافته است.

همچنین این تراشه توانسته در تست CPU امتیاز۲۶۶ هزارو ۵۲۴ ، در تست‌ GPU امتیاز ۴۶۸هزارو۸۴۶ ، حافظه ۱۹۴هزارو۹۸۷  ودر تست UX ۱۸۷هزارو ۸۰۴،  را بدست بیاورد.

در حالی که SD۸G۱ یک تراشه خوب است، تلفن‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، در حین انجام بازی و چند کار، دمای آن ها بالا می رود و باتری بیشتری مصرف می‌کنند. انتظار می‌رود SD۸+G۱ که با فرآیند ۴m شرکت  TSMC ساخته شده ، گرمای کمتری تولید کند. طبق گفته کوالکام، راندمان انرژی کلی در مقایسه با SDG۸۱، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس