تمایل ازبکستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران

معاون وزیر خارجه ازبکستان در دیدار معاون وزیر خارجه بر علاقه مندی این کشور برای بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و ظرفیت های بندر چابهار تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «فرقت صدیق اف» معاون وزیر خارجه جمهوری ازبکستان که برای شرکت در نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تهران سفر کرده است، عصر امروز (یکشنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد. 

در این ملاقات آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه های مرتبط با اقتصاد، تجارت و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

طرف ازبکی در این دیدار بر علاقه مندی خود برای بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و به خصوص ظرفیت های مناسب بندر چابهار تاکید کرد و مقرر شد کار گروه های تخصصی در این رابطه فعال شوند. 

معاون وزیر خارجه ازبکستان با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان برای شرکت در اجلاس سران شانگهای و دیدار رسمی دوجانبه با همتای ازبکستانی خود، این سفر را یک رویداد مهم تاریخی در روابط دو کشور خواند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره به روند رو به رشد تعاملات دو کشور در دو سه سال اخیر، آمادگی طرف ایرانی برای همکاری با ازبکستان در همه زمینه های موجود را اعلام کرده و خواستار تلاش بیش از پیش طرفین برای افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور شد. 

در این رابطه مقرر شد طرفین تسهیلات لازم برای برگزاری نمایشگاه های اختصاصی را مهیا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    انرژی مفت منم بودم دوست داشتم از ایران ترانزیت کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس