مارک میلی

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: پس از حمله روسیه به اوکراین، حدود ۱۰۲ هزار نیرو در اروپا مستقر کردیم.

به گزارش مشرق، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری به همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) پس از برگزاری نشست مجازی وزرای دفاع بیش از ۴۰ کشور جهان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۲ هزار سرباز آمریکایی در منطقه عملیاتی اروپا مستقر هستند که در مقایسه با دوره قبل از شروع جنگ در اوکراین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا ادامه داد:  پیش از این، آمریکا حدود ۷۸ هزار نیرو در حوزه فرماندهی اروپا، ارتش، نیروی دریایی، نیروی ویژه و نیروی فضا در اروپا داشت. اکنون پس از گذشت چند ماه کوتاه، ما تعداد این نیروها را ۳۰ درصد افزایش دادیم. بنابراین امروز ما حدود ۱۰۲ هزار نیرو در حوزه عملیاتی مرکز فرماندهی اروپا در بسیاری از کشورهای اروپایی داریم.

مارک میلی اضافه کرد: پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود را افزایش داد. در دریا، ما بیش از ۱۵ هزار نیرو در مناطق مدیترانه و بالتیک داریم که  در ۲۴ کشتی و زیردریایی هستند. در مقایسه با پاییز سال گذشته ما ۶ کشتی و زیردرییای بیشتر در این منطقه مستقر کرده ایم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد: در حال حاضر ما  ۱۲ اسکادران جنگنده و دو تیپ هوایی رزمی داریم و در خشکی نیز دو سپاه، دو لشکر و شش تیپ رزمی به همراه انواع نیروهای پشتیبانی در منطقه مستقر کرده ایم.

لوید آستین رئیس پنتاگون نیز اعلام کرد گفت که در مجموع، ۲۰ کشور بسته های کمک امنیتی جدیدی برای اوکراین را اعلام کردند که شامل مهمات توپخانه، سیستم های دفاع ساحلی، تانک و سایر خودروهای زرهی می شود.

وی اضافه کرد برخی دیگر اعلام کردند که به آموزش نیروهای اوکراین و حفظ و نگهداری سیستم های نظامی  این کشور خواهند پرداخت.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    بطور متوسط نبردهاتون در هرروز به چند نفر تجاوز میکنن؟؟! خخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    شاهد از غیب رسیدـــآمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس