امیر قطر: به دستیابی ایران به توافق با طرف غربی خوشبین هستیم

تمیم بن حمد آل ثانی در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز، نسبت به تحقق توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که به آلمان سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدر اعظم این کشور گفت: ما در این دیدار درباره روابط دو جانبه بین دو کشور در همه عرصه‌ها بحث و تبادل نظر کردیم. ما همچنین درباره آماده سازی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال گفتگو کردیم و فوتبال دوستان آلمانی تا کنون برای دریافت ۶۰۰ هزار بلیط درخواست داده اند. ما از ورود هیچ کسی به قطر برای لذت بردن از فوتبال جلوگیری نمی‌کنیم و در عوض از همه انتظار داریم که به فرهنگ قطر احترام بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان گفت: با طرف آلمانی درباره تلاش‌های قطر در افغانستان رایزنی و توافق کردیم که چالش‌های کنونی در افغانستان مستلزم تلاش‌های بین المللی مشترک است.

شیخ تمیم به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین هم پرداخت و گفت: با شولتز درباره حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران تأکید کردیم. ما به ضرورت توافق ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا پرداختیم و در این خصوص خوشبین هستیم. امیدواریم دو طرف به توافق دست یابند و قطر آماده مشارکت در حل و فصل این پرونده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: گاز نقش اساسی در بخش انرژی جهان ایفا می‌کند و ما به دنبال یافتن بازارهای جدید هستیم و اروپا بازار نوید دهنده‌ای به شمار می‌رود. ما آماده ایم در بخش انرژی از اروپا حمایت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس