کد خبر 1377977
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
غرق

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از ثبت ۱۷۹ مورد غرق شدگی از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: این آمار طی هفته گذشته به ۳۸ مورد رسید که متاسفانه ۲۸ نفر از این ۳۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، مجتبی خالدی با اشاره به سیر صعودی آمار غرق شدگی از ابتدای سال تا کنون گفت: متأسفانه باید اعلام کنم که از ۳۸ مورد غرق شدگی ثبت شده طی هفته گذشته، ۲۸ مورد با مرگ همراه بوده است.

وی افزود: آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در دو ماهه اول سال به رقم ۱۷۹ رسیده و این در حالی است که هنوز در آستانه سومین ماه فصل بهار هستیم و تا شروع فصل گرم سال، زمانی نزدیک به یک ماه باقی مانده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به فراوانی محل غرق شدن افرادی که جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست داده اند، بیان کرد: ۹۰ درصد از قربانیان، جان خود به هنگام شنا در رودخانه‌ها و استخرها از دست داده اند.

خالدی با اشاره به اینکه ۱۱ نفر از موارد منجر به فوت، سنی کمتر از ۵ سال داشته اند، از خانواده‌ها درخواست کرد نسبت به مراقبت از کودکان در مجاورت منابع آبی توجه بیشتری به خرج دهند.

وی گفت: گفتنی است آبتنی در رودخانه‌ها و استخرها به ویژه استخرهای کشاورزی، همه ساله تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ می‌فرستد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    وقتی هیچ تفریحی برای مردم نذاشتید، وقتی مراکز مجاز شنا و نجات غریق وجود نداره و به مردم سخت میگیرید، مردم به دریا و رودخانه میرن و کشته میشن. کشتاری که از مردم میکنید، مغول از این مردم نکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس