کد خبر 1377510
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان نوشت:

جالبه که همین چند روز پیش بود مدیرعامل ایران‌خودرو گفت قیمت‌های ما بالا نیست و علیه خودروسازی فضاسازی وجود داره! تازه ما داریم ضرر هم می‌کنیم!

 مدیرعامل سایپا هم در جواب انتقادها گفته بود «به ازای تولید هر خودرو ۷۰ میلیون ضرر می‌دهیم»!

با قیمت خودروهای داخلی چه ماشین‌هایی میشه خرید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 0
    یارانه ای که ملت به دولت میده
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 6
      با عرض پوزش باید بگم که این خبر کلا درست نیست، بیشتر دارید مغلطه میکنید، همه خودروهایی که مثال زدید یا دست دوم هست یا قدیمی.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      نیسان نوت (نت) ، صفر کیلومتر نو ، بدون آپشن = 14000 دلار
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      البته این قیمت ها مربوط به داخل کشورهای دیگه میشه و عموما خودرو نو زیر 10 هزار دلار نیست
  • حجت IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    9 0
    من کمک فنر ماشینم خراب شده نه تو خراسان پیدا میشه نه تو سیستان و بلوچستان، زنگ زدم شرکت می گن واستا تا برسه دستت از تهران. می گم من مسافرم نمایندگی گفته دو سه هفته باید صبر کنی، جواب داده خوب صبر کن. می گم مسافرم من. می گه خوب صبر نکن. این مستری مداریشون منو داره اذیت می کنه
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    چقدر ما ایرانیها گناه داریم
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 1
    متاسفانه عمده مشکلات ما از عدم بررسی کارشناسی برای رفع مشکلات است. مثلا یه بنده خدایی هول هولکی یه طرحی درست میکنه و عکس تیبا و کوئیک رو به جای هم اشتباه می‌زنه اونوقت این اینفوگرافیک میشه معیار مقایسه قیمت خودروی ایران و جهان ! یا مثلا یه بنده خدای دیگه میخواد بگه قیمت خودروسازها بالاست ، میاد قیمت بازار فلان خودروی داخلی رو با قیمت یه خوردوی دست دوم خارجی مقایسه میکنه. خب شما با این اینفوگرافیک دقیقا حرف خودروساز رو تایید کردی که قیمت خودروساز پایینه. چون تازه قیمت بازار رو که زدی معادل قیمت خودروی دسته دوم خارجی شده . قیمت کارخونه اکثر خودروها حدودا نصف قیمت بازاره ، پس شما با نصف قیمت یه خوردوی دسته دوم خارجی میتونی تو ایران از خودروساز خودروی صفر بخری . فرداست که خودروسازها همین سوتی رو بگیرن علم کنن واسه افزایش قیمت. آخه کی میاد واسه مقایسه قیمت خودروی نو رو با دست دوم مقایسه میکنه؟ همین نشون میده سازنده اینفوگرافیک چندان نتونسته دلیل محکمی پیدا کنه وگرنه یه خودروی خارجی صفر ارزون مثال میزد .تازه نوترین خودرویی که گذاشته میراژ ۲۰۲۱ هست که با موتور ۱۲۰۰ سی سی ۷۸ اسب بخار، جلو ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتر شبیه خودروی دانشجویی میمونه. تازه همونم نو و مدل ۲۰۲۲ نیست. البته به نظر میاد مافیای واردات فعلا سمبه اش پرزورتره . ما که میدونیم از نمد واردات کلاهی برای ما بافته نمیشه و خودرو های وارداتی میره زیر پای از ما بهترون ولی اونایی که فکر میکنید قراره تویوتا و بنز سوار بشید، بدونید بعد از واردات بی رویه با گرونی دلار و کاهش ارزش پول ملی، قشر ضعیف جامعه لاستیک ماشینش رو هم به زور عوض میکنه.
  • CA ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 1
    قیمت ماشین نو رو نمیشه با کهنه تو کشور دیگه مقایسه کرد. قیمت ماشین دست دو تابع عوامل دیگری هست از جمله هزینه تعمیر و نگهداری که تو کشور های مختلف خیلی فرق میکنه. دلیل افت شدید تر قیمت ماشین کهنه تو یک سری کشور ها هزینه بالای تعمیرات و نگهداری هست.
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    6 2
    من كه چشمم از اين داستان آب نميخوره ، امكان نداره مافياى عزيز اجازه چنين كارى رو بده ، اصلاً دولتمردها هم دارند فيلم بازى ميكنند ! ميدونيد چه سود سرشارى براى صاحبان قدرت داره ؟! خدا گواهه همه اش فيلمه ممكنه يه چند صباحى آزادش كنند اما باز با بهانه ديگرى ملت را توى خمارى ميذارند !
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    خوبه خودتون دارید میتوپید به خودروسازان.باز هم اجازه فعالیت بدون نظارت بهشون میدین.
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 2
    اون موقع كه انقلاب كرده بوديد و به اسم ملي كردن صنايع دست امثال خيامي رو از صنعت و اقتصاد كشور كوتاه مي كرديد بايد فكر اين روزها رو مي كرديد. از صنعت و اقتصادي كه دست برادران و نكبت زاده هاست و تهي شده از فكر و عقل و منطق انتظار بيشتري نبايد داشت!
  • ناشناس AT ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 2
    لطف کنید یک لیست از انواع یخچال فریز ور ساید بای ساید و لیاسشویی و ظرفشویی و جاروبرقی و همچنین قیمت انواع برنج و پوشاک را هم مقایسه کنید تا معلوم شود چه کسانی و برای چی . از این مافیا حمایت میکنند . شماها مثل اینکه یادتان رفته است غامل این بدبختیها کیست ؟ 20 سال است کارشناسان دارن میگن این نوع تولیدات به ضرر مردم است و عامل رانت و هدر دادن منابع ارزی و مالی کشور و ملت است . ولی شماها 20 سال است برای این نوع از تولیدات نوروز به نوروز شعار درست میکنید !!!
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 2
      موضوع اتومبیل جدای از تمام قضایای دیگه هست بازار پر از لوازم خانگی خارجی و همچنین ایرانیست با ضمانت و بدون ضمانت قاچاق و قانونی خلاصه مشتری کاملا حق انتخاب داره ولی در مورد ماشین و یا مبایل دولت ابزار ممانعت داره و میتونه دخالت کاملی داشته باشه در تولید ملی و ایرانی هیچ شکی نیست و ضروری و واجب به شرطی که رقابت و عرض اندام کالای خارجی هم باشه تا تولید داخل هر روز رشد پیدا کنه و با کیفیت تر بشه و بتونه به پله صادرات صعود کنه انشاءالله.
  • مرتضی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    خدا لعنت کن فرغون سازها رو که فقط به فکر لگن سازی خودشونن نه به فکر مردم اون ماشین های کره ای اون از ایران فروغون وسایپا حلبی
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    پورشه کاین رو دیدم کفم برید مطمئنی؟!!!!!
  • ناشناس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    به نظرم زمین های ایران خودرو و سایپا را شخم بزنید و زراعت و دامداری کنید و از درآمد حاصله ماشین های با کیفیت وارد کنید .
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 1
    شما خودروی دست دوم را با خودروی نو مقایسه می کنید در صورتی که خودروی دست دوم میتونه فقط قیمت آهن قراضه داشته باشه ولی قطعات یدکی و نگهداری بالایی داره
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    ازتبدیل شدن سایپا وایران خودروکه وظیفه ی خدمت به مردم رادارند تاتبدیل شدن به مرکزسودشخصی که هزاران خودروی نوانهم بامواداولیه همه ی مردم درحال خاک خوردن است تاتبدیل شدن خودروهای کم کیفیت که ضدایمنی شده است که بسیاری ازکشته شدنهادراتوبانهای کشوربخاطرکیفیت پایین خودروهاست رهبربرای هردوره ی ریاست جمهوری برنامه ی توسعه عنوان میفرمایندالعان هم درباره ی خودروسازی شرکتهای خصوصی حق انحصاری وسوءاستفاده ندارند مابرای دشمنی باشرکت ادیداس وامثالهم انقلاب نکردیم ماانقلاب کردیم تاانحصارطلبی واهرم قراردادن ورزش وصنعت برای حکومت اپارتایدی صهیونی رانابودکنیم اگرقراراست به بهانه ی بیکارشدن سایپاوایران خودرو ادامه ی این جریان راداشته باشند واردات بادرصدگمرک پایین یاصفرانجام میدهیم وخودروهای ضدملی سایپا وایران خودرورابه منطقه بازیرقیمت صادرمیکنیم واموال این مدیران راهم مصادره میکنیم درقلب ایران نبایداین فسادلیبرالیستی اقتصادی باشد
  • US ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    به نام خدا.......در واقع مقصر خود مردم هستند که برای خرید و قرعه کشی ماشین های گرانقیمت و بی کیفیت صف می کشند.من 40 سالمه و متاهلم و ماشین هم ندارم و بدون ماشین هم مشکل چندانی برام پیش نمیاد چون تنها چیزی که زیاده تاکسی و مسافرکشه.با یه حساب سرانگشتی هزینه کرایه تاکسی و آژانس خانواده م در طول سال از هزینه سالانه داشتن یک خودرو شخصی با احتساب بنزین و بیمه و روغن موتور و لاستیک و لنت و قطعات مصرفی و استهلاک و... کمتره. پس قطعا نداشتن ماشین توی ایران به صرفه تر از داشتنشه. اما اغلب مردم به ماشین سواری اعتیاد دارن و موقع ثبت نام که میشه برای خرید هجوم می برن. تا وقتی اوضاع اینطور باشه خودروسازها هم به سوءاستفاده از مردم ادامه می دن.از قدیم گفتن سزای گرانفروش نخریدن است. حالا قضاوت با شما
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    موضوع اتومبیل جدای از تمام قضایای دیگه هست بازار پر از لوازم خانگی خارجی و همچنین ایرانیست با ضمانت و بدون ضمانت قاچاق و قانونی خلاصه مشتری کاملا حق انتخاب داره ولی در مورد ماشین و یا مبایل دولت ابزار ممانعت داره و میتونه دخالت کاملی داشته باشه در تولید ملی و ایرانی هیچ شکی نیست و ضروری و واجب به شرطی که رقابت و عرض اندام کالای خارجی هم باشه تا تولید داخل هر روز رشد پیدا کنه و با کیفیت تر بشه و بتونه به پله صادرات صعود کنه انشاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس