کد خبر 1377301
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
هشت منطقه آزاد جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود

نمایده ویژه رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: هفت منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد و هشت منطقه آزاد هم به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سعید محمد روز جمعه در جلسه شورای اداری شوط افزود: تمام تلاش دبیرخانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

وی دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد را از عمده مشکلات موجود و آسیب دیدگی در این مناطق نام برد و گفت: تلاش داریم تا با اعمال ماده ۶۵ قانون اداره مناطق آزاد، مدیریت در مناطق آزاد زیر نظر مدیر عامل باشد.

محمد، سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد و افزود: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور و بخصوص مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای اجرا و حمایت از طرح‌های عمرانی ضروری است.

عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو از بسیاری از مزیتهای مناطق آزاد بی بهره است، گفت: در این منطقه ۱۳۵ میلیارد تومان برای اجرای طرحهای عمرانی در سال جاری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به بسیاری از زیر ساخت‌های اساسی در این منطقه بی توجهی شده است، افزود: وجود فقر زیر ساختی در ابعاد مختلف در منطقه وجود دارد.

بابازاده فرماندار و حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط هم در این جلسه با بیان پاره‌ای از مشکلات و کاستی های منطقه خواستار کمک و مساعدت مسوولان کشوری برای حل این مشکلات شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس