کلنگ‌زنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه آزاد ماکو

۱۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تحاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی شد.

به گزارش مشرق، عملیات اجرایی احداث  فاز دوم کارخانه تولید سیمان ظرفیت تولید  ۹۰۰ تن در روز و با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و یکهزار نفر بصورت غیر مستقیم و احداث شهرک گلخانه ای ۲۵ هکتاری با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم با حضور سعید محمد در منطقه آزاد ماکو آغاز شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار (فاز اول و ۵۰ هکتار فاز دوم) در اراضی روستای قلیش لانمیش احداث می شود که فضای گلخانه ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

مشاور رئیس جمهور همچنین مدرسه ۸ کلاسه احداثی سازمان منطقه آزاد ماکو در روستای قیرکندی پلدشت را افتتاح کرد. این مدرسه در روستای قیرکندی در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع و در سه طبقه هر طبقه ۳۷۰ متر مربع با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شد.  

محمد در ادامه به اتفاق ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده ماکو، ‌ چالدران، شوط و پلدشت و جمعی از مسئولین منطقه از کارخانه در حال احداث تولید ترانسفورماتور ‌بازدید کرد.

این واحد تولیدی در کنار سوله های ۴۴ هزار متر مربعی، ‌ شامل یکهزارو ۵۰۰ متر تونل تاسیسات زیرزمینی است که پس از راه اندازی برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند. برای این پروژه ۵ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و ظرفیت تولید آن ۴۸ هزار عدد در سال خواهد بود.

سعید محمد در ادامه از کارخانه فراوری سنگ (معدن جویان سنگاب) بازدید کرد. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بعد از اتمام فاز نهایی برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    دکتر سعید محمد ❤

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس