کد خبر 1377534
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
بنز

حراج‌خانه ساتبی روز پنجشنبه اعلام کرد که یک مرسدس بنز مدل ۱۹۵۵ اوایل ماه مه به قیمت ۱۴۳ میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین خودرو فروخته شده در جهان را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مشرق، مرسدس بنز مدل «۳۰۰ اس‌ال‌آر اوئنهاوت کوپ» که فقط دو دستگاه از آن وجود دارد تقریباً سه برابر رکورد قبلی به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد. رکورد پیشین گران‌ترین خودروی فروخته شده جهان، در سال ۲۰۱۸ توسط خودرو فراری مدل «۲۵۰ جی‌تی‌او ۱۹۶۲» با قیمت بیش از ۴۸ میلیون دلار به ثبت رسید.

حراجخانه خودروهای کلاسیک ساتبی گفت، این حراج در پنجم ماه مه در موزه مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار شد.

به گفت آر.ام. ساتبی، این خودرو یکی از دو نمونه اولیه ساخته شده توسط بخش خودروهای مسابقه‌ای مرسدس بنز است که نام مهندس ارشد و سازنده آن، رودالف اوئنهاوت، را وام گرفته است.

حراجخانه ساتبی افزود خریدار خصوصی موافقت کرده است تا این خودرو کلاسیک برای نمایش عمومی در مناسبت‌های خاص در دسترس باقی بماند. این در حالی است که دومین خودرو از این مدل در مالکیت کمپانی باقی مانده و در موزه مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت به نمایش گذاشته خواهد شد.

حراجخانه گفت که درآمد حاصل از فروش این خودرو به صندوق جهانی مرسدس بنز رفته و صرف مطالعات علوم زیست محیطی و تحقیقات کربن زدایی خواهد شد.

منبع: دیدبان ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 0
    این ماشین قیمتش چنده؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 6
      مگر فضولی؟
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 0
      پولشویی است عزیزم. بفهم.
  • ارسلان TR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    9 1
    پنج عامل اصلی اساس تفاوتهای واقعی بین ملتهاست .اول فرهنگ وارزشهای اخلاقی.ترکها و فارسها کم وبیش ارزشهای اخلاقی یکسانی دارند.دوم نژاد، ترکها و فارسها به لحاظ نژادی هم کاملا یکسان و غیرقابل تفکیک هستند چون ترک ها هم ایرانی هایی بوده اند که در طول تاریخ زبان ترکی را آموخته اند.سوم زبان که البته ترکی گویش های گوناگونی دارد و زبان ترکی در ایران بسیار بسیار با زبان ترکی استانبولی متفاوت است ، شاید همانقدر که با فارسی متفاوت باشد.چهارم مذهب اکثریت ، که باز هم یکی است و پنجم ترکیب قومی دولت ،(صرف نظر از خوب یا بد بودن دولت) که در دولت و ارکان فعلی قدرت توزیع نژادی متعادل است...بیایید واقع بین باشیم ،ما همه فرزندان ایران هستیم.بچه ها حالا که سفرها یمان خالی شده ،معرفت نیست که خودمان را بچه ی همسایه بدانیم، هرچقدر هم که شکممان گرسنه و همسایه صمیمی باشد! چه خوب است که آبروداری و عزت نفس ، وفاداری و معرفت رو همه ما بچه های این خاک رعایت کنیم. و کسی که رعایت نمی کند بی وجود است چه فارس باشد چه ترک چه کرد و بلوچ ... توی صورت مادرش کسی نباید آب دهان بیاندازد ایران مادر همه ی ما ست.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      2 8
      ساقیت عوض کن خیلی کردت توی تاریخ
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 7
    کارخانه میزنن بعد همچنین ماشینی فقط دوتا تولید می‌کنند بعد ما افتخار میکنیم که پراید تولید میکنیم اونم در سال 2022 که جهانیان بفکر سکونت در مریخ می‌باشند اگر توجه کرده باشید دیگه حتی آفریقا هم که قبلاً نشون میدادن که چقدر فقیر هستند را نشان نمی‌دهند چون الان وضعیت آنها هم از ما بهتر شده .حتما لیاقتمون همینه که هستیم .
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 1
      میتونی الان بری یه قبر بکنی بری بخوابی توش
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      6 1
      برای اینکه زیاد جوگیر نشی بهتر بری یکم مطالعه کنی
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 1
    پولشویی در قالب خرید و فروش یک خودرو قدیمی
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ماشین های ایران خودرو و سایپا هم ته دره
  • حسين DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 1
    اخبار چه فايده و نفعى به حال ملت ايران داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس