کد خبر 1377767
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
قیمت بستنی ۲۵ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران گفت: از فردا یکشنبه، قیمت بستنی و آبمیوه ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش مشرق، اسکندر آزموده رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران گفت: از فردا یکشنبه، قیمت بستنی و آبمیوه ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی افزود: مواد اولیه بستنی مثل شیر و شکر حدود ۲ برابر افزایش قیمت داشته‌است. برای مثال قیمت شیر از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده‌است.

وی درباره افزایش قیمت مواد اولیه این صنف گفت: افزایش دو برابری مواد اولیه در این صنف بیشتر از ۲۵ درصد افزایش قیمت در این صنف تاثیر داشته، اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم خریداری نمی‌شود. باید توجه داشت که بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود، در صورت گرانی مردم آن را نمی‌خرند. به همین دلیل به افزایش قیمت ۲۵ درصدی این محصول اکتفا کردیم.

آزموده افزود: اتحادیه بستنی و آبمیوه شب عید ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت که بعد از آن کل کالاها دو برابر شد و دوباره در کل اصناف وابسته مجبور به افزایش قیمت به خصوص در محصول بستنی شدیم.

وی درباره تاثیر این افزایش قیمت بر کسادی این صنف و به دنبال آن بیکاری کارگران گفت: آنچنان تعطیلی مغازه‌ها را در این صنف نداشته‌ایم، اما مغازه‌هایی که برای مثال چند کارگر داشتند، مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. چون افزایش قیمت‌ها باعث کسادی بازار آن‌ها شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه با بیان اینکه تقاضا برای راه‌اندازی کسب و کار در این صنف کاهش نداشته است، ادامه داد: مردم اطلاع چندانی از وضعیت اصناف ندارند و برای مثال یک فست فود فکر می‌کند، کار بستنی‌فروش و آبمیوه بهتر است یا برعکس و مدام تغییر صنف می‌دهند. به همین دلیل تقاضا برای راه‌اندازی این مشاغل کم نشده است. اصناف مواد غذایی با هم جابجا می‌شوند و فکر می‌کنند شاید اوضاع در صنف دیگر بهتر باشد.

آزموده تاکید کرد: مردم باید اطلاع داشته باشند که از مغازه یا کافه‌هایی که پروانه کسب دارند، بستنی یا آبمیوه خریداری کنند. مردم نباید از مکان‌هایی که پروانه کسب در محل کارشان نصب نیست، خرید کنند. چون ما هیچ تضمینی برای آن‌ها از نظر قیمت و آلودگی موادغذایی نداریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷ تا ۸ درصد در این صنف هستند که بدون پروانه کسب مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رها IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 1
    مبارکه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 1
    احتمالا بعد از این بستنی تبدیل می شود به یک چوب و یک سانت روکش بستنی و نیم سانت کاکائو
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 2
    دوران روحانی دیگه هر روز نمیگفتن قیمت این زیاد شد،اون زیاد شد و...
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 3
      لحظه ای میگفتن در ضمن روحانی زیرساخت نابود کرد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 2
    جالب اینه همه این گرانی ها قراره با 300 هزار تومن جبران بشه
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 1
      دمت گرم جراحی اقتصادیه
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 1
    سلطان افزایش قیمتها
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 3
      که دولت قبل زیرساخت خراب کرد
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    اینا اثرات رشد اقتصادی 8درصدیه. اصلا رشد اقتصادی چی هست؟ کسی میدونه؟
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۸۳۸۹ ریال بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۷ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس