سعید محمد: معافیت مالیاتی در مناطق آزاد باید اصلاح شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: نغض شدن معافیت مالیاتی و اعمال ارزش بر افزوده در مناطق آزاد باعث شده اکثر سرمایه‌ گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

به گزارش مشرق، سعید محمد شامگاه سه شنبه در دیدار با شهروندان خرمشهری که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، افزود: بدنبال آن هستیم که معافیت در مناطق آزاد احیا شود، در صورت احیای این امر، رونق تولید و صادرات در مناطق آزاد ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه رفع معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نگرفته و قوانین مناطق آزاد متاثر از دیگر قوانین است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده‌اند.

وی سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه آزاد اروند را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و گفت: این جوانان پرانرژی برغم کاستی‌ها و سو مدیریت دستگاه‌های دولتی همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: چشم انداز ما خدمت به مردم است اما نبود حکمرانی واحد در منطقه آزاد اروند و عدم واریز مستقیم بودجه وزارت‌خانه‌ها به منطقه آزاد مشکلاتی را پدید آورده است.

محمد گفت: خرمشهر و آبادان از مناطق کم برخوردار کشور هستند و باید مشکلات آنها را حل و رفع کرد.

وی افزود: اینکه این منطقه بعنوان منطقه آزاد اعلام شد به این دلیل بود که یک جهشی در زندگی مردم اتفاق بیفتد اما مضرات منطقه آزاد برای آبادان و خرمشهر ایجاد شد اما مزیتی را مردم احساس نکردند.

محمد اظهار داشت: وقتی جایی منطقه آزاد اعلام می شود هزینه های زندگی مردم افزایش می یابد و قیمت مسکن، اجاره و حتی خورد و خوراک افزایش پیدا می کند اما منافع منطقه آزاد را در آبادان و خرمشهر شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: با برنامه های تبیین شده در آینده تحولات خوبی را در منطقه شاهد خواهیم بود و این اهداف را دنبال می‌کنیم.

سعید محمد در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد اروند، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروزه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان را در دستور کار دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    مناطق آزاد هم قراره مثل دانشگاه آزاد و هر موضوعی دیگه ای که قید آزاد بهش زدند، یکسری بالادستی های گردن کلفت و سرمایه دار و یکسری زیر مجموعه و بدنه ی لاقید داشته باشه؟
  • حمزه IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    ایول سعید محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس