احتمال طوفان گرد و خاک در پایتخت/ دمای هوا ۸ درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش باد خیلی شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای گرد و خاک در روز شنبه خبر داد و گفت: دمای هوای تهران ۴ تا ۸ درجه کاهش خواهد می‌یابد.

به گزارش مشرق، مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی گفت: روز شنبه وزش باد شدید گاهی خیلی شدید پیش‌بینی می شود و احتمال طوفان لحظه‌ای گرد و خاک و در بعضی ساعت‌ها، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی غربی، جنوب غربی و مرکز استان و کاهش ۴ تا ۸ درجه دمای هوای تهران مورد انتظار است.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی افزود: احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب سازه‌های موقت، سقوط اجسام در بعضی ساعت‌ها، خیزش گرد و خاک، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی و تاخیر در پروازها وجود دارد.

 وی توصیه کرد: پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی مستحکم شده و از پارک کردن خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پرهیز شده و از تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام خودداری شود.

جلالی تصریح کرد: همچنین از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک پرهیز شود و از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی در فضای باز اجتناب و در نگهداری تاسیسات حساس به گرد و خاک مدیریت شده و از سفرهای ضروری خودداری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس